blsoiqsg ioo 3sJ iBBff i99n.' rrasll >foo doos lidfSfi bgl bi oown9g 9 3 x s1 9b 3ab 3 ad pi ^foo 3sb bniv Al «tlllfifiidd nss lissrf U .nadds, b± sdaf t X 19 b x oow31 9bn9obXov 3rr9inöi nsbrowsg ^Jt37&q sMIs nav blsrbf£11sbroowinsrsv w Ssf> nassX a annul! Is} axoov isd Jlo af{;XXsbIub OO 7B6t ilssri U .8ï933isiOOV9ii^B,ïl 9b fIBV lainnnod ab n± t±w nsddsrf sib tbsib «nsgB7bsgas£ elaseigon lad lab dnsb jJI .nsjJoxqas^xooh xbsj{X9 jIoo bl9ridtlXsbxoowXnBxsv sG .gnl7aqao7g sdXs nsbnlv £ls sib rrsgBib 91 nsiov iB&n n&m sib ssg Jlssri U nsrsrioiadnul nunnuA uos slaalranof .fisgtlxd si xslsssffisgiud s>jftiXsgora bsog os nss iaari 9ia .moodnsaooH issasm hbv goolsd Isd llu tslsd 099 iBBb idnsb slQ idoBidsg isslaadrsw sb sXsd els llssd U al xsnisXd sXesXbbboo sb als j idiofifl! 9S9b qo nsfiJisG sIIb 3bI> isvsgssssni janl 1^9ilb ,nsddsd jfBB7qani dsol nfls sol nsv bsB7 sssb al said nsgnlbuorixsv ,oj{ sXsd lad «ijfsqas jf^irgnalsd Xasd nas Xslaioov lib flw lab 7B6bnsv 7>fsqefi inlbuoffniisds9b xsvo 3aw son X9b**9v .dad i>xoow3nB9d ru jo - e jov;1 vr i jbW 8j ;i jb nsB nis an dl~ nsftbsg Isd lab 0sqs7gsd dsd is 3a 1 mmooao5?wuors >7v nr slljislsaioov 099 ibiow is i if I -Isob lab nlgnlnoij sb i sb lab lioodsd nsbsrfjftXJ 73 .naifsosad Isag islassmsgiu ns979bal ns naXXsv ifsb s£ qo Ej stl9sd nas lad lab ilneb Al .a wuo7V lo nam nss isoo laH .79 Isd lab ifl ifnsb Idolsqo IbL nl .a^niwA nalson uos ..gal tglb7aavl6 97S:llsXlf 099 lor 7B* b 9 Xft 0{;XS UOS 79! nsddsri [itf .nsjfE;! si ausif 099 too bssi sb naa si 3'. al l70if9l jfoo t^lliaq sdXsw 79bnos 090b si nss law 71 0sbsXab£>B7 s3agno£ sl7b ib doo aboonaab Isd osgoin tin 700V .ns ab ua lad lo «nallud btllXo is Xbv ifl .isln lab iglX wubo os .nsbi.i lad ifl bnlv lub «slaaxntmoif sib nav bl9d7BBdif79w sQ .nsllsX st 3ab ifl Ansb nsb «IgaX Insooe Isd 71.11b at aXA .sla>ftl7gnBX9d7J.:X 0 ,79iftiXswuo7l79V .islnSlollls nsifisw nsif 79lsd aaaosas slib la no 700V el laH .nsaasm Idoa .iav qsoig naa ism nab ,osgB7v 7slriol7s nslrioaalM .bnovsnsv slaauifalb 79I al laH .lautn nsa aniisqsoi rasb 3&b bad ns t -nasgsg lane os X&s&n»XXa 3lu anoqs9X ob nas >fx3iB jfl .nsbxow i9X9om ïVO 9W iTBSLi il&b 139ln Jsri al .xlsov xoov Mfilloi Jsri J 9b ni blidtMbEi 91 öbxow 1919O0J jAioqbc verwacht ik eerstdaags een brief waarin we alle kommissies nog eens een keer de revue moeten laten passeren. Dat zou best eens een keer kunnen. Ik denk dat zij zich daaraan net zo schuldig maken als wie dan ook. Wij zijn met het voorstel, zoals dat er in eerste instantie lag en ook zelfs met de wijziging zoals het hier ligt, akkoord gegaan. Wij vinden het een goede werkssfeer. Het uitleggen van artikel 6, met name het horen van kandidaten, daar kun je de wildste ideeën over hebben. Stel je voor dat er een kandidaat uit Florida bij zou zijn. Ik hoop dat ik dan mee mag. Ik leg dat woord horen op een heel andere manier uit. Ik denk niet dat de kommissie op pad hoeft. Ik denk dat het uit de stukken duidelijk genoeg zal zijn. Misschien, als het nodig is, dan denk ik dat ze heel graag naar Halsteren willen komen om met ons van gedachten te wisselen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het best goed zal komen en dat we uit de voeten kunnen met hetgeen we nu voor ons hebben. Het lid