rtnuA 3d: 3x191 Jrno usddsd naJ f lw sons:» 3si sw 3Bb xtfxiu ai iss» sdls nflS ib bg3S9§ iiow s< ,rsi r.v:ji :o—io D.ve no >o 8&W9H3bni3RIsq»J gsXslR sb tXdsri 9±3r>i .s3< nllxigsiaissdisv '■13 9b al TBEfl .a 9e39±'i sarijftil3gom I9W ausd u^is 3 - .8i»a3«±l 9b xjbv rsjIsSx t9VO 3sri IstooV nas t-a»b»l9g 199W li. 3 al gaeXos- t AX01 nl n9^ïi»ws3n»£..Ti 9^ dad nsQ g9W9P,3BBT32l9q9J gBleis 9b 9bn&Bgfl££ biasiuoilssg )dfi9938 gn±3doli 9b 3lunBV 3d9ri g9wanssdi9lv nss 9p 3sb nsbsridtllsgom trsbsrijixlrim doo is nils nsiölaXi jrrlsdoli sb 3lunfiv >{oo ibbM üaln moiBsw gsBiv *i V r rtioov *ïSV 9.1. b 3nïbïaimo swaooS sb r ,U., »b Xi ibbW asbiow isbniB riosiv 3ari at 3sH ni9ii6 1990 ïo nlm 19 gnlblsXoo 9lb 1( lw3 nud 19 n9dd9d si nabtlïbisd 3sb loobissw nsll9i3 n9X9g9i3s gort is Xbs rfooT .islneo 9gin9 sb 39ln ai af n££ 8391 79 nsJLXus 9W *09iqo)[ IT93901H 19loi3n .gsw <a(t_lIiBBV9g 9ssb qo rrsmosf 3lu 9ib ti9311 X99H qroba3uO 3o3 gnssnsXggoV isnav 339£b - 3BBi3aXoodo2 9l33li;i38noaJ9i sb qo 9b ilaeXq: 1 tsldolXqoda 'sib te- 3t' >b9Is 9b nl 3j|£±Xd 39H .3899W9g asgniaasqnBs snl 39in bS ill n9isnol3i!xii/3 bsog 3s»xrt sib n 3g(;ii3l ibbQ .gisdaluiXI sb 3iu 3ood isailisx i99j|iov 3sd 3fib loov 3ad 3ooil nsQ bïio .bi9bnldi9v oooilsioob sb 3biow 100! 3ad qo gnsnoov i99W jIqo 3lssd 3o( g9Wi9lIfiTSH 9b nl 3 BW 199lll9V 3sd 119 3.RB1 n illBvsgno 9X3am9 sib 89t3Bu3la ssnaii >b nl isl al bsog 39if ,'nb 39in j|jdu 3".) i n loXfisd nsXXtv uos all mg rrs 3oo^3lii 39in 1X9S 19 U els oo nssnsidq* CldiBBW tgsw snsBdsiib 3ad 390b 3sy 31993108 3i9988fiq 3bQ ?n9gi9dns93€ XbiooV li 1 IXlfiSVSgBRSVSl rr93900 nl g9W983BBl38X9qsJ rno>( uos isglXlsv XsauJnsvs 3bw doo3 nso 3sb jluibni ia ns3 3gnliq8oo 913bu31b tb tldiBBW nsisdaisH—nooS gsXnss 9b ni boslssgnl nss sb qo 9bn9qoX3luioov nlvoiq sb 3 9in Jsmoafnssisvo BBb U 3g9S xibQ .83ioovosns g9W98i93eXaH ob tswos sXb £b 3m99n issili9V 39E ?qo lus 39rf 3sb g9W98gl9drt9932 wü ni rio8l3aimi3qo iswusn 3bw is olb qood 3lsi39d 3sb ï^ls jltlXsilBsbloori •nsiusrioa isbisri Q nsooilioov 3biow 1199 t9Xoi3nOD 199)11 BIOOV CTSOlb 093900 tiXsbiub jlsaiqa all %~s'idf19933 9b t 391! - 9W98WUOW ntis 391BJ .nrUs sb noowag dfl33lBiq bnsqoXioob 3sb 3sb 9ili9v is 3fib ns 3BSi38loodo3 sb ni 3HOOV gisdslui/i 9 b JIBV !99lll9V 3sri *b na gsw98gi9dn9-32 sb qo 3&K3aXl3e BBi3aXoodoS ob 3lu 3koi1 3sb I99ili9v 93dDBb9g >i39d rsb dl »ri loov 193 900 SV. -14- als de know how niet aanwezig is in onze eigen dienst, dat U probeert eens een objectief bureau te benaderen die deze zaak kan bestuderen. Te komen tot suggesties. In het belang van het langzame verkeer, voetgangers en rijwielers, om de Steenbergseweg veiliger te maken. Die is nu echt onveilig. Er gebeuren teveel ongelukken. Teveel ongelukken die zeer ernstig zijn. Ik vind dat het de taak van de gemeenteraad is om daar met regelmaat aandacht voor te vragen. Het zijn per slot van rekening onze inwoners en die hebben recht op een veilige oversteek en een veilig gebruik van de wegen die binnen onze gemeentegrenzen liggen. De voorzitter: Ik zal proberen dit te beantwoorden. U begrijpt dat wij met een portefeuilleoverdracht zitten en met name verkeer bij de burgemeester in de portefeuille zat. Samen weten we er toch het een en ander van vandaar ook het toch wat uitvoerige antwoord waarbij U zegt konkreet wordt er niet veel toegezegd dus we zijn er niet zo erg tevreden