sitgori svlsiiisb t »IIlu9l»3Toqi9bTo sbluvtgbsog o a rraddsrf siamaaa&a 93 8588lq nsnslb osgoivtiTrfoaot S39b399jn 59 lo iineqsd 3D93xriD3:> sis nabnlv {IW ?gts9d *9a nab luunaadalnaamag sis aw o^ls 3bbW osbnlv osaolvftxrioanl xsramln 39 navaotf aab «isBg bxoojMs san raid bssi »b -jfiaW els t±W .aifib »b itbv dad 5sd ooovag at nsCf oabniv 95 eisalq 599» 58b osbnlv fiW nabuori 3950X693 lew rfooi d»d 5ab aalllw t±i3Bqa3Hm»0 0959001 nsqoibsiaadoes 599m astlw ;wf £119>fi03dog >b qo aoowsg xsxri jioo on 59 tri 9lb .osiosaiugXB 9xsb ism isid ioo tissg £±W .nsboivaicKlq 59In tJtw »888 5095lriD7B 9b OBV bIb 31MJ5B9«fIOOlior; ifld 08V IsWOS (OSggti 588* mug 3 6 36 39VO 0939009800 BOO OBV 09V9g gOtitU 0959CMB £tW >foO U'.UiJC fall 59H o>»IiA ,5b3ov idsemsg d^llBgoa obooJ 9t»al;mi?ojf jL iibv asivbebols 59d 09390m nse 95OS90I98 sb £ld i-3w tT93o5BBdIoodoe 9b 58b tial 5sd 3io -95 099 300V jf £ll9Jfafl/3bilu 39BO 5901 09 q0t39t0080tl 9b 300V nsqqoljf 39vo IbbjosIIb aqtaotrq ot oasg oagexv sO toagaaW 39b obv xsboorilsW 39to ls395d3B aft gas nab oaaXIA bglovsg ilaad oabaiBadosB oav as £lv >fl9 ot aqloahq its af isb aft te#b osb ,38830! aiubanoiq »l> sob 3/ftl/f iaf^tld lfi393doE. T99008W axavtladoaol sxsbxsara (na393o8d iaoa Isvag -at il99d 39019008 £T9jM033sd 9b 300V388W 8B3b9d8gntb9369dOBB 3sd tab ■39v 0993 3tb 3sb bglisavad iriolllsw teoaido» )B63loa .j jad at osb oft oaQ .3899993 *t talne sbsasi 41 nad iBBgna* 3sb istf nalsqsd leroov stitaoq aj isoei >qtont3q nl 3bv 3BBiIu893 3sd .aft gax nsallA .ao9« ansM raori ab ism glbaXIov Jsri 3uir389dIood36 3ad ,09339s Isw 3aoa 41 .bisalliosvag oouiaadloodse 3ad 399 el d£ilsafnsrils [aw ouuiBsdloodo» 39/1 la;: 4oo awooM Tssrf 9b law 3tb osb 39900BW .rrslabbt* siStonsntl obv got393ov ab 3o3 gol/üfsriad -25- plaats gevonden heeft waarbij dan een beroep gedaan wordt, met name op extra financiën vanuit de gemeente. Dat is inderdaad zo. Ik heb duide lijk al aangegeven ons uitgangspunt, meerdere offertes. Dat blijft bo ven tafel. Dat is heel duidelijk. Deze situatie overziende, achteraf overziende, dan zeg ik, het resultaat in relatie tot de kredietvote- ring vanuit het ministerie, die wij nu ook als uitgangspunt hebben genomen, om de financiering vanuit de gemeente te regelen met daarbij wat aanpassingen die gemotiveerd zijn, zeg ik, gezien de motivering die er ondergelegd is je kunt nu bijna niet terug of het gaat meer geld kosten. Wat dan wel het risico voor de gemeente zou zijn als je die procedure over gaat doen. We hebben gezegd, wij zullen hier voor deze keer mee instemmen. Het lid MensIk heb zojuist duidelijk gezegd als er andere argumen ten naar voren komen, die willen wij dan wel aanhoren en aangaande dan ons standpunt wijzigen. De wethouder heeft geen andere wijzigingen naar voren gebracht en dat noopt ons niet om onze zienswijze te veran deren. Derhalve blijven wij tegen dit voorstel. Het lid Wiersema-DupréIk begrijp heel goed dat deze zaak niet teruggedraaid kan worden, dus ik zal niet tegen stemmen. Een volgende keer ben ik vast niet zo makkelijk. Wethouder van der Weegen: U heeft gezegd als de wethouder nog andere argumenten aan kan dragen. Als ik nog andere argumenten had, dan had den ze in het voorstel gestaan. Ik kan alleen maar proberen de argumen ten die er in staan wat duidelijker te brengen en daarom heb ik met name ook gezegd, het aspekt, nogmaals achteraf gezien, het aspekt dat het inschrijvingsbedrag in een redelijke verhouding staat met het bedrag wat vooraf op basis van landelijke normen, die zeker niet aan de ruime kant zijn, dat het daar redelijk mee spoort, dat heeft mij dan in elk geval enig vertrouwen gegeven, achteraf gezien, dat deze procedure niet, -ik ben daar heel voorzichtig in-, niet geleid zal hebben tot hogere kosten. Daarnaast geldt het uitgangspunt, dus wat ik daarnet ook verteld heb, dat wij uitgegaan zijn van de rijksvergoe ding. Niet van het bedrag wat ingeschreven is. Daarbij komen wat be dragen, wat aktiviteiten, waarvan wij vinden dat die daar extra voor in aanmerking zouden kunnen komen. Dat hebben wij U ook voorgesteld, mede op aangeven van de kommissie. Bijvoorbeeld de schuine daken, waarbij wij zeggen, die moeten we meenemen maar dan nogmaals onder bouwd door andere argumenten. Ik kan U verder geen argumenten geven, ik kan alleen andere zaken nog eventueel verduidelijken. Mevrouw Wiersemaik heb in eerste instantie ook duidelijk aangegeven dat er andere inschrijvingen moeten komen. Ook daar geldt bij dat wat ik net tegen de heer Mens zei. Wij zijn uitgegaan van de rijksvergoe-ding ter zake. Dat is geen excuus dat U zegt, als het rijksmiddelen zijn dan is het allemaal prima, dat vind ik niet. Het geeft, gezien de normering die daaraan ten grondslag ligt, enigszins een geruststellende gedachte. De voorzitter: Ik denk dat het goed is om er aan toe te voegen dat de wethouder vanavond in een heel moeilijke positie zit want hij is een fervent tegenstander dat dit zo is gebeurd. Zo gaat een school bestuur en een wethouder niet met elkaar om. De wethouder heeft de zaak steeds positief benaderd. Ik vind dat dat van te voren goed had moeten worden afgesproken met de wethouder. Dat is niet gebeurd. Hij moet nu achter dit voorstel gaan staan, de konsekwenties zijn te groot om het nu anders aan te pakken. Ze hebben hem in een onmogelijke po sitie gebracht. Het kan thans niet anders. Hij is eigenlijk inhoude lijk, meneer Mens, het voor de volle 100% met U eens, maar hij kan de konsekwenties als bestuurder daarvan thans niet aanvaarden. Ik denk l99ri 399/1 099 BOSÏ gOO 09901981B 39/1 Ot 093058 odloorfSB 9tb IÏ003 9W nad dl .n£ls 3l93i9d 5sb isw naala sxoo 3ew oajf&ar osiao/n j#t±I»biub 319359d Isb 3bw b£l53 9bni oabbsd ftw t3gss »±b ana» naaiaba] 39a 3ad

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 123