3bms:
-5-
rijdbaar wordt door de gemeente zelf. Het pad wordt verbreed. Aan de
andere kant is er ruimte voldoende over tussen het pad van de gemeente
en het bankgebouw om via een eigen uitrit gebruik te maken van hun
eigen parkeerplaatsen. Of kan het zo zijn, dat blijkt niet uit de
stukken, dat die parkeerplaatsen openbaar worden. Dat iedereen die
zijn auto wil parkeren in de Dorpsstraat, dat die daar gebruik van kan
maken. Dan ligt de verhouding ook weer iets anders. Dat blijkt niet
uit de tekening en uit de stukken. In eerste instantie hebben wij er
wel bezwaar tegen, dat de uitgang van de parkeerruimte van het uit te
breiden bankgebouw gaat via gemeentegrond.
De voorzitter: Uit Uw betoog zou kunnen blijken dat alle stukken
niet ter inzage hebben gelegen, volgens mij is dat echter wel het ge
val. Uit deze stukken blijkt dat er sprake is van drie alternatieven
voor die uitgang. Alle stukken hebben ter inzage gelegen, anders had U
niet dit betoog kunnen houden. Als U het dan goed gelezen hebt dan
hebt U gezien dat in één alternatief inderdaad via de bestaande uit
gang van Gemeentewerken de parkeerplaatsen zijn te bereiken achter het
gebouw. Dan zou aan de zuidzijde van het gebouw of een plantsoentje
komen of er worden parkeerplaatsen gesitueerd. De derde mogelijkheid
was dat waar het plantsoen zou worden gekreëerd de ingang voor de Rabo
bank zou komen om zo dan de parkeerplaatsen aan de achterzijde te
bereiken. Dan wordt er geen gebruik gemaakt van onze uitrit. In de
stukken staat vermeld dat het kollege hieraan de voorkeur geeft en dit
ook kenbaar heeft gemaakt aan de Rabobank. Die laatste mogelijkheid zo
zal het moeten worden uitgevoerd. Dit als antwoord op hetgeen U naar
voren bracht. Maar dit stond ook allemaal in de stukken. Het kan zijn
dat U dat niet heeft gezien.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
5VOORSTEL TOT VASTSTELLING VAN DE TWEEDE WIJZIGING VAN DE VERORDENING
REGELENDE DE SUBSIDIERING VAN DE JEUGDSPORT.
Het lid Roosenboom: Toch denk ik dat door deze wijziging juist de
kleinere verenigingen worden gedupeerd. Ik begrijp ook uit de stukken
dat er een vereniging was die heel slim dacht te zijn,-het was overi
gens ook binnen de regeltjes van de oude verordening-, door een pro
fessionele kracht aan te trekken. Dan zou die f 58.000,naar een
vereniging gaan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is geweest van het
gemeentebestuur. Vandaar deze aanpassing. Kleinere verenigingen die
zich dat niet kunnen permitteren, die worden nu toch ook gekonfron-
teerd met dat maximum. Een volgende vraag die bij ons op komt, is waar
om zijn niet alle verenigingen daarin gekend. Wat is de reden dat men
met een drietal verenigingen is gaan praten en heeft gevraagd of zij
akkoord gaan met deze wijziging. Wat ons toch ook een beetje vreemd
over komt is, dat bij de besprekingen een vertegenwoordiger van de
Sportraad aanwezig was. Dat wil niet zeggen dat de Sportraad daarin is
gekend. Dat heeft nogal wat voeten in aarden gehad destijds, om de
Sportraad handen en voeten en alles wat er bij hoort te geven. Hij is
er uiteindelijk toch gekomen. Nu is er iets, wat naar onze bescheiden
mening echt iets is voor de Sportraad. Wij nemen aan dat de Sportraad
een obectief overkoepelend orgaan is voor alle sportverenigingen en
wat meer zij voor Halsteren, Lepelstraat. En dit belangrijk stuk is
dan geen punt van diskussie geweest bij de Sportraad. Ik heb wel ge
lezen dat er een vertegenwoordiger bij was, misschien een lid.