-25- Daar kan ook een verordening voor vastgesteld worden. Er kan dus veel meer. We hebben,dacht ik echter al heel wat gedaan,gezien de nota in maart van dit jaar.Nu dan deze subsidie-verordening.Langzaam maar zeker verder.Dit is een stukje decentralisatie van beleid.Van het Rijk naar de gemeente en dat moet langzaam tot een invulling geraken. We moeten oppassen dat we ons zelf niet voorbij lopen. Het lid RoosenboomIk heb eigenlijk in de eerste termijn nog iets ver geten te vragen. Toen dacht ik laat ik het in de tweede termijn doen. In artikel 2.10,en misschien is dat voor U een eenvoudig antwoord, dan zegt U onder lid 3, de bijdrage ineens is voor ieder te treffen voor ziening gelijk aan de daarvoor en volgende artikel enzovoortsenzo voorts, ten hoogste f 7.000,.Verder in de verordening worden er zelfs andere maximale bedragen genoemd. Maar dat iemand die een premie wo ningverbetering krijgt, dat die maar maximaal f 7.000,kan ontvangen. Of lees ik dat verkeerd? De voorzitter: Ik heb gerekend op dit soort vragen. Ik heb vanavond mijn best gedaan om toch nog even vlak voor de raadsvergadering de verordening door te lezen. En toen kwam ik ook op die puntjes die gekorrigeerd moesten worden. Het lid Roosenboom: Ik wou nog iets zeggen.Het is meer een ludieke opmer king over de monumenten. Ik lees in ieder geval in de stukken, bij het lijstje waar wij dan bijna 60.000,uitgeven in ieder geval het'woord molen Halsterseweg Antonius. ~A.ls je de kombinatie van woorden bij elkaar voegt, dan zit er het eventuele subsidiebedrag voor de St. Antoniusmolen op de Halsterseweg ook wel in. Maar ik heb: begrepen dat die 60.000,dat is alleen vanavond aan de orde, de subsidie-verordening voor de premie woningverbetering en het resterende bedrag is voor de andere voorzieningen beschikbaar. De voorzitter: Wat betreft die molen. Daar antwoord ik maar niet op, omdat ik dat niet goed begrijp. Anders maak ik fouten.Dan kunt U ook niet vaststellen of ik het er wel of niet mee eens ben. Ik zeg ook niet dat ik het er niet mee eens ben. Artikel 2.10 gaat om het tijdelijk in stand houden van woningen.Dat is dus iets anders. Er zijn verschillende mogelijkheden. Je hebt de normale, premie woningverbetering. Artikel 2.9 betreft bijeen gelegen woningen waar projektsgewijze voorzieningen aan worden getroffen. Dat is weer een aparte regeling waar eventueel extra geld voor beschikbaar wordt ge steld. Artikel 2.10 gaat om het tijdelijke instandhouden van woningen.Hier zijn dan wel weer extra voorwaarden aan verbonden. Zo heb ik het althans begrepen. En ik d:enk ook dat het zo zal zijn. Wenst iemand stemming over dit agendapunt? Niemand. Zonder hoofdelijke stemming wortd besloten konform het voorstel van bur gemeester en wethouders. BEHANDELING INGEKOMEN STUKKEN EN MEDEDELINGEN. Punt 27Schrijven van het Administratie- en adviesburo Dietvorst te Bergen op Zoom,inzake caravanstallingsloods bij van den Eijnden aan de Schansbaan. Het lid RoosenboomIk hoef niet meer in herhaling te vallen voor hetgeen ik ookgezegd heb in de diskussie in de kommissie Ruimtelijke Ordening. Je kunt daar alleen maar realiseren,wat de heer van den Eijnden vraagt,via een procedure artikel 19. En als je met artikel 19-procedure gaat werken, dan gelden ook geen planvoorschriften,dan gelden ook geen maten,want dan ga je inderdaad in strijd met in dit geval een nog niet vigerend planwerken. Een plan wat wel door de raad is goedgekeurd en wat bij de Kroon ligt met wat bezwaren. Dan is eigenlijk het argument rooilijn wat hier wordt gehanteerd,dat is dan oneigenlijk.Want daar zal men toch wel overheen gaan. Ik heb ook gezegd,waarom die rooilijn voor mij niet maatgevend is en wel omdat de belendewide percelen met de achterkant

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1985 | | pagina 83