?BBi»8rr»7.L.L.M fiBB bnorg 9t3l9903sq 099 nsv qooofisv 3o3 IsiarooV .Si o3»IIbcJ ilbladu:; $0ln9b3O39V sb nsv nallsJaieev tad 3o3 IsSbtooV .£1 (S89I snlalstlwBgnlSoïjjsd 9<?i) bsdsg tllajflindsg 3»ii 3am gnliabagïav ab 3naqo 3933is3ooi' tO qsotg ai nav abtiiasb 9w aib islid 1199 obv gnlblslnefi 3bbH .si alabnr, as 93 afT9s 3bam os 3ari mo saw glb36S rsbnlin 0993391} 0939a so3 anud 9839Vb jg t±m 0990901 Ib3obb ns9 nsddad 9nudl33 sjtallduq 9b 1b0Bv j(oO 8f»aw9g hi gisad sallnavnl 399s 9lb «9bod9309909g ab taalajia3 0sv 8993 'r9gOJn 3diJI 39rf 0O3 839b08 3j{BBffl9gJtd bIs1b3 Ib3086 099 I9W Bl n9390m sW 3Jfaaiii9g al os girlIl93aqo a sab sltllabnlaJlu 3s b o9b93 at ai w saqsd goo J 3rioom ibnlv nsv 3« U 3bw (38sg 3ad 9orf 09Is 8099 a.ir.qo 'twas; sb qo gnlddoiiaod als 310 .I9W 39d sw 09301} trsb naddari >ov 3sd 3ab Id 39 S S0±gaq 3sb naxsv iT3sd 3bG .SS ;ff\3 Oi 3nuq sbbtmnl G0lgsq asab 3sb ofi iiamaldojq naag 3lb 3fib nav 0930uq bns/nsl 3909V I£ 3 nul :83 9ikqH blJ 39I! 30u? ®oodn98og.1 bli 39H fc 3sri oi awuoM bli zjsH n9iJ[lw jltilsbnaltv U o»b 3sbsg39v tkrsg 09 9 09Vl0doe >ov 9b Biolooi -3- 2. VOORBEREIDINGSBESLUITEN 2.1 PERCEEL HUIJBREGTS Het lid SomersIk zie staan dat het nog steeds gaat over het vigerende bestemmingsplan 1948. Het is nu 1987. Wordt het geen tijd dat dat het vigerend bestemmingsplan 1988 wordt of zo. De voorzitter; Daar is in de commissie ook over gesproken. Het is één van de oudste bestemmingsplannen die we hebben. Gelukkig is dat voor het grootste deel van de gemeente niet het geval. Dit is een vrij oud plan. Er kan aanleiding zijn om als wij nieuwe plannen maken dit als eerste aan te pakken. Welke plannen prioriteit krijgen komt ook steeds in de commissie aan de orde. Alleen wij moeten wel werken met de kapaciteit die we hebben. We hebben nogal wat nieuwe bestemmingsplannen onder handen momen teel. Ik ken gemeenten die überhaupt het vaststellen van bestem- mingsplannen op een laag pitje hebben gezet momenteel omdat het nogal een kostbare zaak is. Ik denk dat dat echter slecht is, met name omdat ook in latere bestemmingsplannen meer mogelijkheden worden gegeven. Nu weet ik niet of dat ten opzichte van Halsteren 1948 ook het geval is, dat valt denk ik nogal mee. In het alge meen is het wel zo. Uw opmerking is terecht en bij de eerst- volgende prioriteitstelling welke plannen wij gaan aanpakken zal dit plan zeker in de afweging worden meegenomen. Of het er dan als eerste uitkomt dat is punt 2. Het is wel één van onze oudste plannen, dat geef ik toe. Dit is echter niet de doorsnee "leeftijd" van onze bestemmingsplannen, dat is het zeker niet. 2.2 UITBREIDING ST. MAARTENSCHOOL. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 3. VOORSTEL TOT HET INSTELLEN VAN EEN PARKEERVERBOD VOOR EEN GEDEELTE VAN DE NIEUWSTRAAT" Het lid Roosenboom: Het valt ons op dat bij dit voorstel er niets bij ligt van een advies van de politie, Veilig Verkeer Halsteren Lepel straat of de bewoners. Het zijn meestal toch voorstellen die in de raad komen en waar deze drie geledingen ook hun visie over geven. Wij zijn de mening toegedaan dat als je in een straat een parkeerverbod toepast, dat je dan eigenlijk de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Je maakt van zo'n straat een echte racebaan. Je geeft dan het verkeer volop gelegenheid om hard te rijden. Er zijn voorbeelden in onze ge meente waar in het verleden ook wel is gevraagd naar een parkeerver bod. Dat is altijd kategorisch afgewezen in verband met de verkeersvei ligheid. Als je echt moeilijk door een straat moet, waar links en rechts geparkeerd wordt, dan zijn de automobilisten wel verplicht om langzaam te rijden. Op dit moment wordt er al veel te hard gereden in de kromstraat en de Waterstraat die daar op volgen. Er komen mijner zijds nogal wat vragen, om daar drempels en ik weet allemaal niet wat aan te brengen. De mensen zijn verontrust. Als we dat nu in de Nieuw- straat weer doortrekken dan krijg je echt een racebaan. U begrijpt wel uit mijn verhaal dat de Groepering Leefbaarheid er niets voor voelt om hier een parkeerverbod toe te passen. Zeker niet aangaande de motiva tie die wordt genoemd, als zouden auto's op het trottoir geparkeerd staan of over het trottoir rijden. Dat mag niet bij de wet en dat kan natuurlijk nooit aanleiding zijn om een parkeerverbod in te stellen. Het lid Wiersema-DupréU heeft in de commissie Ruimtelijke Ordening toegezegd met de bewoners te spreken, daar heb ik in de stukken niets U>1 93db£

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1987 | | pagina 101