3eb H3V9j>gfl» Ia Jïaaif jjodisV xaerintIM j9»W i >b nsv isbuodJsW aaddo 1 Isdnioov 3±b ajjaliojtf 3«rf sib rrsJKWiujgxe 9is< 'fis n^irs ra «M .flsddsd bxoowiflBsd abasob jfl bï9w nsxuvx» jltlxgnalsd [s tlixaqaxsuiaaaTxaW sb xoob 3;i9qea 3Bb sbïlsx.ab n*gs) ,lus £td 38b 3ia^ lui qo nangsgaJ 3sl/i bssbisbni n*<J 3o3 nswBOjf'js n^ls t-tS .llaJI 3sn bj ttlqs^ g9lxavo naddsrt »W .l93etroov dsd dl .(19381 a9i3Qi (Idissb isd 9w iab dxisb dl .ialeioov 93a3s«I tfb SUÜ .OUg 93 391 dl ii&JI 3999 0O (191193 8 93 lOOV IJ 161 WO ,8BW X88WS9cf doo Isb idiBidsj xs&dls 39n ollsisi iü ^irrc.box un sl IldiBiavt^liq 3&d flscodsg aslvba obll»»3ab 3o3 xStaaaail ela&i aod 9b nl nsaasm aisbas 3 i .ra ns j ,f. io 3 i.. Mnsb >i j' ntlo' x8Bi; 3sri 3Ab blaabag ubsvIo glrtabos H9'> 3o3 un al XidaBiBVstliq noiBBw bls389g gBBiv 9b l)69d £iH .a£li n»a <ud 3ao* IsdnJqsooE galaaa -dldog9d goliBviB duit 899 i9Vo dool 9S isb/rro ,n[bs jaom isbioob llsd -»<ƒ o33 wuslnqo i9ov un doo 3bxou taBBOiBOd .Hsi3 al lldMisv 099s 19 .Iiriqgq-, 5 91381' i3 9.[9d s»b i».. 1 t3iü.i.:;>, ila;;vnad9(_dö ii;.q 3ad 3ab 'nsb dl .a^ls n9ob 93 sf^llsgori gJtbii/vgxos os abb mo 3bxow t,lH .n9X9XB3X9/f 93 fj.iliEvis 3lu nsslla ai.rt sb i9snn»rf 1tls jjox 3dosla -o3 aQ .nadddd oodoxqaag isvoxesb slaalomiod sb al fxmndei itgsd tlw I9d9s al 310 .ntlx uos aajfoxqe »g i9voxasb gnlxaqsoig wU nsnnld do<> Jpib naalasd nagalldollqxav d^lliuulaa ia 3ab os al 3aH .nfls nagaig£i3aB£s -BOlUUOd ISO ISBgOBB }8KOd(I9SlBVO 09S 9lOI9SSg 9É J b OS d^bluiBfl 8l di9W blsdl99vaod »lb at1 nsldoliisv 93 disw 'ylsdlssvaod aas mo 3dols -s3u.n nev nsdsm 3»d 3am 100b 3aag slö sldBXBUsd at £ld 3»ln iglbnlê -23- en die is er ook, die lopende taxatie-opdracht. Die is er ook voor het jaar 1987. Die wordt nu uitgevoerd door Kafi. Dat is heel duidelijk, die heeft die zaak overgenomen. In 1987 wordt namelijk gewoon nog het laatste jaar gehertaxeerd voor die gevallen waar dat nodig is. Dus mutaties, nieuwbouw, enzovoorts. Daarnaast vindt dus een hertaxatie plaats. Een algehele hertaxatie en dat is een nieuw begin voor een periode. Ik denk dat het goed is om inderdaad die vier jaar na die hertaxatie of die vijf jaar die na die hertaxatie komen, dat die nor maal is dat dat door hetzelfde bureau uitgevoerd wordt. Dus er bestaan natuurlijk wel verplichtingen. Het lid Roosenboom: Bij interruptie meneer de voorzitter. Het was zelfs zo dat in 1978 Bouwtoezicht West-Brabant taxeerde en dat de bezwaarschriften die ingediend werden, werden hertaxeerd door het adviesbureau onroerende zaken in Rotterdam. Dus we hebben geen verplichtingen. Dat moet U maar eens waarmaken. We hebben de volle vrijheid om te gaan waar we willen. Wij hebben in 1978 gekozen voor Bouwtoezicht West-Brabant en er kwam een reeks van bezwaarschriften en die hebben we niet laten hertaxeren door Bouwtoezicht West-Brabant. We zijn ermee naar Rotterdam gegaan. Wethouder van der Weegen: Het is niet zo dat we praten over 1978. Ik praat over 1987, dus dat is ongeveer negen jaar later. Het is zo dat nu en dat is de afgelopen jaren continu gebeurd, weer andere taxaties op mutaties plaatsvinden door Bouwtoezicht West-Brabant en nu dus door Kafi. Het is daarnaast zo dat die mensen niet in vaste dienst zouden zijn. Toch denk ik dat dat een stelling is die niet waar is. Er zijn natuurlijk een aantal mensen in vaste dienst bij Bouwtoezicht. En het zal best zo zijn dat als er drukke tijden zijn dat er aanvulling nodig is en dat er mensen op de basis zo hij aangegeven heeft dat hij ook werkzaamheden verricht. Ik heb nogmaals gezegd de verplichting spruit voort uit de overeenkomst die je hebt aangegaan omtrent een aantal werkzaamheden en het is zeker niet zo dat dat bepaalde feiten met leugens omgeven wordt. Hij heeft ook gezegd dat het naar de inwoners van Halsteren toe de verplichting van deze raad zou zijn om de goed koopste te kiezen en dat het zo moet zijn dat in elk geval de gemeente Halsteren zijn verplichtingen goed nakomt. Naar mijn mening komt op de eerste plaats dat de taxaties goed gebeuren en dat het daarnaast uiter aard zo goedkoop mogelijk moet. Ik denk toch dat die volgorde de juis te is en niet de volgorde die U aangeeft. Ik wil nogmaals de raad toch voorstellen om het voorstel van het kollege aan te nemen. Ik blijf er bij dat het een prima voorstel is. De voorzitter: Misschien dat ik er nog even op in moet gaan, omdat ik in het bestuur van Bouwtoezicht zit, met name op hetgeen de heer Roosenboom naar voren heeft gebracht. Natuurlijk zijn we vrij om elk taxatiebureau te nemen wat we willen. Dat is in het verleden gebleken en dat is nu ook nog steeds zo. Daarom juist dit voorstel. Anders hadden we dit voorstel ook niet hoeven te doen. Want dan was het zondermeer Bouwtoezicht geweest. We hebben die keuze, dat is duide lijk. Alleen het gaat erom dat er mensen in vaste dienst zijn. Die gemeenschappelijke regeling wordt opgeheven, niet omdat het ekonomisch slechter gaat, maar omdat de wet op de gemeenschappelijke regelingen het niet mogelijk maakt, om voor zo'n grote regio één gemeenschappe lijke regeling te hebben. Die regio moet gelijk lopen met de regio van het gewest. Er zijn onderhandelingen gevoerd met het StreekgewestDie onderhandelingen hebben echter niet tot resultaten geleid. Juist omdat het zo'n groot gebied betreft. We hadden met twee stadsgewesten te ma ken en het Streekgewest Westelijk Noord-Brabant. Dus die besprekingen hebben niet geleid tot enig resultaat. En ook wel begrijpelijk. We - - j i 1

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 65