3bms: -5- rijdbaar wordt door de gemeente zelf. Het pad wordt verbreed. Aan de andere kant is er ruimte voldoende over tussen het pad van de gemeente en het bankgebouw om via een eigen uitrit gebruik te maken van hun eigen parkeerplaatsen. Of kan het zo zijn, dat blijkt niet uit de stukken, dat die parkeerplaatsen openbaar worden. Dat iedereen die zijn auto wil parkeren in de Dorpsstraat, dat die daar gebruik van kan maken. Dan ligt de verhouding ook weer iets anders. Dat blijkt niet uit de tekening en uit de stukken. In eerste instantie hebben wij er wel bezwaar tegen, dat de uitgang van de parkeerruimte van het uit te breiden bankgebouw gaat via gemeentegrond. De voorzitter: Uit Uw betoog zou kunnen blijken dat alle stukken niet ter inzage hebben gelegen, volgens mij is dat echter wel het ge val. Uit deze stukken blijkt dat er sprake is van drie alternatieven voor die uitgang. Alle stukken hebben ter inzage gelegen, anders had U niet dit betoog kunnen houden. Als U het dan goed gelezen hebt dan hebt U gezien dat in één alternatief inderdaad via de bestaande uit gang van Gemeentewerken de parkeerplaatsen zijn te bereiken achter het gebouw. Dan zou aan de zuidzijde van het gebouw of een plantsoentje komen of er worden parkeerplaatsen gesitueerd. De derde mogelijkheid was dat waar het plantsoen zou worden gekreëerd de ingang voor de Rabo bank zou komen om zo dan de parkeerplaatsen aan de achterzijde te bereiken. Dan wordt er geen gebruik gemaakt van onze uitrit. In de stukken staat vermeld dat het kollege hieraan de voorkeur geeft en dit ook kenbaar heeft gemaakt aan de Rabobank. Die laatste mogelijkheid zo zal het moeten worden uitgevoerd. Dit als antwoord op hetgeen U naar voren bracht. Maar dit stond ook allemaal in de stukken. Het kan zijn dat U dat niet heeft gezien. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 5VOORSTEL TOT VASTSTELLING VAN DE TWEEDE WIJZIGING VAN DE VERORDENING REGELENDE DE SUBSIDIERING VAN DE JEUGDSPORT. Het lid Roosenboom: Toch denk ik dat door deze wijziging juist de kleinere verenigingen worden gedupeerd. Ik begrijp ook uit de stukken dat er een vereniging was die heel slim dacht te zijn,-het was overi gens ook binnen de regeltjes van de oude verordening-, door een pro fessionele kracht aan te trekken. Dan zou die f 58.000,naar een vereniging gaan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is geweest van het gemeentebestuur. Vandaar deze aanpassing. Kleinere verenigingen die zich dat niet kunnen permitteren, die worden nu toch ook gekonfron- teerd met dat maximum. Een volgende vraag die bij ons op komt, is waar om zijn niet alle verenigingen daarin gekend. Wat is de reden dat men met een drietal verenigingen is gaan praten en heeft gevraagd of zij akkoord gaan met deze wijziging. Wat ons toch ook een beetje vreemd over komt is, dat bij de besprekingen een vertegenwoordiger van de Sportraad aanwezig was. Dat wil niet zeggen dat de Sportraad daarin is gekend. Dat heeft nogal wat voeten in aarden gehad destijds, om de Sportraad handen en voeten en alles wat er bij hoort te geven. Hij is er uiteindelijk toch gekomen. Nu is er iets, wat naar onze bescheiden mening echt iets is voor de Sportraad. Wij nemen aan dat de Sportraad een obectief overkoepelend orgaan is voor alle sportverenigingen en wat meer zij voor Halsteren, Lepelstraat. En dit belangrijk stuk is dan geen punt van diskussie geweest bij de Sportraad. Ik heb wel ge lezen dat er een vertegenwoordiger bij was, misschien een lid.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 133