-39- worden gesubsidieerd. Zo zit het niet in elkaar. Minder verkeersslachtoffers is de basis voor de subsidie. Dat als antwoord aan de heer van de Watering. De heer Graafmans is minder optimistisch. Ik heb ook geprobeerd hiervan iets te laten blijken. Wij zijn thans iets "om", misschien iets meer "om" dan de heer Graafmans, dat wel. Wij waren eerst ook sceptisch. De stimulans die hier vanuit gaat om hier extra aandacht aan te schenken is echter een goede zaak. Verder zegt hij, je moet uitkijken met subsidies vanuit Den Haag, dat is meestal maar l of 2 jaar en dan stopt het. We weten erg goed mijnheer Graafmans dat de voorzieningen die we treffen dat die niet door Den Haag betaald worden, die moeten we uit eigen zak betalen. We gaan straks de begroting behandelen in november/december en dan moeten de prioriteiten worden gesteld en dan moeten we niet rekenen op grond hiervan subsidie vanuit Den Haag te krijgen. Daar mag je niet op rekenen. We doen hieraan mee omdat het een goede zaak is, vanwege de stimulans. Het kan echter best zijn dat je prima maatregelen neemt, maar dat er in een bepaald jaar toch nog meer slachtoffers vallen. Op de langere termijn moet zoiets echter wel resultaat opleveren. Daarom kun je ook wat sceptisch staan ten opzichte van deze aktie. Er zitten echter toch ook een aantal positieve kanten aan. Dat is zeker. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. VOORSTEL INZAKE STRAATNAAMGEVING VREDERUST. De voorzitter: U heeft een besluit op Uw tafel gevonden met een kleine korrektie. Die twee aansluitende openbare wegen zouden genoemd worden Oude Molenbaan en Hoofdlaan. Dat bleek niet goed te zijn. Dat bleek '"t Wasven" te moeten zijn. Het eerste voorstel hield verband met een eerder besluit van burgemeester en wethouders. Later is dat veranderd, omdat we het daar toen achteraf niet mee eens waren. Destijds moesten die wegen Oude Molenbaan en Hoofdlaan genoemd worden. Het voorstel zoals het er nu ligt dan moet het "'t Wasven" worden. Dit is dan een logische aansluiting op de wegen van Vrederust. Daarom dat ik U vraag of U inclusief deze wijziging met dit voorstel akkoord kunt gaan. De Hoofdlaan en Oude Molenbaan vervallen niet op het gebied van Vrederust, daar blijven die wegen, maar wat betreft die twee openbare weggedeelten wordt het niet Hoofdlaan en Oude Molenbaan maar gaat het "'t Wasven" heten. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. VOORSTEL TOT BELEIDSBEPALING INGEVOLGE DE WET OP DE KANSSPELEN. De voorzitter: De actualiteit is er in feite een beetje van af. De gegadigde kan het winkelpand waar hij het oog op had laten vallen niet huren, omdat de eigenaar niet bereid is om het voor deze doelstelling te verhuren. De diskussie in de kommissie Algemeen Bestuurlijke Zaken heeft in de omgeving reeds wat onrust veroorzaakt, waardoor de omgeving kontakt heeft opgenomen met de eigenaar. Het leek ons echter toch goed hier een korte diskussie over te hebben in de raad want er kunnen meer verzoeken op ons af komen de komende tijd. Daarom dat het goed is om hier over te spreken. 7»»h"T 3 »b K 0'. '1' Jü 1 rl r 1 i KQO BfTOtJlTI^O t>'S 1 >b |(T9.lBl5ail LfW sb b nes nsggas fisomnf 95 no >nivoiq sb *roo£> 3aïn sib i isou aaO .nabiow 'rf J tivi 'iV i 1SW i -j Vsld nsofas 3/1 95 rrsiov Tf>8iJ 199 W J9ii gi. j3sW '<b nev i:;sri 9U 5:1) lip f ft 1 r 1aH

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 99