lab )Ofir gis ~A >0 doi iiooJa 1st richting Moerstraten gaan, dat is duidelijk. Dan heeft de heer Roosen boom gelijk, als dat er bij getrokken kan worden dan zou dat nog veel beter zijn. Dan zou je een prachtig rekreatie fietsgebied krijgen, mits het dan ook verder aan zou sluiten op fietspaden die dan in Bergen op Zoom liggen. Keulen en Aken is echter niet op één dag gebouwd. Het is natuurlijk zo, dat het best de moeite waard is, de heer van Eekelen heeft daar ook op gewezen, om dit onder de aandacht te houden in de diverse overlegsituaties. Er zijn wel eens potjes voor rijwielpaden enzovoorts. Het is een vrij kostbare zaak. Dit is als gemeente prak tisch niet te doen, ofschoon het is niet zo veel meer op Halsters grondgebied, dat is maar een klein stukje meer. Dat zou misschien wel op te brengen zijn. Je bent daar vrij snel op Bergen op Zooms grond gebied. Het is thans echter niet realiseerbaar. Je staat dan voor de vraag moet er dan niets gebeuren? Dat zou slecht zijn. Nu kan dit via de ruiverkaveling worden gerealiseerd met een bijdrage van de Provincie erbij. Dan moet je "ja" zeggen, dat wil echter niet zeggen dat dat dan het laatste is. Je moet daarmee door gaan. Ik ben het daar wel mee eens. Ofschoon we daar ook wel een aantal problemen tegen komen, die met natuur en landschap te maken hebben. We hebben een hele diskussie met de mensen van natuur en landschap moeten voeren voor het stuk weg vanaf Pleuntje van den Eijnden tot het grondgebied van Bergen op Zoom om daar een quartaire weg van te maken. Een quartaire weg moet een bepaalde breedte hebben, er moet bijvoorbeeld een berm naast liggen. Die berm moet een bepaalde breedte hebben, dat betekent dat er een paar bomen moesten sneuvelen. Dat mochten er niet teveel zijn. Daarom is de provincie hier en daar ook akkoord gegaan, dat die breedte niet overal aanwezig is, terwijl het toch quartaire weg blijft, juist om natuur en landschap te sparen. Dat aspekt komen we daar ook tegen. Aan de andere kant er is ook een ruiterpad gemaakt achter de bomen. Ik kijk wethouder Sinke even aan, waar ruiters zijn kunnen volgens mij ook fietsers zijn. Misschien is dat te eenvoudig gedacht. In principe ben ik het daar dus wel mee eens, maar dat moet niet betekenen dat we daarom maar niets doen. Sluipverkeer is een onderwerp waar we ook rekening mee moeten houden. Op zich het feit dat er minder sluipverkeer zal zijn als de Zoomweg er ligt, dat is duidelijk. Dan is het een kwestie van afweging in hoeverre je dat aspekt doorslaggevend laat zijn om het daarom niet te doen. Dat is dan aan de orde. Wij vinden dit niet doorslaggevend. Ik denk dat ik de verkeerstechnische aspekten voldoende heb behandeld en ik geef het woord aan wethouder van der Weegen. Wethouder van der Weegen: Wat het stukje weg betreft waar U het over heeft, dat ligt ook helemaal in de Oude Molenroute. Wat nu losliggend fietspad wordt, dat maakt daar volledig deel uit van de Oude Molenroute. Het geeft ook