-38-
Ter indikatie, Heemstede heeft 26.000 inwoners en het bedrag
in dat noodfonds dat bedraagt 75.000 gulden per jaar.
Over deze zaak willen we graag de mening horen van de andere
fracties en uiteraard ook van het college van B&W
Het lid van de Bos-Beckmann: Prioriteitenschema.
Gemeentekantoor. Onze fractie zal waarschijnlijk met de uit
eindelijke beslissing akkoord gaan wanneer een acceptabele
oplossing is gevonden voor villa de Beek en onder de uitdruk
kelijke en absolute voorwaarde dat de totale som voor het ad
ministratiegebouw binnen het gevoteerde krediet blijft.
De vervanging van de brandweerwagen en de bouw van een bestuurs
kamer op sportpark de Beek zouden wij ondergebracht willen zien
naar staat 2.
De noodzaak om beide wensen in 1985 te vervullen lijkt ons niet
helemaal aanwezig.
Ruimtelijke Ordening en Verkeer.
Het afgelopen jaar zijn er nogal wat bezwaarschriften geweest
tegen allerlei bouwplannen van de gemeente. Voor een groot ge
deelte terug te voeren op een verdichting van bepaalde bestem
mingsplannen
Hoewel wij vaak begrip hadden voor de bezwaren, ligt voor onze
fractie in principe toch de keuze bij het zo goedkoop mogelijk
bouwen.
Daarbij is het onvermijdelijk dat de woningen dichterbij elkaar
worden gezet dan men enkele jaren geleden nog dacht.
Een zo laag mogelijke huurprijs of koopprijs blijft het streven.
Gezien de lijst woningzoekenden is de keuze voor ons tussen ver
dicht bouwen of niet bouwen voor ons niet zo moeilijk.
Het college heeft goed werk geleverd in het tot stand komen van
het bestuurlijk convenant tussen de provincie en de gemeentes
Bergen op Zoom en Halsteren over de wegenstructuur.
Een structurele oplossing van die verkeersproblematiek kost
geld, maar dat moeten we er dan maar voor over hebben.
In afwachting daarvan lijkt het ons reeel met het onderzoek naar
een eventuele voetgangerstunnel onder de Steenbergseweg uit te
stellen.
De bedoelde kruising bleef overigens het afgelopen jaar toch
nog problemen opleveren door een minder juiste afstelling van
de verkeerslichten daar. Dit is nu opgelost, maar wij pleiten
nog wel voor een voorziening dat de fietsers van de richting
Steenbergen niet klakkeloos, zonder stoppen, de Parallelweg op
kunnen rijden. Wellicht kan hier ook nog een verkeerslicht of
tenminste een waarschuwingslicht geplaatst worden? De haaien-
tanden blijken niet voldoende in de praktijk.
De door de P.v.d.A. voorgestelde fietscodering werd door het
college positief gewaardeerd maar is nog steeds niet uitgevoerd.
Wij vragen van het college een actievere rol in het onderzoek
om 30 km zones in te voeren. De betreffende werkgroep doet er
wel erg lang over. Wij vinden deze zaak te belangrijk om nog
jaren te laten liggen.