i 39orrj (tb 3oH uaxvibn ijlob Tlriae rrr jw ;:do >bn 3m< ia n Mr 3 I un 3 -36- oktober alsnog toe te zenden. Al pratende kan ik me herinneren dat dit door Wouw en Steenbergen geregeld is met Nieuw-VossemeerDaar is voor 99% zeker in voorzien. Ik zal het voor alle zekerheid ook nog even nagaan. Dit is natuurlijk terecht, anders zou Nieuw—Vossemeer wat geïsoleerd blijven liggen en zodoende niet aan die 20.000 inwoners kunnen komen in een samenwerkingsverband. De heer Roosenboom. Ik moet zeggen dat wij er eerst als gemeente wat sceptisch tegen aan keken. Een premie op minder slachtsoffersAlleen ik moet echter toegeven de heer van Eekelen wijst daar ook op, dat dit een goede aanleiding is om verkeerszaken extra onder de aandacht te brengen. We hebben nu een raadsvoorstel waar sec over verkeersveiligheid gesproken wordt. We hebben geprobeerd een korte inventarisatie te maken, dat is op zich al positief. Al met al, hoe meer de tijd verstrijkt, hoe meer ik er achter ga staan en het toch een goede zaak vind, dat wij op deze manier worden geaktiveerd om hier extra aandacht aan te schenken. Wij deden dat natuurlijk al wel, dat blijkt ook wel uit het raadsvoorstel. Wij hebben een aantal punten aangegeven dat verkeersveiligheid zeker niet een ondergeschoven kindje is, zeker niet. Het is echter toch een goede zaak dat door dit punt voor dit onderwerp extra aandacht tot stand komt. We stonden eerst dus wat sceptisch, maar het begint steeds positiever te worden, uiteindelijk resulterende in dit voorstel. Er zijn meer knelpunten zegt de heer Roosenboom, maar hij noemt ook niet alles. Wij pretenderen ook niet alles te noemen, daar heeft hij gelijk in. Dat kon ook niet. We moesten dat zo snel doen. We pretenderen ook niet volledig te zijn. We hebben in elk geval aangegeven die voorzieningen die we al van plan waren te realiseren. Die horen er ook bij. Ik denk dat dat toch goed is. Je moet iets compleets presenteren naar het ministerie toe. We hebben ook, met name de Steenbergseweg en de Halsterseweg genoemd, als zijnde twee wegen waar verhoudingsgewijs veel ongelukken gebeuren. Ik verwijs naar punt 2, ad c - onderzoek naar maatregelen ter bevordering van de verkeersveiligheid op de Steenbergse en Halsterseweg. Dit is met name uit de kommissie Ruimtelijke Ordening gekomen. De heer Graafmans heeft hier toen naar gevraagd om dat er aan toe te voegen, want het zat er in eerste instantie niet bijVoorts kunnen in het algemeen meer knelpunten aan de orde komen. Ik ken er ook nog wel een paar meer, maar het heeft nu geen zin om tegen elkaar op te bieden waar de knelpunten zitten. Onder punt a: Educatie overleg oudervereniging schoolbestuur, rijkspolitie en andere doelgroepen. Ook daar komen natuurlijk knelpunten uit, waarvan je kunt zeggen die doen we er bij en daar moet extra aandacht aan geschonken worden. Met name die instanties, denk ik, zijn belangrijk om er bij te betrekken. Verder noemt hij het punt dat rechtspersonen en natuurlijke personen ook in aanmerking kunnen komen voor een bepaald bedrag. Een prijs als het ware. Dit betreft een éénmalige bijdrage en dat is natuurlijk niet structureel. Het is daarom niet zo naar voren gebracht. Ik zeg niet dat ze daarvoor in aanmerking komen. Wie zijn wij om dat op dit moment te beoordelen. We hebben een stichting Veilig Verkeer met heel veel leden. De deelname van de Halsterse bevolking aan de stichting veilig verkeer is bijzonder hoog. Ik denk dat U lang moet zoeken naar een gemeente waar een stichting Veilig Verkeer is die zoveel leden heeft. Dat zal misschien best een positief punt kunnen zijn voor het ministerie via een bepaalde aktie op een bepaald punt zou men het kunnen proberen. Dat kan. Ik moet hier echter niet suggereren dat men een goede kans maakt dan ga ik te ver. Dit als antwoord aan de heer Roosenboom. Hij 'T 3' nr9 Mn.' wtro i ]}ft J au 9j i; 9.1 Bff i7Uji Ttf 9JI> 'i

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 96