-18- Het lid Van Eekelen; Met Uw welnemen zou ik graag het rapport alszodanig op wat punten met U door willen nemen. Op bladzijde zes, waar U schrijft, de stichting geeft deze garantie alleen voor het gebruik van de nieuw te bouwen ruimte en stelt daarbij voor aan de ontwerp-tekening nog een ruimte toe te voegen. Ik heb het als beheerscommissie nooit zo makkelijk gehad om even 60 m2 ergens bij aan te plakken op één verzoek. Maar het is wel gebeurd. Deelname in het bestuur van een kollegelid en een door burgemeester en wethouders aangewezen persoon vormt voor de stichting geen probleem. Ook stemt de stichting in met de benoeming van de bestuursleden op voordracht van de zittende bestuurder. Dat kennen wij ook. Namelijk van de gebruikersraad in onze kommissie worden drie mensen afgevaardigd en daar kunnen wij als raad alleen maar ja tegen zeggen. Hun benoemen en hun ontslaan eigenlijk de eigen bestuursleden als ze willen. Behalve die welke vanuit de gemeente is toegevoegd. Dat is nog niet alles. Op bladzijde zeven wordt opgemerkt dat de statutenwijziging goedkeuring van het kerkbestuur behoeft. Ik heb wel in de stukken gelezen, en veel gelezen, maar ik heb nergens kunnen vinden dat het gemeentebestuur in overleg getreden is met het kerkbestuur hoe die daar tegenover zouden staan. Het antwoord zal ik waarschijnlijk wel krijgen: De voorzitter van het gemeenschapshuis is ook voorzitter van het kerkbestuur. Dat is nu juist het gevaarlijke hiervan. Wat hij op de ene plek moet doen, dat hoeft hij op de andere plek niet te doen. Als het niet zint dan hebben ze een prachtige achterdeur, want dan vindt het kerkbestuur het niet goed. Ik had hier graag eerst een antwoord op gekregen. Bij het indienen van de rekening en de begroting heeft de stichting als zodanig geen probleem. Uiteraard heeft de stichting daar geen problemen mee. Het zal straks zo zijn dat de tekorten aangezuiverd moeten worden. Ik zal niet verder gaan. Ik had nog heel wat meer aangestreept, maar ik zal het maar kort en zakelijk houden. Als U praat over de personele aspekten in dit stuk dan zeg je, wanneer voor een nieuwe akkommodatie in Lepelstraat, op bladzijde 9, zuiver en alleen personele aspekten in overweging te nemen zijn, dan zou de voorkeur van de werkgroep uit gaan naar de aanbouw aan de gymzaal. Het zal U niet vreemd zijn dat wij als Werknemerspartij de voorkeur geven aan een personeelsbeleid waarvan je kunt zeggen dat het het juiste is. Ik vind het een beetje goedkoop om een paar bladzijden verder met een regeltje de zaak af te doen en te zeggen, de beheerder, daar moet nog een oplossing voor gevonden worden. Inmiddels, sinds dat rapport uitgebracht is zijn we al een week of zes, zeven verder, misschien al wel tien, maar is daar nog steeds geen oplossing voor gekreëerd. Men denkt dat men over anderhalf jaar waarschijnlijk de oplossing heeft. Ik neem toch aan dat een kollege met een bedrag waar enige tonnen mee gemoeid zijn, toch al een inzicht heeft en kan presenteren aan de raad wat men dan wel van plan is met die beheerder. Of krijgen we straks als de gemeenteraad ja gezegd heeft tegen het gemeenschapshuis, krijgen we dan de rekening gepresenteerd over anderhalf jaar en dat we hetzelfde krijgen met een bepaalde afvloeingsregeling. Daar hebben we er al twee van in de begroting staan. Dat gaat een paar lieve duiten kosten. Ik vraag me af of dat reëel is. Afgezien van de menselijke aspekten. U becijfert dat er globaal f 15.000,aan huur gederfd wordt en daar schrijft U, van daar betaalt met 1/3 minder, dus we hebben f 12.000,minder om die zogenaamde persoon die een bepaalde bijverdienste wil in dienst te kunnen nemen. Daar schrijft U wel die f 12.000,maar als je f 15.000,ontvangt als beheerskommissie dan zijn dat niet allemaal gesubsidieerde instellingen die daar in

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 53