iJtlsm Ibxuq 1395 .nes ishaos£xd vM» -Blaiuslui I rsIoor ale TBBlsqsJ ab aludutuud moi s bG i - g3 gn t qo T99m 39in jioo 39lri 39 fclw 5 390JIJ jlfHagOffi 3 ad Jl93lvl3lI9Vffl ld nul sbnalsqidaariolsgg ab rrsissg nd Islaioov bv uodisbno 's.alïq .099 3lb fi9bniv £1W JO A sb tIs asbalv 9Ü 38B33al9qsJ ai 9l3sbc tsjtsIjIb >ov wU ni gnllsbsbsra slaiu^ Jaln I.aqsJ ift s:l3uud c itoiaad jqsJ nsv slb jfoo qsriDSirss ab nrcoIguisT n6fcbs}: Io& "tb b (199 be bi 9b leb L iillll padaqïoaliq rBv rrsmsn ic DOS b- ,1e 06V flrcovaissdoci 9jjJt3B£aoil903 ab 3sb nsdiulasd 93 099 3BB33aXsqsJ sl 91JabotsmoMMa Mtil9btub79vo Moo aav9g n*>Xu3 on 3±l hidv aovsiu lasd 9b 3oa ts la sbïood 3 sQ .dad bXs339V inaif 39VO b399lE8U>{8ib93 ^llSOVdlU .rohiow naaauM ibuos 3dooS7sbno rrubiow aabuox 3rioos79bno .n(_ls naif gnl3rfol38 »39lXu->l.i3"t3CT mlasd rr99 aub lo339ci - ->H T8<?I s v 3 rinioM so3 0 08639301 gllO' >v3io jIoo al slsBudalb ab atmbiJ"1 3933si wuo tb 39 ri :0sXu3on s>b 3iiJ -11 ii2ff6lod rre3 .ai d^iigaBlsd «gsIXoi z :>d ïoov qO 1188393 nsbiow 39001 ^idïoov bi^38 93300V 3auq nl naAMula MAaidad 93 59 X»»sjl9±3as jnfg om 3od lo33sd 93lsl al jlsonisbuo nss bast 9b 9(_399d D9") 3Ü malaeau :iao3 n beai sb 300b mslnsn.t sib iisgoffi Moo nsb mo jriosidsgni ab to tna33ob9d fls!3is s£399d _ih jtin i 09 -.sdi il -23- in zijn besluitvorming om de alternatieven 1, 2 en 4 definitief te laten vervallen zei U, terwijl U zelf oud alternatief 4, voorstel van de heer Van Eekelen, wel hebt ingebracht. Aanbouw gymzaal unaniem 22 oktober 1987 verworpen. Leefbaarheid stond toen echter alleen en niemand reageerde. Nooit heeft de raad besloten om buurthuis de Lepelaar niet meer te bestemmen als sociaal culturele akkommodatie Die zinsnede is louter en alleen een conclusie op pagina 11 van het P.O.N. rapport, bouwstenen voor een akkommodatiebeleid voor een akkommodatie in Lepelstraat, 3 juli 1987, en deze uitspraak is een beetje een eigen leven gaan leiden en wordt te pas en te onpas te voorschijn gehaald. Het P.O.N.-rapport was de aanleiding om nader onderzoek te doen naar het akkommodatiebeleid. Twee alternatieven zijn onderzocht, ik ga daar niet op in, ik zeg alleen wij zijn niet zo happy met de uitkomst en daarom dat het buurthuis en dus het plan van de beheerskommissie opnieuw in beeld komt. Temeer nu ruim 70% van de Lepelstraatse gezinnen en de grootste gebruikers van het buurthuis voor behoud en renovatie van het buurthuis zijn. In tweede termijn zal ik wat dit betreft dan toch een amendement indienen om het voorstel te wijzigen. Het lid Mouws: Ik moet uitdrukkelijk stellen dat ik op persoonlijke titel spreek. Ik vind het een aardig rapport. Ik heb in het verleden al mijn bezorgdheid uitgesproken over dat andere rapport. Toen heb ik gezegd wat het kost, daar werd toen niet op geantwoord, maar toen achtte ik het te duur. De beslissing waarvoor we vanavond min of meer staan danken we aan vier kernpunten. Ik wil daar toch achtereenvolgens op ingaan. In de eerste plaats de personele konsekwenties. Zolang niet voor de volle 100% zekerheid gezegd kan worden dat de huidige beheerder elders ingezet kan worden, of misschien wel ingezet kan worden, lopen we het risico dat we tussen de f 50.000,en f 60.000,daarvoor op tafel moeten leggen. Ik hoef het verder niet voor te rekenen, 1, 2, 3 jaar of langer. Ook is aangehaald het personeelsbeleid. Met het personeelsbeleid heeft dit kollege de laatste jaren niet zo hoog gescoord. Natuurlijk wil ik die gezamenlijke verantwoordelijkheid niet uitsluiten. Wel wil ik de vraag stellen, kan dit er nog bovenop. Het huidige tarievenbeleidHoe kan men als gemeentebestuur toestaan, zij het indirekt, verschil in tarieven voor gelijkwaardige aktiviteiten. Wettelijk mag men geen gedifferentieerd tarievenbeleid voeren, ontduikt men hier de wet? Wie zal bepalen of men met Lepelstraatse of met Halsterse verenigingen van doen heeft. Extra controle, extra personeel? Als Halsterense club zou ik het wel weten. Wat zijn die lui van de beheerscommissie toch bijzonder aardig, inschikkelijk en gewillig, kortom goed, als we ze nodig hebben. Laten zij nu de schuld van alles hebben. Hebben zij in 1985 niet gezegd dat er aan de Lepelaar het een en ander moest veranderen. Daarmee heb je onmiddellijk te kennen geven dat het ook anders kan en dat het ook anderen kunnen. Ongewild, maar een bewijs van onvermogen, vindt dit kollege. Na intens speurwerk een duidelijke stok. De kontinuteit en de overheid gaat nooit verloren, gaat nooit failliet. Is er een grotere zekerheid voor kontinuteit, welke andere is daarmee te vergelijken, juist de goedkopere. Het ampele beraad van dit kollege van sterke rijkskortingen op de gemeentefinanciën en de krachtige inspanning om het voorzieningenniveau in stand te houden zonder lastenverzwaring voor de invoering zijn voor mij te goedkope kreten, nu van stal gehaald nu het zo te pas komt. Daar hebben wij als C.D.A. de laatste jaren al vele keren om gevraagd en ze komen er nu weer aan. Het zou van beleid getuigen om met een duidelijk riv -41 SIT-fc^TC IS* 8 3d rj f *r«

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 58