GraafmansDe heer Roosenboom draagt een alternatief aan voor dit agendapunt en dat vraagt natuurlijk om reaktie. Ik was eigenlijk van plan om niet te reageren. Laat ik beginnen om het in ieder geval op een punt met hem eens te zijn. Dat is dat ik inderdaad de samenstelling van de kommissie ook iets aan de ruime kant vind. Ik denk ook dat dat het meest gebruikelijke is in Nederland dat een vertrouwenskommissie bestaat uit de fraktievoorzitters met ambtelijke ondersteuning met twee wethouders er bij, dat is niet de gebruikelijke vertrouwenskommissie. Mocht ik verkeerd geïnformeerd zijn, dan moet U mij dat zo direkt maar vertellen. Dat was het punt waarop ik het met de heer Roosenboom eens ben. Dan zegt hij vervolgens, het verhoogt de werkbaarheid. Maar met zes man, of met acht man als het doorgaat, kun je natuurlijk ook goed vergaderen. Dat staat buiten kijf. Dan zegt hij, laat ons dan bijvoorbeeld de drie oudste eens nemen. Wat voor kriterium leg je daar aan? Ik kan er dan nog wel een paar noemen. Dat is mij dan net iets te toevallig. Ik ga er van uit dat de nu te benoemen burgemeester iemand wordt met een politieke kleur. Dat zou wel inhouden dat, mocht het voorstel van de heer Roosenboom aangenomen worden, dat twee landelijke partijen buiten spel staan. Dan wordt de nu te benoemen burgemeester eigenlijk zo'n beetje door een vertrouwenscommissie van plaatselijke groeperingen benoemd. Ik vind dat een beetje vreemd en ik heb daar mijn bedenkingen bij. Ik vind dat zeker iedere fraktie in die kommissie moet zitten. Dan voorkom je dit soort dingen. De heer Roosenboom en zijn fraktie, die moeten dat toch zeker wel aanspreken. Zes fraktievoorzitters met ambtelijke ondersteuning, dat vind ik een goede kommissie. Dat zou hij van mij mogen worden. Wil de meerderheid van de raad er ook de twee wethouders nog bij, dan hebben wij daar ook geen problemen mee. Het lid van Eekelen: Ik heb geen enkele bijdrage gehoord om de diskussie van daar juist te herzien. Voor mij is het op dit moment niet noodzakelijk om het woord te voeren. De voorzitter: Meneer Roosenboom U heeft gezegd het is een soort voorselektie van de kommissaris en daarna gaan we op bezoek. Het is inderdaad zo dat er een afspraak gemaakt wordt en dat er ergens een afspraak gemaakt wordt, de heer Mouws zei in Florida of in Halsteren, het zal er ergens tussenin zijn denk ik. Dat is het gebruikelijke. Dat het niet plaatsvindt in de gemeente zelf maar elders. Dat heeft alles te maken met die vertrouwelijkheid waarmee het omgeven moet zijn. Het is zo dat U duidelijk aangegeven heeft dat Uw voorkeur uitgaat in het kader van die werkbaarheid naar een kleinere kommissie. U heeft ook gezegd het is geen must. Het zou beter geweest zijn om in de kommissie V rf \rt YmY ti U94 9VMI m i i TO Iff 3x1) qo 3ib JaX 3sb 0 J S i V 'S)SOS ">Xn «bg9Si)t: xiHob jIoo A tï. eïiBBQÏ sr.oA m sb 3o3 rssn' ns£P n ma ,ii «79W Ml 3b BBblbn lAXitioz 1 alb n£l rnsB isla amojl uo xssdoiqs, IX 0 3XmmOJl 5 fll 9 3Xfi 1 I 1 iBXnf. 09 X899W 0d09300^ X99fi 9CI JSWUOM b X i JsH ibx9bni bsd 3XQ .asgBiv tt&gltx ntXs Issbxsbno jl^lxgnslsd "ras J89d 1 - i h i gnbxsqf BflXSJXe XSbflB le i'i 199 UXT Ififiè JbI) J 91 11 A SB "I q riio m O p. 91

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 89