wel aan het versterkend verhaal wat U in die zin gehouden heeft. Meneer Roosenboom merkt op dat ik in de kommissie gezegd heb dat ik vind dat de situatie daar veiliger wordt. Daar is duidelijk gezegd door mij dat ik bedoel de scheiding van weggebruikers. Het fietsverkeer en het loopverkeer. Er wordt daar intensief getraind. Daar is recentelijk een nogal ernstig ongeluk gebeurd, een trimmer is daar aangereden. Dat is de bedoeling van mijn opmerking geweest, dat de situatie daar veiliger wordt. Uiteraard zal daar op de nieuwe weg toch een bepaald snelheidsverbod gelden. Op dit moment is de situatie in de Schansbaan verre van veilig is. Er wordt veel te hard gereden en veel te zwaar en groot verkeer zit op die weg. Ik denk dat door de scheiding van weggebruikers in elk geval de totale situatie veiliger wordt. Ik heb in de kommissie gezegd, het komt in elk geval niet in het kader van )ID rf I 3d tba 1cno ">fl rfoot 8 9 l I "lOOVfTO g L 19 U! r9l31»)3V 39 J lofaüOli 1 b IBB 1 *v q 9 n j-jjot *10 O 3HV>' "O J •b aï laid Ic iSJconBrri ÊBftjbJBfno 1991.: ?r ntts 9-/ •JqooIlSV JlBBW ,33:5 iB q9g asgirraecnrav =»jfti ill ril 'Ó-i iigSSt >fo ,b;o'.7 91 J JlL- JfJ .3 j /J J i jqooi. i j j r: qo tbrw I .-W r I rJK '3.1 ;TTO buf si lj) rrsgnxns oov 9 Ibbv rsv ;)ioowl0B t j uBb s •ry:o:<i i qo Hod »if ai is sib ro 9<r li>! -b «Isrrr -,ji 3sb dad r X r.;iOi nsl 9913 ,H9l P.12 >jw l£sd A tlftigis i >ti ?üb blood ibadbnoj «up rlxebsT r. blasdag no 3 üsg9H i fiibodbri an eg ol so i b rDlsdmninicr us lo iso 3!)9> dr lood isi dOO-J 1. ft l< rfl .lain «oov >SfH 3sb ,na 3->d f II ?o; 1 gnl rial mov n< B0l oo\ ,q nxnnna3 oao; o bnooti38I 3r "Bi'. .DB 1 I9t»ij i uul c l Tfi-.b fi'i tcJa 93 (isi ni tab Co law art 1i .1 erf a; ail 'ito i1'::'' a£ 390in rteb 1 iibscfbnoTO 3arl wuslfl' 12 sbiw^'cifisO obv oov qaJjpnsJ >9 3 ni ftu n 1 -b .1 ïv rrw abu f 3 .7 3afi "ft. j .1 z nail r,q t9arn 3 1 a 3ai >ov 3fw 'i .ov .1 Is tb« b.lib fa 3D ac sai 1 fTo a 1 a a j j "ift" aïi s a r 13 jo v j 9 b 1 i 03 3 scf \1 .rrsJrf g. t aioitti il 1 ab rro cadtfa.f »«f t b 3r.W r M"r x< I'si ,.rr IOOV jfl f 1j 3 ..j: r j; 9>(Tr3 •»'iW r ib" job nsi. i rb i: "t j 1 blow n-. j jjirlfi93ls'i s aaov 03 b? i j j Ri f.8?I ar b icauOn-a no 3a odn:. taorf a 1 arW ir sou fsosïsJxr^ t ioov Ma >ab*ra a'i.I i a 193 399jl"T9Vgl ijIr 3sd 39lrf XIRlrf T9aJ9ll 1793 1 »r. iijzüg jto- 39om I i i3s73aa >M 93 39^n iih a r9S0W9g al blo/li nd" •f.'.'a'j do 93 3Sb 3l99d dsl7 3fi(J 3lsod 1nb ob rfx 'I '1 09O1 f td^Sft t 9b IÏBV -Jjg >od fall aswt TiSdoa abtliqo nsmagi rnooa7aq aggs:. x >nu o rQ *s o i sni nub na usmari t linedo3 193 1 OS 119 fX98J9Ü i9iiB fsH sb n r isiBW 1 ajftiXioodad sd 19 19side ia jbissla igiasg lain i9i «1 giiifr Ibs sm Ilw dooJaJöi:i i9v j id dool J.. s "si <1 i <sd a ri'* 1s lab ob nanblsM a sd J 00b j lib s i 31-bI ns9 IX rnoc j dsg Xsd neb ns g >wsngJtJ o 9S jl^ g fit >0 - TS q

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1988 | | pagina 12