i:'-TTUJ23ga0HiqiB33a«00V 3»ri 39VO 3BBq ab»«j8 goO 39 if 3«b OBf>38 9ls j|i rgTSfflpa 611 39Ü 3»'i 09j(o3q89g i9vo jfoo tlaglanos 9b nl al tbbG üsJIIïtoov ad £lw bXb mo afcls solblstiTBs objI i3 .nslq boo t±3v n»9 tl 3lfl 9W .n9<fd9d »w 9±b 3ls3losqsi ab 3am na>'tav lav 0939001 llw rrs'jIXi -itsmom nsbrrsrf rebno otoosiqigolnns)s*<f swuain 3bw [agon naddad -HS3asd (TBV IT9.H93838BV 39 rf 3qtisd39(f0 alfa (T9309snt9g 179 jf ,1993 39d 3eb;no X*&3n9i30in 39S9g 09dd9d Bfcilq 8&®J nae qo n9CTnBlqt!gnlm nabsflMtllBgom -99a nsr stqagn; r, alaad »3bI ol doo 3Bbmo amao .39lfT fas I9d Bl 3f:"> ar. -Blq»-; 9;.! btXdlaaX" s.s -4- van gevonden. Hoe is daar de uitslag van. Ik neem aan dat U dat ge sprek toch gehad heeft. De voorzitter: Wat betreft de toezegging die onlangs in de laatste commissie Ruimtelijke Ordening is gedaan het volgende. Dat besefte ik mij ook toen ik het voorstel zag dat dit toegezegd was. Dat was echter nog niet gebeurd. Er zit ook niet zo'n lange periode tussen de commis sievergadering en deze raadsvergadering. Die commissievergadering is pas geweest. We hebben nog vandaag een enquete onder de bewoners die het aangaan gehouden. Dat waren 7 bewoners die dit direkt aangaan. 4 daarvan hebben geen bezwaar, 1 wel bezwaar en 2 waren niet bereikbaar. Wat betreft het parkeerverbod, het is zo, zoals het hier staat, het trottoir leent er zich voor om er half op te parkeren. Het is een ander trottoir dan we normaal in onze straten hebben, het is minder verhoogd aangelegd. Men parkeert dan zo, omdat parkeren op de weg niet mogelijk is. Dan wordt de zaak geblokkeerd, het is een smalle weg. Dat is het probleem, dan parkeert men er toch en dan wordt de auto half op hst trottoir gezet. Ondanks dat half op het trottoir parkeren wordt het verkeer toch nog belemmerd, omdat het een smalle straat is. Dat is de reden waarom dit wordt voorgesteld. Voorts zijn de parkeerfaciliteiten in die omgeving voldoende dat wordt geen geweld aan gedaan. Die zijn juist uitgebreid. Er waren al parkeerplaatsen op de hoek bij de dierenwinkel die niet verhard waren, die zijn nu wel verhard. Verder waar mevrouw van Meel is komen te wonen daar zijn ook een stuk of 5 parkeerplaatsen bij ge komen. Dat speelde ook een rol mee. Verder heeft iedere bewoner daar zijn het eigen oprit, voor het eigen parkeren geeft het dus ook geen probleem. Dat is natuurlijk ook een zwaarwegend punt. Er is regelmatig gekonstateerd dat het verkeer belemmerd werd en daarom dat tot dit voorstel is gekomen. De heer Roosenboom zegt het is toch zo, dat men voor verkeersmaatregelen Veilig Verkeer en de politie er altijd bij- betrekt. De politie is daar echter ook bij betrokken, daar is met hen over gesproken. Wat betreft Veilig Verkeer, dat is niet gebeurd. Dat wordt voor elk parkeerverbod ook niet altijd gedaan. Ik heb voorbeel den van diverse maatregelen als het gaat om parkeerverboden, ja dan nee, waar Veilig Verkeer niet altijd bij betrokken is. Het is wel een verkeersmaatregel, maar het is vaak uit andere overwegingen dan sec de verkeersveiligheid. Het gaat er hierom dat de weg regelmatig geblok keerd wordt en dat was geconstateerd via eigen waarnemingen van de dienst Gemeentewerken. Daarom dat men met dit voorstel op ons af is gekomen. Wat betreft dat trottoir, de heer Roosenboom heeft natuurlijk gelijk als men op het trottoir staat geparkeerd, dan is dat op zich fout en kan men daarvoor verbaliseerd worden. Als men echter geen parkeerverbod maakt, terwijl het eigenlijk niet mogelijk is om daar te parkeren, omdat de zaak daardoor te veel belemmerd wordt, dan breng je de mensen echter ook in de problemen. Men zou er wel mogen parkeren terwijl het in feite niet mogelijk is. Ik geef toe men zou kunnen op treden, maar ik denk dat voor alle duidelijkheid, daar gaat het dan om, om de duidelijkheid, omdat er überhaupt op dat stukje niet gepar keerd kan worden, net zoals op de rest van de Kromstraat overigens ook al het geval is, het beter is ook aan te geven dat het niet mag. Dat zijn de argumenten. Het lid Roosenboom: Het aller belangrijkste wat ik toch vind, -daar gaat U niet op in daartoe krijgt U van mij in de tweede termijn de gelegenheid-, dat is de verkeersveiligheid. Daar ben ik ook mee begon nen, dat men met het kreëren van parkeerverboden de automobilist toch wat meer ruim baan geeft. Er zijn voorbeelden ten over. Er wordt op dit moment in de Kromstraat, omdat er daar een parkeerverbod is, en in de Waterstraat, veel te hard gereden. Men gaat dat nu ook doortrekken oa law Sad 93a3le3l3oi3q ab I»1 39J(9S l39lO 39 Xb38300V ab nl Bib 09XX938300V doo 399->f39V 39d OBb 3199$ 9L "i9VB399jl39V »b 5'»' bsi o /T9gnib9fft; axiL 33 >09b£l3 93 631 riïBBdXaaJ golT o a1 o3ué rfdbo iBsb .ntifsiQ!

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 102