-44-
vertegenwoordigen. DI© hebben dan een bepaald advies meegekregen van
de andere partijen. Geen mandaat, want dan kun je beter een briefje
sturen, zo werkt dat niet. Dan is dat ook een advieskommissie naar de
gewestraadsleden. Ik zeg niet dat je die kommissie nu gelijk in het
leven moet roepen, maar het is het overwegen waard. Verder bevreemdt
het ons ook wel eens, als ze zo samen naar de gewestraad rijden, dat
we eigenlijk vanuit de raad toch respons krijgen. Van het gewest
liggen de stukken wel ter inzage. Bij de ingekomen stukken worden ze
altijd ter inzage gelegd. Als we als gewestraad een besluit nemen dan
verbaast het ons wel eens dat er zo weinig op gereageerd wordt. We
hebben de indruk dat de overige raadsleden denken, die mannen zoeken
het maar uit, want die pillen zijn te dik om te bestuderen. Dat gevoel
krijgen wij wel eens. Dat is misschien een verkeerd gevoel en daarom
zeg ik dat maar heel voorzichtig. De mogelijkheden zijn er natuurlijk
om daar binnen de raad over te diskussiëren.
De voorzitter: U doet een aantal suggesties die U meteen ook weer
wat relativeert. Het is natuurlijk best om hier eens onze gedachten
over te laten gaan. Op zich het punt dat U aansnijdt, in hoeverre word
ik geaktiveerd, in hoeverre voel ik mij gedekt door standpunten van de
raad, dat ben ik met U van mening dat dat best eens problemen geeft.
Ik ervaar dat zelf ook weieens omdat ik in het kollege van advies en
overleg ook altijd over de gewestraadstukken, dan een week voor die
tijd, mijn adviezen moet geven als burgemeester. Er is namelijk een
burgemeestersoverlegIk maak er ook ruim gebruik van en ik heb tot op
heden gekonstateerd, dat wat U inbrengt als drie raadsleden in de
gewestraad en wat ik inbreng in de kommissie, dat spoort altijd vrij
aardig. Dat is nog niet zo gek. Dat is dan meer door toevallige
omstandigheden denk ik of misschien ook niet. Dat dat wat meer
gestructureerd wordt, daar zou best eens over gedacht kunnen worden,
alleen daar moeten we nu niet direkt uitspraken over doen. Het is goed
om daar eens aandacht aan te schenken.
Ik neem aan dat U met het voorstel inclusief de toelichting die hier
over gegeven is, akkoord kunt gaan.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
Niets meer aan de orde zijnde en geen der leden meer het woord ver
langende sluit de voorzitter om 23.10 uur de vergadering met het
gebruikelijke gebed.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
voornoemd
van:
De secretaris,
NOTULEN VAN DE OPENBARE VERGADERING VAN DE RAAD DER GEMEENTE HALSTEREN OP
DONDERDAG 19 EEBRUARI 1987 OM 20.00 UUR IN HET GEMEENTEHUIS.
voorzitter: H.J. Hendriksen
wethouders: J. Sinke
C.W.M. van der Weegen
sekretaris: J. Verbiest
leden J.P. van Eekelen
M. van Elzakker
E. Frietman-Hoppener
J.D.C.M. Graafmans
D.A. van den Kieboom
J. Mens
F.A.C. Mouws
J.P.J.J. Prineen
A.P.P. Roosenboom
J. Somers
C. Verbogt
P. van de Watering
J. Wiersema-Dupré
AGENDA:
1. Vaststellen van de notulen van de vergadering van de raad van 24
november 1986 en 17 december 1986.
2. Ingekomen stukken en mededelingen.
3. Voorstel tot herziening van het woonruimteverdelingsbeleid
4. Voorstel tot straatnaamgeving:
4.1 gebied Raemdonck;
4.2 gebied Nieuwmarkt.
5. Voorstel tot verkoop van grond aan J.J. Timmermans.
6. Voorstel tot voorlopige vaststelling der rekeningen 1984 van het Wo
ning- en Grondbedrijf, de dienst Gemeentewerken, de dienst Sport- en
Openluchtrecreatie, ontmoetingscentrum "de Wittenhorst" en de Algemene
Dienst.
7. Voorstel tot het nemen van een nieuw besluit tot aankoop en ruiling
van grond ten behoeve van de aanleg van de Nieuw Beymoerseweg.
8. Voorstel tot herziening van de grondprijzen in het bestemmingsplan
Rode Schouw.
Aanwezig:
ontw.
typ.
coll.