3lb n± b9og 39ln al "laye" 3g9s asonl'ïl xaari »Q 3933is3oov -98 alb nab navel 3otn 93sbns oft-t-Iir riW nt^s "f® 3g9S f±H I&v9g mo 3l93830ov 9g9lIojf 3srf oToiBBw l93a3oovabBB3 3eri nl n9b30w braa bl99dïoovtld 39 3biow fno3S£W .nsmen 93 3luT >daga±bl939dioov nas 39' Xoo 3lb naddad amaaislW wuoivam na moo'in9aooH issd 9b 3doBws§ J9ln -oiqa98 el 33vo gnlnsbrO adtllalnituS aJ -aimojl 9b al is 3o3 «bgessg s'/l .33II nnlqesnirn a3a9d n99s bslder. 3sb o 3Bb os 393rios al 3aH .n9jf nas aSniamag sb nr>v b.9ld9gbno3g 3ad nav rrav nslsnsa n93 n9ddsd law 39 3sW .b ifid ab rr-'iilsagl/ia ns*».s 9b 9f d»d nr.Q iialqegn: niajafid ififib 8lud93n99tn9q 39d niobno3 39ld n99ÜA .n i 3sln 39 3bw na naif 9sno nsv 93l9£ib9g 39d 3ab 3n9jfs39d 3sU .qo nEiqeqntnimelasd nssg 3gll 39 aifi «l99u3n9V9 3eab af 3eb «al lonr. Uiaifijf i-j9s dool 3bw «9311990198 ns 3dsd bnsd 9b nl aalls 3aln lias «nsmo^i n9V9l3al31nl 93 9lIudl33Bq nab3BBW300V law ns33ls i3 .nsaasqnoi 3nud gnin3b3039vwuod fl99lla 39VO IS'til HfiBg l"19b3BBW300V 9lb 31; <V3- 1 a!>303 svwuod ab nl 1I9mOR98qO -el393jlB3fi.'( nas mo 3ad air. «al b9og r!'jo3 3od 3fib ■■'■rrs.t dl .nobiow a 3ad «3uu3a9d93n99m98 39ri mo 3sln Sang 3r «3a£g rrsi JaJaH 9fiu3a dal3 9f_ 3sb qadoan99098 sI.;3o3 sb mo 3' 39ii ,sgc Llod 11b mo 39l i 3bi q n.'tlsSa 3nud nab3B6W3oov rtab 9('. 3bG .ns3 iq 3nod 9a arrlsagi r9 n;sb un 3o3 al 3sH n9ddad 3llw 3sin iasb sf 3bw ns 3liw law 3asb af 3cw ojflals 3bG .nsvtlibsd n9 nsgnlnow nsbno3a 33 nssgsg bsog bf±3lB sol 3nb «d(.ll9ddfim98 an99l9W all9s 39d acw amo2 3oo3g os lain n9o3 sbw 3aQ .naob 83sl anaalsw l9na at oud nsQ asw nalqegnlnnnsSaad nssg isab 3bü .nfilq 099 19w 393rio9 al 33 nslq nsag al 39 3g9S U ao3 dl laag 39od iow3 Ib §nln9b30 9dfl.f93mi.ii3 sla immod ab nl 9W n9ddsri nalq alsdnlw «Isb/iBrillGa-ib lo Srioosiuino rabiov 3biow anedT .nsdoiqssd s39bnA .Sioodad isbsddfllsgaci 9b 3o3 39i i lo fow 3Bb lo ufls dfllsgom aW .nslq 193 3g i 39 ibbM rjaaj-i nsïsoin isvo nsgnl ow qo osa af, lus 3on doo mo tbg9S3g aisqfluX nosd 9b ;;9g93< Is doo anaglnsvo naddsif 3&d 3e ,to «09339S ->3 islqaq r i.oialn svsISboioSIb iBuq naa a ia -93q9g 3199d 9l3nB3anl o3aisn nl fld 3Bb nfilq 39d 3sb al nedss 39ln -sllod 39d n9 bnlv dl .gB&iv 9b 399s gon si 3aG .al 3fiadlBBd b3993nsa 3Bb 3blag dfllnsgla 9l3sdoi n'os qo Isvag dis nl 9f 3ab ,3bnlv sg qBrioanoumag alsslSado! n'os qo af 3bb «b9ldsgbno3g slsdag 3ad ioov 9f 3bw R9 3llw Isw 3Bsb 9f 3BW n9lsq9d nsnnud 3soar fl9maa n9393ali; f 99m nsnnud 3sln 3fib aw 3cb ancd3 al iBBVSg 3sH .nsddsd 3llw 3sln 3esb 3bbw ns os ab9S3 doo nsb9l9g 3BBf n99 8£w 3Bb n9ggss 3nud U .jislsqad 06V sl3a9wd ns9 393rio9 al 3sG Tnfiab9g 8 3sln nBb nso3 aw n9dd9ri ro 8Ib nabnow 3ooig 93 odlal3 39d bnadiamBSgnoI os nsbnov flW .sl3Bxa3 399d 90 .nsgnlsflwnBfi 3bw doo bnBd39masgnsI os n9bbsd sV sgsllod n99g ano fld nsggll i3 .bi9ob9g qo ab993 issb 3l99ri moodnsaood obv adsiqa nssg el 3r,ab «enEBlsddlwSnoSdafoiq nav nanuaiq 9393dnod -9gom 9b iSBn n9gaiv a3Bsl9ddlw3no3d9fo3q 399m ab993a isw rrsmod 33 3l99d 3bG nfls 39 n9b9ddfll9gom ioov 3bw «bsldag 3r,b al nsbsddfli .nsnrson 3sln dl Ilw "Segns" b3oow 39H .3dsam9g bgiossd 3bw dso3 ano -noovfld mo nsmsn nsnnud 3Bgrui [on 3sln odlaln 39d sw 3r>b n9bnlv 9W als nsbnov flW .gnlnsbiO sdflInjmluH slasimaiod 9b qo naSdsaw 93 bl9sd —nod 39la odls r 3 3Bb aw 3eb fns>rn9b 39vo 239bnB U 3nud 3r>Bb «9goIIod sb nas ^3191 nl 39 al jbW .jiso - n939om 39ln 3ab sw 3ab «nsmsn na t 3sb 3n9da39d 3bF> na nsmonsg ut;j9de3nlbl939d30 v ns'i Sbnow 33 .bneri daas sb ,nsiu9dsg ncd e39ln 3bs£ ess ns ua nsnnld is 3ab 3n9d93sd 3bQ .n9buod9gnsB 09b30w 3som g£B3vasawuod adls ris bgslsg 3filq 3bsow al die voorbereidingsbesluiten genomen om een artikel 19-procedure mogelijk te maken. Het is