e 0 .naiab j: b'a f. lis -27- onderzocht, dus ik mag ook niet van hem verwachten dat hij het allemaal onderzocht heeft, maar ik neem aan dat hij dan duidelijk bedoeld, niet alleen het bouwen op zich, maar ook het exploiteren, enzovoorts, enzovoorts. Dat is heel moeilijk, —meneer Mouws heeft dat later ook aangegeven-, om dat helemaal goed op een rij te krijgen. Ik denk dat dat inderdaad een opdracht is die nogal wat werk met zich brengt. Hij heeft tot slot duidelijk aangegeven de invloed van de gemeente, die is naar de mening van de Werknemerspartij, om reden die hij met name in het begin genoemd heeft. De ervaringen die er in de gemeente Halsteren mee zijn. Daarbij vindt hij de invloed van de gemeente te beperkt ten behoeve van dat sociaal culturele werk in principe in kontinuiteit van goede akkommodaties gebruik moet kunnen maken. Hij zegt dus, daarom zijn wij als groepering tegen mogelijkheid 5. Mijn reaktie in het kort daarop, ik denk dat die kosten een facet kunnen zijn van de afweging, of een facet moeten zijn van de afweging. Ik heb ook in het gesprek op 15 september gezegd, er zijn ook andere aspekten die je goed onder de loepe moet nemen, met name de kontinuiteit. Als je nu in Lepelstraat daadwerkelijk iets gaat doen, dan ga je dat doen voor een hele lange periode. Althans zo kijk ik daar tegen aan. Dan moet je toch de eerste twintig, vijfentwintig, dertig, -ik heb wel eens een keer veertig of vijftig ook genoemd-, in elk geval qua gebouwen die je daar weg gaat zetten of verbouwen zul je daar toch heel lang mee door moeten. Qua beheersvorm zul je dat wellicht in de tijd nog wel een keer kunnen veranderen. Ik denk toch dat het heel fundamenteel is of je inderdaad een keuze maakt voor bijvoorbeeld drie of vijf, waar wij dan wellicht wat voorkeur naar hebben door laten schemeren in het voorstel. Als je voor 5 kiest dan is het niet goed mogelijk om daar twee beheersvormen naast elkaar te laten funktioneren. Dan ga je duidelijk de andere kant op. Je zult dan een aantal zaken heel goed moeten regelen met die particulier of die stichting. Dat is heel duidelijk. Het is nog maar de vraag of je daar uiteindelijk met de stichting ook uitkomt. Het gaat nu meer om het principeXs dat bespreekbaar dan willen wij dat pad nagaan. Het zal nogal wat kruim kosten om dat goed af te lopen. Die intentie vinden wij, zou van te voren uiteraard duidelijk moeten blijken. Als blijkt dat dat niet bespreekbaar is, dan willen wij dat met name graag van tevoren weten. Meneer Princen heeft aangegeven alle 5 onderzoeken en later besluiten. Ik heb net al gezegd dat is natuurlijk een opdracht die uitgevoerd moet worden. Als die opgedragen wordt dan zullen wij hem netjes uitvoeren. Het is natuurlijk nogal wat. Vooral voor die mogelijkheid 5 ben je toch afhankelijk van de medewerking van een derde. Dat zal geen gemakkelijke opdracht zijn. Je zult bij die derde de bereidheid tot medewerking moeten vinden op basis van het plaatje, wat je daar presenteert, op een aantal facetten uiteengesplitstkontinuiteit en financiële ondersteuning. Je zult in subsidievorm naar zo'n stichting toe gaan werken. Dan zal zo'n stichting zich daar in principe aan moeten verbinden wil je tot elkaar kunnen komen en verder kunnen gaan om het werkelijk te kunnen realiseren daar. Het zal niet zo simpel zijn. Meneer Mouws heeft ook iets gezegd over de kwaliteit van het rapport. Hij zegt met het kollege mee te kunnen gaan dat ook mogelijkheid 5 bespreekbaar is, met daar direkt duidelijk aangekoppeld verantwoordelijkheid bij de gemeente. Ik neem aan dat hij dan ook doelt op kontinuiteit en een stuk financiële verantwoordelijkheid, dat dat heel goed geregeld moet zijn met elkaar. Ik heb net al aangegeven i J J 1?' rs cmmo;4 i: 9f1 f ve r yfcpsBtrroov rsbiro V. 7 V d- XM bt-r id s'f qn jjfaipa egOij.jnt' diss rt»p bv W»dalt±Xsbioo-308191T jiibno csioijtolqx» »j p aao i'T-Td 'T9WU J g »aw i sv avBribrrnri tad -oi. V< V r ,lr- r3n?>)d'* -*-m; r i\no fiw tmtOM?.j9or >d aéê 3&tz -l£L>5 f-?i 'jv r RV >rrB JBVT Oi ..toll d 114 .if lf,6D ;j.l A H> SV fx ''dl i. L.J oirrr.n I 9WtJ&fJ 1 'j i 1 *i ;n I'ld n j n 11'jX lu.'lJ piisq n>g> i'V ib iT6v isèuoiiisii li .ear rfs i r,.n oqqei 3§ri nsv is I/O? at. bwuodisbno isjjf i j' i >'7 >ii 1 b ijsvsj nair :4 orb ofiu is pii.1 ,n ivig'tgni. lii Jl iai 8 is -fJ j i i i.Tufst t i 1 f r .nag ab i'<ov "'mabfiar b'*o$ ?d r *jtsji f-> i«»1 r u Jo V. (i.iiJi I ■jw nsbn - >K .ofls jf-ssuirprfoiPc Moo 3 Bfcj r,,. ,'ir- »il '1H ^tov sleul Licuf ib tod lis slie'ii S" 36b iöH OF, f«sri 3b T«V 4 i f 88W bl93b7OO7C0 3d ïöJx 3E,~9dIB8 araooijJnn Jirt iaaïPmo tew a fguod ab qo i 'film 36w t !w 38(1 ,qt -j ••tjv af ;i >b 1 fd f wl^a* r JBb 39in t sM .rrLiu a I mart t 3BiJ 3'1» O J Mi ;>7(>0 1: irj J: a j 7 rf 1 r I r pbioc' r I 3irj ')j 'f O 9.»"» ;j; d,is, 11 -J.J, n-» ":o t tav i88ffi {ft Jigaq .wad ob teb Jbu of ;;<7 .nr.ebn-j jf 3b i;v -faHiT'-v - m i i ji "t" 3 9 4,HbI 1- Jab uno* joi< >0 nrd i <ii r - tbTd j r r. 9 JioqqB' I sb V I c*rf|T93f>f .1 -sv xouii jr. y *if 1:4 UOS IOC 0(1 w 9 JBlO nsv irioi s6 iici.b ibb ra jfiuid' g "Ilcw A'lit i Jnrl rjB' a u'ad 1 sw Xsgon I. j 1 JU 'T t M 1 fjrf'J BoXqo 9f63bi no a loin tim 3jJ| J ?b r i?/ 1. ,!j ab AI <|qo (jo jbb o ia.*' norfd^i j iob Jsioxin J j i .7 >b slaal.T.BOjfi dooi teb - j *0 abio •jV lat j 1 at jc- pau i »n I*.. f r J TBSJiiS ITB

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 86