7 ,M
IS irruc
naitiuq a
13 300V "4AV
3brow anlcufj J.
TOT J3THS00V
oorf rabnoS
>3899®98"tO<f
-
I
-3-
Daar staat "besluiten" en daar een regel onder "aldus te wijzigen dat
zij luidt alsvolgt"; en dan komt heel dat verhaal er achter. Dat
begrijp ik niet zo goed. Dat heeft verder toch geen wijzigingen tot
gevolg in het hele stuk?
De voorzitter: Het is zo dat wij op dit moment een regeling hebben
inhoudende de gemeenschappelijke regeling van het Streekgewest
Westelijk Noord-Brabant en het is zo dat die regeling nu gewijzigd
wordt in deze regeling. Vandaar dat voor deze redaktie gekozen is. De
bestaande regeling, daar komt deze regeling voor in de plaats. Hij
wordt aldus gewijzigd en dat zij luidt alsvolgt. Vandaar dat deze
terminologie gebruikt wordt. Het is niets anders als het laten
vervallen, we hadden ook kunnen besluiten de voorgaande regeling is
vervallen en deze komt er voor in de plaats. Nu wordt er voorgesteld
om de oude regeling konform het concept wat voor U ligt, te wijzigen,
vandaar deze redaktie.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
5. VOORSTEL TOT HET GARANDEREN VAN EEN GELDLENING AAN DE WONINGSTICHTING
TEN BEHOEVE VAN DE KOSTEN VAN 5 BEJAARDENWONINGEN TE LEPELSTRAAT.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
6. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STE11EN VAN EEN KREDIET TEN BEHOEVE VAN
DE AANSCHAF VAN SPEELMATERIAAL VOOR DE BASISSCHOOL ST. MAARTEN.
(38E WIJZIGING BEGROTING 1988)
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
7. VOORSTEL TOT HET BESCHIKBAAR STELLEN VAN EEN KREDIET T.B.V. EEN ON
DERHOUDSPLAN BASISSCHOLEN.
(39E WIJZIGING BEGROTING 1988).
Het lid Van Eekelen: Wij zijn niet voor Uw voorstel en wel om de
volgende reden. Eens per vijf jaar brengt Londo zelf vanuit het rijk
een rapport uit. Dat staat ook in de stukken van de architect
vermeldt, alleen zegt hij, wij doen dat beter. Dat kan best, dat is
aan te nemen ook, daar wordt hij voor betaald. Wij vinden echter dat
een onderhoudsplan eigenlijk door de scholen zelf gemaakt dient te
worden en getoetst dient te worden door de eigen gemeentelijke dienst.
Zijn er verschillen, dan zal er overleg moeten zijn. Wij zien het
absoluut niet zitten om daar een architect voor in te schakelen. Dit
is het begin, maar het einde is zeker niet in zicht als we doorgaan
met het tweede plan ook nog uit te voeren en straks het derde plan.
Dan kun je bijna niet anders. Als je dan nog leest in de stukken dat
als je een advies wilt hebben voor de technische installatie, dan
sluit men dat uit, dan moet men advies opnemen met een adviseur van
het Londo. Waar zit over het algemeen het onderhoud, dat is het dak en
de kozijnen, de muren rotten nooit. Dan schrijven ze daar ook keurig
in, wij doen dat allemaal voor datzelfde tarief, maar mocht er dan
eventueel iets moeten gebeuren, dan moeten wij dat wel apart in
rekening brengen. Met andere woorden, als je die mensen in huis neemt,
dat is een goede zaak natuurlijk voor hun zelf, dan ben je bezig om
werkgelegenheid te kreëren. Op zich zelf is daar de Werknemerspartij
voor, maar zo werkgelegenheid kreëren voor een architect, wij denken
dat in Halsteren de centen beter gebruikt kunnen worden dan voor dit
rapport. Wij vinden zelfs, en dat is gewoon principieel, dat de
r I
Ml
r o
Ï9.1HS £J2I6j,;7iUU
f