4 -30- zoals het was, is eigenlijk ook niet reëel, dus die vervalt eigenlijk ook. Voor ons is het meest bespreekbaar mogelijkheid 3 en eventueel mogelijkheid 2. Mogelijkheid 4 kan gewoon financieel niet. Dat is voor de gemeente niet op te brengen. Daar zou je de burgers belasten met een dermate bedrag waarvan ik zeg, het is gewoonweg niet reëel. Het lid van Elzakker: Wij willen toch wel tegemoetkomen aan de wethouder om op een paar punten te schrappen. Wij als Gemeentebelangen voelen het meeste om voorstel 3 en voorstel 5 te bekijken. Dat die naast elkaar gelegd worden welke mogelijkheden er in zitten. Het lid Wiersema-DuprëOm een misvertsand uit de weg te helpen, toen ik koos voor mogelijkheid 5 bedoelde ik daar niet mee dat ik wilde dat de Lepelaar gesloopt zou worden. Dat maakte ik op uit wat de heer Somers zei, maar als er een andere bestemming voor gevonden zou kunnen worden, zou dat ik bijzonder waarderen. Wethouder van der Weegen: Even alle sprekers doornemen. Meneer Mouws heeft gezegd, mogelijkheid 1 hoeft niet. Dan moet er wel het een en ander gebeuren. Dat houdt wel in dat er van de gebouwen het een en ander weg zou gaan en dat er in elk geval een opknap of aanbouw of een nieuw of vernieuwbouw plaats zal vinden. Hij heeft 2 tot en met 5 genoemd als overblijvende mogelijkheden, waarbij hij toch wel duidelijk opnieuw aanstipte het problematisch zijn van model? Ik denk dat we dat in het vervolg van de rit vanzelf wel tegen zullen komen. We zullen dat erg goed proberen te verwoorden als we tot uitwerking komen en die zullen dan te zijner tijd aan de raad voor leggen. Als die problemen dan onoverkomenlijk zijn, dan neem ik aan dat de raad daar op gepaste wijze een besluit over zal nemen. Ik kan dat ook niet voorzien. Ik geef hem gelijk dat dat niet de gemakkelijkste uitwerking zal zijn. Je hebt toch te maken met derden en ook die derden zullen zich, -dat hoeft niet voor 100%, maar ik neem wel aan voor 99,9%-, moeten vinden in datgene wat wij presenteren. Anders denk ik dat we wel een hele slechte start met elkaar maken. De gevel daar zal de voorzitter straks even op in gaan. De heer Somers die heeft duidelijk een keus gemaakt. Daarnaast heeft hij gezegd dat ze toch zo prudent mogelijk omgesprongen zijn met de informatie die er ligt. Hij heeft ingestemd met de procedure doe tot op heden gevolgd is en zegt met name mogelijkheid 5 voor hun een heel goed bespreekbare zaak te vinden, met daarbij de aantekening dat de Lepelaar beeldbepalend is. Hij heeft waarschijnlijk gezien dat er wat zaken bijgesteld zijn die in het rapport staan en die wellicht door wat onwetendheid van de samensteller daar ten onrechte onjuist in vermeld zijn. Overigens de Groepering Leefbaarheid heeft voorkeur voor 5. Het lid SomersU gaat er niet op in, als je opteert voor mogelijkheid 5, dat er dan ook het een en ander vrijkomt, ook financieel natuurlijk. De voorzitter; Dat is de achtergrond van deze diskussie. Dit staat ook in het rapport. Het gaat om de hoge lasten. Als je geld genoeg had dan zou je zeggen waarom handhaaf je niet alles. Dat is dan niet zo moeilijk. Het is juist uit oogpunt van financiële lasten dat we hier zo uitvoerig over spreken. Wethouder van der Weegen; Mevrouw Frietman heeft gezegd dat artikel 61 toch wel hun voorkeur had, maar ik heb uiteindelijk begrepen dat de mogelijkheid bespreekbaar is, mits de projektgroep goed zijn werk doet en dan zal het automatisch in de raad komen. De voorzitter: Ze wil er de wethouder wel in hebben. Daar kan de wethouder nog op antwoorden. i th>v ri y 333 mi 00 O £XG DiT. J dfi )?&v oir .;t.' i'f J V ,rf rrrv ct<:> f -in v n c, 4->, 0 jC t> feV 3 n^tew - X' -[ eO las-n/jIM r be! l9f* 1n jOil awb« M -li 9b r ,m,j r. vr 34j iidi 1 o^sol i«sa - a. 33ii .grr 1S10I-I9V »J - t rf s - tfrhirf 9v? i j -£ lol^f »d i 1,. 1 w aislllr |>7ÖÖV isi^lOOV 8Biii*; v -oir.Rw ,'i jf>Q TO 191RlOOV jA 3 Bil A At JQbtt.' t b ii 9w larf 1; Uülili g ,rfr?< b '3Wuoö isins* >r\ U|8. ^Toob ^JtbXirvgio J-± o 3r> rsb ;bi> w aatlrfii rw o 4 alls* i i a so ib«j [liff rv 3>A j t -j*vn ,19in -* 3 lb h.t ,1'trf 1 ,rr£js i os jIoo >A j j w rav it j 1 J nsd^i 19/ r "T9/'i :;ïOXC 90ÖÉÖ lbV9§ ish rrslflw ud Iff DO O •U 1?.rD lb t>fef otr 9 hï&ltti- Is 13^ :W1 Mg 9W 179 1 ro^. nsh If J l9W fJ3S lÜ9jllOOV 'ób irioo-"toSoo 0db^ v/ i 'ffiov i.uorii'

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 89