mee. We kunnen het best met elkaar eens zijn over het feit dat de Steenbergseweg een van de wegen in Halsteren is die toch het karakter in zich heeft om wat onveiligheid te veroorzaken. Ik denk alleen dat we goed moeten proberen op een rij te krijgen wat daar de oorzaken van zijn. Die zal je dan moeten proberen te bestrijden. Met name het aspekt dat er inderdaad veel en veel te hard gereden wordt op die weg ondanks borden van 70 km en 50 km geeft al aan dat met name het gedrag van degene die op die weg zit de veroorzaker is van veel verkeersonveiligheid. U geeft zelf al aan, er wordt 100 en nog harder gereden. Ik denk dat ik het daar mee eens moet zijn. Dat gebeurt. Alleen hoe ga je dat tegen op een weg die toch qua aard en karakter het in zich heeft om blijkbaar harder te rijden. Men denkt duidelijk toch op een weg te zitten waar vrij weinig verkeer van aanliggende wegen op komt en ik denk dat dat het veradelijke van die weg is. Er zijn vrij veel wegen die toch uitwegen op die weg met alle risico's van dien. Als U ziet wat voor risico's het meest gebeuren dan is dat toch het kop staart gebeuren. Dat auto's afremmen om af te slaan. Ik denk dat we daar in het verleden zelf debet aan geweest zijn. Ik weet wel uit de diskussie met provinciale Waterstaat dat er duidelijk een aantal wegen vanuit Halsteren zijn die er op uitmonden. Ik woon zelf aan een van die wegen, de Daansbergen. Op uitdrukkelijk verzoek van de gemeente Halsteren is er een aansluiting gemaakt op de Steenbergseweg. Het is daar niet de meest ideale situatie. Ik denk dat heel veel kop staart hotsingen daar gebeuren. Die ontsluiting daar is wel op ons uitdrukkelijk verzoek aangelegd. Misschien zal je het moeten heroverwegen om de zaak daar te sluiten. Er zullen niet alle aanwonenden even gelukkig mee zijn. Dat is dan een afweging die je maakt temeer er toch tot Klutsdorp binnen niet al te lange tijd, drie en vier jaar is misschien toch een lange periode, maar in een totaal leven van een mens en de verdere toekomst hebben we toch zicht nu op het feit dat er binnen een relatief kort aantal jaren een oplossing komt voor het autoverkeer tot Klutsdorp. We krijgen dan een duidelijker, vriendelijker patroon voor met name de fietser en de overstekende voetganger die daar gebruik van wil maken. Ik zeg nogmaals tot aan Klutsdorp. Dan kun je zeggen dan ligt het probleem bij de buurman. Dat is dan misschien wel zo. De buurman weet dat er ook verder een trace gaat wat rondom Steenbergen gaat lopen. Die staat daar ook volledig achter. Het is zo dat Halsteren de grootste problemen heeft met betrekking tot de Steenbergseweg en de Halsterseweg. Dat wordt bij de buurgemeenten ook wel erkend. Ik heb net al gezegd die kop staart botsingen, het afslaan op die weg is een grote oorzaak. Een verkeersregelinstallatie op de Lepelstraatseweg. Het is zo dat het aantal verkeersbewegingen die op de Lepelstraatseweg zitten dat die niet rechtvaardigen dat daar zo'n installatie komt, althans in de ogen van Rijkswaterstaat die daar de al ISBdi REU 39JIÏ .gsw Sji^JfefTBXIVSg Tlc?h^nAfl af 9 *t f.» f rr mn*rceu ottftTv ah 7ö9W jloO 8Jt 3"3g.B>; 9?SCfl£fifi ;i BÏb 3S O ni "f1J 9 'J J >lllrf38ï9V '98S1' ■I Cf O" JlSDlïX 9D199IÜ 9 jOl1 -toU-W -JFireiO ftoi .i 19on 3 BB. R ~99dl9V 3l,U IOOV 3''Ojf 3üH IP.r.M 909*1 »V ;w 19li B.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 95