niet zo, dat alles dan stil ligt. Als er een goed plan komt en het voorbereidingsbesluit is reeds genomen en er wordt dan een artikel 19-procedure ingezet dan heb je binnen twee a drie maanden de bouwvergunning. Dat hoeft geen jaar te duren. Dat is niet zo. Dat kan dus best, alleen dan bepaal je wel als gemeente of je dat in procedure brengt ja dan neen. Dan heb je dat wel zelf in de hand. Moet hier dan uit blijken, dat is dan de volgende vraag, dat wij als gemeentebestuur, omdat er partikulieren zijn die daar belang stelling voor hebben, vinden dat er niets door partikulieren mag gebeuren. Zo is het niet. Integendeel, we zitten juist te wachten op projektontwikkelaars. We zitten te wachten op pensioenfondsen of welke belegger dan ook, die daar geld in wil steken. Daar zitten we op te wachten, dat is een goede zaak. Graag zelfs. Echter wel dat we als gemeenschap wat inbreng kunnen hebben, zoals dat in een normaal bestemmingsplan ook het geval is. Dat wel als voorwaarde. Dat is in grote lijnen hetgeen ik richting heer Princen zeg en ook gedeeltelijk op de vragen van de heer Roosenboom. Hij zegt de bouwverordening stelt eisen qua rooilijn en dat soort zaken en het kan best zijn dat het daarom voor projektontwikkelaars minder interessant is, maar een feit is, dat je niet kunt bepalen hetgeen er kan en wat er niet kan. Ik denk dat dat erg belangrijk is. Daar staan we voor. Nu er konkrete plannen zijn wordt er een slot opgelegd zegt de heer Roosenboom. Ik heb net reeds gezegd dat dat niet hoeft. Als er een goed plan komt, ook terwijl er een voorbereidingsbesluit op ligt, dan kun je zo'n plan in procedure brengen en dan hoeft dat geen jaar te duren, dan kun je als het een goed plan is met twee, drie maanden een bouwvergun ning hebben. Het ligt niet in het buitengebied dus daar kijkt de provincie ook minder kritisch naar. Of het moet zijn zegt de heer Roosenboom, dat de gemeente het zelf wil aankopen. Dat is het hem nu juist. Als we exact een konkreet plan hadden, dan zouden we zelf thans ook met een bestemmingsplan bezig zijn. Komt er bijvoorbeeld een plein? U mag wel weten, dat komt ook nog in de kommissie. Ik heb daar net op gedoeld, dat wij tegen onze stedebouwkundige hebben gezegd Uw plan dat U heeft gemaakt, is dat financieel haalbaar? Dat is zeer de vraag. Ontwikkel ook wat alternatieven voor ons. Een van die alternatieven is een stukje pleinvorming. Dat zit er inderdaad bijDaar kunnen we dan met elkaar over praten. Wordt er nu echter binnen twee, drie maanden een bouwaanvraag ingediend dan hebben we niets meer te praten, dan kunnen we alleen nog de rooilijn vaststel len en een paar andere zaken die in de bouwverordening geregeld zijn, dan staan we als gemeente buiten spel. Dat is de reden dat we dit voorstellen. Een vraag die de heer Princen stelde, is het kollege van plan om bin nen nu en een jaar tot een bestemmingsplan te geraken? Dat zal wel moeten want als er bouwaanvragen worden ingediend die ons niet aan staan en die U niet aanstaan daar praten we met U over, dan houden we die bouwaanvragen aan. Is het een prima bouwaanvraag, waar we achter staan, dan wordt het in procedure gebracht met een artikel 19-proce- dure. Houden we de bouwaanvraag echter aan dan moet je wel zorgen dat er binnen het jaar een bestemmingsplan in procedure is. Het hoeft nog niet vastgesteld te zijn, maar het moet in procedure zijn binnen een jaar. Wij stellen ons voor, daar hebben we ook met Ir. Kuijpers over gesproken, als dit aanvaard wordt vanavond, dat hij binnen de kortste keren een globaal bestemmingsplan maakt, waarbij diverse mogelijk heden worden opengehouden, waarbij we niet te veel worden gebonden, li".; ,J J

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 32