•tsri
rfdurl
qo
-14-
heb een maand of wat geleden daar naar geïnformeerd, omdat ik daar
benieuwd naar was. Ik kreeg toen als antwoord dat is moeilijk te
zeggen, want de Rode Schouw, dat is eigenlijk de goudmijn van Halsteren
waar overschot is geboekt met de verkoop van gronden. We hebben het in
het verleden wel anders gekend bij andere bestemmingsplannen. Gezien
het feit dat er nu toch weer gelden beschikbaar gesteld worden voor
deze voorziening, komt bij mij toch de nieuwsgierige vraag weer naar
boven, hoeveel zit er nu nog in die reserves. Kennelijk is dat plan
toch op een oor na geschild. Er moet toch een redelijk inzicht zijn. Ik
geloof dat het in de diskussie ook thuishoort dat als het rijwielpad er
niet gekomen zou zijn, dat toch de Schansbaan door de Ruiverkaveling
zou worden verbeterd en dat er ook voorzieningen zouden worden
getroffen. Anders zou je de schijn wekken dat de Ruilverkaveling daar
iets gaat doen in het belang van de ingelanden, maar in eerste
instantie werd daar de Schansbaan heel nadrukkelijk bij betrokken. Die
verbetering aan de Schansbaan is heel nadrukkelijk nodig. Er zijn zelfs
gronden gereserveerd ten westen van de Schansbaan, terwijl men nu de
verbreding aan de oostzijde legt. Die zijn indertijd ten onrechte bij
v de mensen afgedwongen bij het afgeven van een bouwvergunning. Ik heb
daarnet nog even over het sluipverkeer gesproken. Ook dat moet ook hier
uitgesproken worden. Als die Zoomweg er komt, kruist die de Schansbaan
op Bergs grondgebied. Het sluipverkeer wat van de Schansbaan gebruik
maakt richting Roosendaal is dan niet meer geïnteresseerd om via de
Schansbaan te gaan en dan zal dat verkeer gebruik maken van de Zoomweg.
Ook het sluipverkeer wat nu gebruik maakt van de Schansbaan en dat nu
een rondje rijdt naar Bergen op Zoom Noord/Oost, vooral mensen die
werkzaam zijn bij de Bruynzeel, Philips Morris en anderszijds, ook voor
dat verkeer is het niet meer interessant. Ik zeg: dat sluipverkeer
neemt af. De Schansbaan gaat dan over tot de orde van de dag en dan
wordt het gewoon weer de weg waarvoor hij dient, voor land- en
tuinbouw. Dat is een kwestie van nog enkele jaren wachten. Het is nu
uitgesproken en de tijd zal wel leren of deze investering zinvol is
geweest
Het lid Mouws: Wij betreuren het dat er zo'n teneur stemming zou gaan
ontwikkelen als zouden we nu eigenlijk voor een voldongen feit
geplaatst worden en tekenen we min of meer een doodsvonnis. Ik vind
duidelijk dat we in een juichstemming moeten zijn. Ten dele wordt er
iets aan de fietspadenontwikkeling gedaan, misschien nog niet optimaal.
We denken meer in Uw richting dat men Schansbaan-Ligneweg zal kiezen en
richting andere kant uit dat men de nieuwe Koestraat zal gaan met het
tunneltje onder de nieuwe weg door en dan naar de nieuwe Laagweg
richting Moerstraten. Dat is onze prognose. Hoe het precies zal gaan
dat zullen we moeilijk uit kunnen dokteren. Wij vinden toch dat het
kollege een kompliment verdient. Het erbij zijn ten tijde van de
indiening van het inrichtingsplan bij de ruilverkaveling, dat is een
goede zaak geweest. Die f 440.000,die we daar toch duidelijk als
bijdrage gekregen hebben en hier in de laatste plaats wat U zei, een
stuk tot quartaire weg te kunnen houden en daarvoor ook nog eens een
keer f 345.000, al met al f 785.000, die het voor ons duidelijk
alleen maar mogelijk kunnen maken om zo'n groots plan en zo'n goed plan
te kunnen realiseren. Wij willen het kollege daarmee komplimenteren. We
weten dat het niet vanzelf gekomen is. De andere zaken uitgesproken
door de heer Graafmans, de heer van Eekelen, bij de les blijven en
vooral niet opnieuw tot onverwachte zaken komen, dat willen wij best
graag mee onderstrepen, maar wij denken dat één goede les toch
voldoende moet zijn.
I IJ
ar ns3
v4 3su
j itsddsfi 1tibadbnoiO j®d auv
r gninr.T >b jfoo sbw 3 .3 rejlon irf os aiiom
JfOQ tb -lüW'1Jf{ 9b:*< J 'i b0.
;b al issb >fo 1 3®99w9.q sbni af> naï gliso*
r JB.b iss,qssno nMfiSEaO is >if 9b bj
en 3&M .rij' tb i axisd 3bw rojlss nsv h
f lasq o A .ni' 3t j n j( liqnsi »d sari
w ri933is i'J iï^jIssisv b^vibbL I sb Jioig
bed;» 99a slsdd 1: v jra law 9 sbn1
ris 1 us 9w xrs xoo ib sjJIè -il j i ojI 1 Q
j'u alefiri U 9393 390I jf b ai oss
T'ibfTB 9b ifib 0 >ii rrsi b M .n
n mo ,TT9 9. ;n ;9f.i 19 j >53 39r' ier,u bg;
ixijB '.>9 ij tl J ubb 9 9Q Jönaw 9
j rlv 3iux sr qo 9 Ion' oiq sh jioa
O r' r\'l !.)jf löl» - ->■; 1MJ189' ."'n
;ivb j. r.v gnlll*3 la.- v 9b ni - oV
»nvl3iv snoit! :l r
bedbm 1 d 1 1 j: j
rrsioiMiï 9193(9. o w isrw ijfx ioiwusi/ .9
r-r«i \rc-i I rT -rr.nB k«.r
n 91
>3 9o
JOOD 09Og t. jJHJJ
Oidd 3jf: ixw 9.1b iq sb
n£is g :od qolov -iw 3sb esiaaii
lab 9gnlnl9ddi9.M na alu.f- --t
s i t" 1:i'jH 1 1013
r, bp.-.' jscro- - J oio 5 1 u
nas ai 389 <ruS (ioo 1 "os lasw U
,'9 j jw'joW n 1 si 9jal ilf.ij'1 r baidag
x isoq 9isd!;'4'.w3( or> .4] iüb ai .1 1
ni »bi99 ob'.i o(_ £is -
9i 3BPiq 'J 1 1 Qlibadb lO f o n
•ij isaiaai itotq' j b ib n
on ruil 199*i n-'_ ojjJsx i "olqxs sr
3;; towag xx9ob9 f i f V9g j ij a
1 :n 1 tlibódb.ioiO led 3' <i
jf J9Ó •i^ll-rnn i .o 3öd i j*-. nn
9 1 buii f 390111 aaleq n.. am j
19VO 3:j 1 It.oiq «.-'.9 v 91
9b team ,-nslB39d tlu r; ^nii
ino-sioov lalnas 099 law no-fdsri eW
liaab li wmo «laalsd Ie jb nss ioov o io
3sri .fjijj 7933.. .511 3sd
O 3BD
9819 vl
nee u
d 19
1799