-53- sprek wat wethouder Sinke toch recentelijk met die man heeft gehad-, een verzoek gedaan om een boom te rooien in het rekreatiegebied de Melanen. Ik weet dat het in B&W is behandeld, maar de man heeft daar nooit een antwoord op gehad. Hij beweert dat hij daar schade van heeft. Het is frustrerend dat heel kleine dingen, die voor die mensen grote zaken zijn, onbeantwoord blijven. Ik heb begrepen dat het kollege hier wel mea culpa zegt, maar ik hoop dat al die brie ven, die nog onbeantwoord zijn, dat die in de loop der maanden toch beantwoord zullen worden. De voorzitter: Wat betreft al die brieven die niet beantwoord wor den, dat is natuurlijk onjuist. Zo is het niet. Soms kan beant woording twee weken duren, soms een week, het kan ook soms vier weken duren of zes weken. Dit is afhankelijk van het onderwerp. U heeft ook gezien uit de brief, die we er bijgevoegd hebben, dat we zelfs de gewoonte hebben, dat als we verwachten dat het wat langer duurt, dat men dan eerst een brief krijgt waarin staat dat het in behandeling is en dat we daar nader op terugkomen. We komen daar ook op terug. Maar U pikt er nu een brief uit, waarbij dat niet is gebeurd. In elke organisatie worden fouten gemaakt, dat is dan ten onrechte, wij winden daar geen doekjes omheen. Alleen er zijn andere methodes om dit op te lossen, bijvoorbeeld door persoonlijk kontakt op te nemen. Dat zou niet nodig moeten zijn. Dat ben ik met U eens. Het overkomt mij echter ook weieens dat ik van een instantie niet meteen een antwoord krijg. Ik neem dan echter eerst kontakt op, hoe het er bij staat. Dit is een normale methode. Om daar nu meteen mee naar de raad te gaan dat gaat mij wat ver. Dat is Uw keuze. Ik wijs er echter wel op dat als wij principieel diskussiëren over de verbetering van onze organisatie, wij hebben dat onlangs gedaan in het georganiseerd overleg. Met name zat daar een voorstel bij over de postbehandeling hoe dat zou moeten gebeuren en hoe we daar kontrole op zouden uitoefenen; U daar als raadslid bij hoort te zijn als daar over gesproken wordt. Ik denk dat dat erg belangrijk is, de grote lijn vast te houden. Daar is dat toen aan de orde geweest. Het zat bij de stukken betreffen de het organisatie-onderzoek. Dat vind ik belangrijk, dit soort zaken, U mag de keus maken om het zo aan de orde te stellen. Ik zeg alleen dat kan ook op een andere manier,want daarmee sugge reert U dat alles fout gaat en zo is het niet. Deze brief is ech ter ten onrechte nog niet beantwoord. Wij geven dat toe, maar de grote lijn, als dat aan de orde is dan hoop ik dat U daar de volgende keer ook bij aanwezig zult zijn als we daar over praten. Daar hoort U als raadslid bij te zijn. Wethouder Sinke: U noemt in het tweede geval zo uitdrukkelijk mijn naam. Ik weet heel goed waar U het over heeft. Ik moet U zeggen, ik ben daar drie keer geweest. Ik weet dat er enige scha de is, maar ik heb in dat gesprek ook ontdekt, -en ik kan dat toch wel waarderen-, dat die man met een zekere spitsvondigheid probeert het naastliggende perceel ook in eigendom te krijgen en dit dan als motief gebruikt. Dat maakt dat het toch niet zo een voudig is om in een paar weken een brief te schrijven. Ik kan U garanderen, als er schade is dan wordt die uitgekeerd. Als de boom weg moet, dan moet die weg. Die man krijgt al zijn rechten, maar dat kan niet binnen een paar weken. Die ontdekking heb ik wel ge daan, dat het als gemeente bijzonder moeilijk is om binnen een paar weken een brief te schrijven. Er zijn zaken die terdege moeten worden voorbereid en uitgezocht en daar doen we ons best voor. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1985 | | pagina 52