•tsri rfdurl qo -14- heb een maand of wat geleden daar naar geïnformeerd, omdat ik daar benieuwd naar was. Ik kreeg toen als antwoord dat is moeilijk te zeggen, want de Rode Schouw, dat is eigenlijk de goudmijn van Halsteren waar overschot is geboekt met de verkoop van gronden. We hebben het in het verleden wel anders gekend bij andere bestemmingsplannen. Gezien het feit dat er nu toch weer gelden beschikbaar gesteld worden voor deze voorziening, komt bij mij toch de nieuwsgierige vraag weer naar boven, hoeveel zit er nu nog in die reserves. Kennelijk is dat plan toch op een oor na geschild. Er moet toch een redelijk inzicht zijn. Ik geloof dat het in de diskussie ook thuishoort dat als het rijwielpad er niet gekomen zou zijn, dat toch de Schansbaan door de Ruiverkaveling zou worden verbeterd en dat er ook voorzieningen zouden worden getroffen. Anders zou je de schijn wekken dat de Ruilverkaveling daar iets gaat doen in het belang van de ingelanden, maar in eerste instantie werd daar de Schansbaan heel nadrukkelijk bij betrokken. Die verbetering aan de Schansbaan is heel nadrukkelijk nodig. Er zijn zelfs gronden gereserveerd ten westen van de Schansbaan, terwijl men nu de verbreding aan de oostzijde legt. Die zijn indertijd ten onrechte bij v de mensen afgedwongen bij het afgeven van een bouwvergunning. Ik heb daarnet nog even over het sluipverkeer gesproken. Ook dat moet ook hier uitgesproken worden. Als die Zoomweg er komt, kruist die de Schansbaan op Bergs grondgebied. Het sluipverkeer wat van de Schansbaan gebruik maakt richting Roosendaal is dan niet meer geïnteresseerd om via de Schansbaan te gaan en dan zal dat verkeer gebruik maken van de Zoomweg. Ook het sluipverkeer wat nu gebruik maakt van de Schansbaan en dat nu een rondje rijdt naar Bergen op Zoom Noord/Oost, vooral mensen die werkzaam zijn bij de Bruynzeel, Philips Morris en anderszijds, ook voor dat verkeer is het niet meer interessant. Ik zeg: dat sluipverkeer neemt af. De Schansbaan gaat dan over tot de orde van de dag en dan wordt het gewoon weer de weg waarvoor hij dient, voor land- en tuinbouw. Dat is een kwestie van nog enkele jaren wachten. Het is nu uitgesproken en de tijd zal wel leren of deze investering zinvol is geweest Het lid Mouws: Wij betreuren het dat er zo'n teneur stemming zou gaan ontwikkelen als zouden we nu eigenlijk voor een voldongen feit geplaatst worden en tekenen we min of meer een doodsvonnis. Ik vind duidelijk dat we in een juichstemming moeten zijn. Ten dele wordt er iets aan de fietspadenontwikkeling gedaan, misschien nog niet optimaal. We denken meer in Uw richting dat men Schansbaan-Ligneweg zal kiezen en richting andere kant uit dat men de nieuwe Koestraat zal gaan met het tunneltje onder de nieuwe weg door en dan naar de nieuwe Laagweg richting Moerstraten. Dat is onze prognose. Hoe het precies zal gaan dat zullen we moeilijk uit kunnen dokteren. Wij vinden toch dat het kollege een kompliment verdient. Het erbij zijn ten tijde van de indiening van het inrichtingsplan bij de ruilverkaveling, dat is een goede zaak geweest. Die f 440.000,die we daar toch duidelijk als bijdrage gekregen hebben en hier in de laatste plaats wat U zei, een stuk tot quartaire weg te kunnen houden en daarvoor ook nog eens een keer f 345.000, al met al f 785.000, die het voor ons duidelijk alleen maar mogelijk kunnen maken om zo'n groots plan en zo'n goed plan te kunnen realiseren. Wij willen het kollege daarmee komplimenteren. We weten dat het niet vanzelf gekomen is. De andere zaken uitgesproken door de heer Graafmans, de heer van Eekelen, bij de les blijven en vooral niet opnieuw tot onverwachte zaken komen, dat willen wij best graag mee onderstrepen, maar wij denken dat één goede les toch voldoende moet zijn. I IJ ar ns3 v4 3su j itsddsfi 1tibadbnoiO j®d auv r gninr.T >b jfoo sbw 3 .3 rejlon irf os aiiom JfOQ tb -lüW'1Jf{ 9b:*< J 'i b0. ;b al issb >fo 1 3®99w9.q sbni af> naï gliso* r JB.b iss,qssno nMfiSEaO is >if 9b bj en 3&M .rij' tb i axisd 3bw rojlss nsv h f lasq o A .ni' 3t j n j( liqnsi »d sari w ri933is i'J iï^jIssisv b^vibbL I sb Jioig bed;» 99a slsdd 1: v jra law 9 sbn1 ris 1 us 9w xrs xoo ib sjJIè -il j i ojI 1 Q j'u alefiri U 9393 390I jf b ai oss T'ibfTB 9b ifib 0 >ii rrsi b M .n n mo ,TT9 9. ;n ;9f.i 19 j >53 39r' ier,u bg; ixijB '.>9 ij tl J ubb 9 9Q Jönaw 9 j rlv 3iux sr qo 9 Ion' oiq sh jioa O r' r\'l !.)jf löl» - ->■; 1MJ189' ."'n ;ivb j. r.v gnlll*3 la.- v 9b ni - oV »nvl3iv snoit! :l r bedbm 1 d 1 1 j: j rrsioiMiï 9193(9. o w isrw ijfx ioiwusi/ .9 r-r«i \rc-i I rT -rr.nB k«.r n 91 >3 9o JOOD 09Og t. jJHJJ Oidd 3jf: ixw 9.1b iq sb n£is g :od qolov -iw 3sb esiaaii lab 9gnlnl9ddi9.M na alu.f- --t s i t" 1:i'jH 1 1013 r, bp.-.' jscro- - J oio 5 1 u nas ai 389 <ruS (ioo 1 "os lasw U ,'9 j jw'joW n 1 si 9jal ilf.ij'1 r baidag x isoq 9isd!;'4'.w3( or> .4] iüb ai .1 1 ni »bi99 ob'.i o(_ £is - 9i 3BPiq 'J 1 1 Qlibadb lO f o n •ij isaiaai itotq' j b ib n on ruil 199*i n-'_ ojjJsx i "olqxs sr 3;; towag xx9ob9 f i f V9g j ij a 1 :n 1 tlibódb.ioiO led 3' <i jf J9Ó •i^ll-rnn i .o 3öd i j*-. nn 9 1 buii f 390111 aaleq n.. am j 19VO 3:j 1 It.oiq «.-'.9 v 91 9b team ,-nslB39d tlu r; ^nii ino-sioov lalnas 099 law no-fdsri eW liaab li wmo «laalsd Ie jb nss ioov o io 3sri .fjijj 7933.. .511 3sd O 3BD 9819 vl nee u d 19 1799

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 14