7 ,M IS irruc naitiuq a 13 300V "4AV 3brow anlcufj J. TOT J3THS00V oorf rabnoS >3899®98"tO<f - I -3- Daar staat "besluiten" en daar een regel onder "aldus te wijzigen dat zij luidt alsvolgt"; en dan komt heel dat verhaal er achter. Dat begrijp ik niet zo goed. Dat heeft verder toch geen wijzigingen tot gevolg in het hele stuk? De voorzitter: Het is zo dat wij op dit moment een regeling hebben inhoudende de gemeenschappelijke regeling van het Streekgewest Westelijk Noord-Brabant en het is zo dat die regeling nu gewijzigd wordt in deze regeling. Vandaar dat voor deze redaktie gekozen is. De bestaande regeling, daar komt deze regeling voor in de plaats. Hij wordt aldus gewijzigd en dat zij luidt alsvolgt. Vandaar dat deze terminologie gebruikt wordt. Het is niets anders als het laten vervallen, we hadden ook kunnen besluiten de voorgaande regeling is vervallen en deze komt er voor in de plaats. Nu wordt er voorgesteld om de oude regeling konform het concept wat voor U ligt, te wijzigen, vandaar deze redaktie. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 5. VOORSTEL TOT HET GARANDEREN VAN EEN GELDLENING AAN DE WONINGSTICHTING TEN BEHOEVE VAN DE KOSTEN VAN 5 BEJAARDENWONINGEN TE LEPELSTRAAT. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 6. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STE11EN VAN EEN KREDIET TEN BEHOEVE VAN DE AANSCHAF VAN SPEELMATERIAAL VOOR DE BASISSCHOOL ST. MAARTEN. (38E WIJZIGING BEGROTING 1988) Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 7. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STELLEN VAN EEN KREDIET T.B.V. EEN ON DERHOUDSPLAN BASISSCHOLEN. (39E WIJZIGING BEGROTING 1988). Het lid Van Eekelen: Wij zijn niet voor Uw voorstel en wel om de volgende reden. Eens per vijf jaar brengt Londo zelf vanuit het rijk een rapport uit. Dat staat ook in de stukken van de architect vermeldt, alleen zegt hij, wij doen dat beter. Dat kan best, dat is aan te nemen ook, daar wordt hij voor betaald. Wij vinden echter dat een onderhoudsplan eigenlijk door de scholen zelf gemaakt dient te worden en getoetst dient te worden door de eigen gemeentelijke dienst. Zijn er verschillen, dan zal er overleg moeten zijn. Wij zien het absoluut niet zitten om daar een architect voor in te schakelen. Dit is het begin, maar het einde is zeker niet in zicht als we doorgaan met het tweede plan ook nog uit te voeren en straks het derde plan. Dan kun je bijna niet anders. Als je dan nog leest in de stukken dat als je een advies wilt hebben voor de technische installatie, dan sluit men dat uit, dan moet men advies opnemen met een adviseur van het Londo. Waar zit over het algemeen het onderhoud, dat is het dak en de kozijnen, de muren rotten nooit. Dan schrijven ze daar ook keurig in, wij doen dat allemaal voor datzelfde tarief, maar mocht er dan eventueel iets moeten gebeuren, dan moeten wij dat wel apart in rekening brengen. Met andere woorden, als je die mensen in huis neemt, dat is een goede zaak natuurlijk voor hun zelf, dan ben je bezig om werkgelegenheid te kreëren. Op zich zelf is daar de Werknemerspartij voor, maar zo werkgelegenheid kreëren voor een architect, wij denken dat in Halsteren de centen beter gebruikt kunnen worden dan voor dit rapport. Wij vinden zelfs, en dat is gewoon principieel, dat de r I Ml r o Ï9.1HS £J2I6j,;7iUU f

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 38