J .nab: rod earn alb ana. gjrsswnss 3sin won won» ab aia bsnacf a3 usanud laldosfdo nsa tnsXad 3arf ill aaliaaggna 3o3 -• 47adnaa32 ab mo «snaXsiw^li 99V83 na^uadag *il4 3 i I i 9 vno 3ad dsb bn±v AI ntis gidanrs V ad doov driasbnea 3 ami >.^ai daan naddari alb na aianownl ranold alb nagsw ab nsv dlmdag ►rsdoïq las oil naddlsdoov a(I aanbiavoalllualadnoq naa dam Ilualsdnoq ab nl Tadaaamagnnd >1 dad jIoq nasbnsv nsv nabna id laav 3aln 39 dbnow daaddlnodf :atn daad dad nannud aW .aam 3aw ab nav naa 'O adfisai® jladglllavno daw too dlasrf dais ad tin naa qo nanadonq nadaom r nanadonq nadaom nab a{; Xss bnad a3 Xaav na Xaav bsabiabnl [S9SI9X' ginisw lIÏV IB£ ilb nsv adflXabsrav dad ab dlu law Hd|9V ISlflSi sib nsv 'iss ;jl ,nfis I899W92 USB 1 S€ j ^ilsbljjb 19 Isb lias noow oil .nabnomdlu naradalBH adnaamag ab nsv ab daln 38sb al daH .gaws jfaosnsv t,lXaddu"tb3lu an ad nsab disss ab oio nagaw al dsQ .ntls aam glddltiXag is daln nannld qiobadnlJi dod daod dBem aboldaq agnsX naa daod nalda dood aw naddad damodfaod aiabnav i naa naist Xsdnss dnodl laldslai naa nan -i nsfe nag f '1A >W qnobsduXS dod ia ab na isadsll ab amsn dam üqov no aJ nsmgorr i9s jfl .sialism Ilw n V .:unJsr> nsnrruud ab £id maaldodq dari dglX nsb na assdd naa dabdav duo da dsb daaw nsBdou gxbaXXov 3I00 dssb dssde aid .nsqol gnlaldiaddad dam dlaad naosaXdodq adsdoodg nadnaomagduud ab fcld dbdow dsG .gawaeda ntfè-ls dar! «auqnledod dd-;tida qi J alb bg ab qo aldsXXsdanlXagadedaadldav na3 .jfj ab qo alb nagnlgawadsdaaafdav Xsdnss daf a os dssb dsb naglbdssvddosd daln ab dssb alb dssdsdddswsxl^lii nsv nago osdav a x :Xa»diiidbdln q'J »ni radnaad3 ab qo ddssmag gn 39V Xdsn 3sd Xfisfe M1 «si qo Xsw al iBBh 019ff 1191 ©OUT 39 fi Ib." 9V9 nabnaaowitBK ills 59in 3 al issf: istv n© 19 cn£" H99 0£>V nannld is 1bd Ji >'J it JV J Ij 9,rf nooilsq 19^1 tils ir>sb sib 19g iss b f nu;; BE ■rid !.a beheerder van de weg is. Ik denk ook zeker als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de oversteekplaats die een stuk verderop ligt bij Steenbergen dat je daar als gemeente niet zoveel tegen in te brengen hebt. We hebben al die aspekten wel onder de aandacht gebracht, we hebben er ook wel op gehamerd. We hebben gezegd er moeten uitvoegstroken komen bij de Lepelstraatseweg. Ik denk dat U het zelf ook wel weet dat dat regelmatig naar voren is gebracht. Je krijgt het gewoon niet gerealiseerd. We kunnen U brief natuurlijk wel afdoen door te zeggen we zullen eens een briefje sturen naar de provincie, maar daar bent U ook niet mee geholpen. We zullen alleen steeds in overleg moeten proberen om inderdaad daar verbetering in te brengen. U zegt het verkeer passeert ook nog wel rechts auto's. Er is een inhaal verbod voor gedeelten van de weg en voor rechts geldt dat zeker, voor heel de weg mag je nergens rechts inhalen. Ook als er afslaand verkeer is dan moet je gewoon achter de wagen blijven staan tot hij vertrokken is. Je kunt natuurlijk zeggen elke gebruiker van de weg moet dat weten, dat hoort hij ook te weten want hij heeft een theoretische en praktische opleiding gehad waardoor hij een rijbewijs heeft gehad maar niet iedereen gedraagt zich daar naar. Hoe kun je dat dan wel realiseren? Dan kun je zeggen maak de weg maar breder, maak maar uitvoegstroken. Ik denk dat dat er alleen maar toe leidt dat er nog veel harder gereden wordt op die plaatsen waar die voetganger en die fietser over moet steken. Ik denk dat dat een hele hoop aspekten zijn waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Er is nu duidelijk begonnen vanuit de politie om snelheidskontroles te houden. Er worden vrij veel bekeuringen op dat wegdeel op dit moment afgegeven. Ik denk dat het wel zal helpen om de snelheid omlaag te krijgen. Je zult dat in kontinuïteit moeten doen, dat zijn we ons ook bewust. We hebben in het kollege nog niet zo lang geleden gesproken over het aspekt radarkontrole met een aanduiding dat daar radarkontrole plaatsvindt. Zo'n aspekt zou wellicht een snelheidsdrukkende werking kunnen hebben. U heeft aangehaald 1991. U trekt dat wat in twijfel. Het is zo dat ik toevallig vanavond de voorjaarsnota van de provincie onder ogen kreeg vanuit een andere hoedanigheid. Ik kan U zeggen dat de financiering van dertig miljoen gulden gewoon in het prioriteitenfonds van de provincie gehandhaafd is. Dit jaar wordt er bijna vier miljoen gulden gereserveerd. In 1989 zeven of acht miljoen en het jaar daarop tien miljoen en in het laatste jaar, dat is dan 1992 dan zes of zeven miljoen. In principe zijn de gelden beschikbaar en hoeft dat geen probleem te zijn. De provincie gaat er vanuit dat het een voorfinanciering is, het moet uiteindelijk een rijksweg worden. De provincie heeft ons in het kader van het konvenant toegezegd dat zij wil voorfinancieren. Ze hebben de toezegging van het rijk als dat straks het definitieve tracé van de Zoomweg wordt dat ze het geld terug krijgen en de provincie zit dan in principe alleen met het renteverlies tot het moment dat het rijk dat overgenomen heeft. Dat is met name de toezegging die de provincie gedaan heeft in het kader van het konvenant. We hebben op dit moment geen reden om aan te nemen dat het later wordt dan 1991. Vandaar dat we dat nu ook geschreven hebben. Er wordt volop onderzoek gedaan, akoestisch onderzoek, dat iszo goed als afgerond. De wegenstruktuurde planologische inplanning is zo goed als klaar. We hebben geen reden om aan te nemen of het zou in de procedures moeten komen die nog doorlopen moeten worden. We hebben de ervaring met de provincie dat het ook snel kan als het moet. Hier is duidelijk een moet aanwezig. Ik heb gezegd de rekonstruktie Wouwseweg - Steenbergseweg. Die rekonstruktie is op en top bekeken met provincie en met politie er bij Er zijn een aantal aanpassingen gepleegd. Het zijn niet alle aanpassingen die wij in eerste instantie gedacht hadden. Het is het maximale geweest wat er haalbaar was en wat toch zeker

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 96