-7- Of dat dan permanent kan of ad hoc, dat moeten we nog bezien. Maar laat daar geen misverstanden over bestaan, de scouting is de eerste gegadigde die hiervoor in de markt is. En u/ij vinden dat ze daar ook recht op hebben. Dan mevrouw de Goffau die vraagt onder andere hoe dat zit met de bevoegdhe den van die 3 burgemeesters ten aanzien van de opbrengst. Wij hebben de afspraak gemaakt dat elke burgemeester voor zijn eigen gemeente het doel aangeeft. Wij bemoeien ons dus niet met eikaars zaken. Het is u/el zo dat vie met zijn drieëen hebben vastgesteld dat de respectievelijke bestem mingen voor de drie gemeenten voldoen aan artikel 19 van de statuten. Het u/as noodzakelijk dat uie dat met zijn drieëen vaststelden. Hoe dit in de toekomst gaat, met name de kontrolefunktie achteraf? Dit is niet direkt een taak meer voor de burgemeesters. Wij laten de zaak nu los. Wij nemen aan dat eenieder dat nu op de u/ijze bestemd, zoals het is voor gesteld. Dit punt is ook in de bestuursvergadering van Samarbete aan de orde geu/eest. In het algemeen is het natuurlijk zo, houden u/ij ons niet aan statuten dan kan men ons daarover aanspreken. Ook via het openbaar ministerie uiteraard, dat kan iedereen, dat kan U, dat kan ik. Want dan u/orden de gelden bestemd voor doeleinden die niet in overeenstemming zijn met de statuten van de Stichting Samarbete, die ontbonden is onder bepaalde P voorwaarden. Dat is een recht dat dan iedereen in feite heeft. Maar u/at betreft Halsteren hoeft men niet bang te zijn, dat dit niet goed gaat, u/ant u/ij gebruiken dat geld voor de aankoop van het gebouu/. Waar kun je zo'n gebouw anders voor bestemmen dan voor de jeugd? Er zijn wel andere bestemmingen voor te vinden, maar dat doen we niet. Dus dat staat vast. Wat betreft Fijnaart, zij gebruiken het voor een speeltuin. Dat is ook duidelijk. Speeltuinen zijn voor de jeugd. Dat staat ook vast. Nieuw- l/ossemeer zet het voorlopig op een spaarrekening en zal de rente van dat bedrag gebruiken voor jeugdbeleid. Dat als antwoord op Uw tweede vraag. U had twee vragen, maar die andere vraag had ik reeds beantwoord. Namelijk dat ik van mening ben-met het kollege-dat na afronding van het onderzoek naar de bestemming we dat punt in de raad brengen. Ik denk overigens dat hier nog meer aan gekoppeld zal zijn. Of we hier op moeten wachten met de bestemming van Samarbete, dat is nog de vraag. Maar het zal toch zeker meteen daarna moeten worden behandeld. Ik bedoel de bestemming van de barakken. Want het is natuurlijk duidelijk, dat als bijvoorbeeld scouting in Samarbete komt, ik formuleer het heel voorzichtig, dan komen er toch weer een of tu/ee barakken vrij. Ik denk dat het noodzakelijk is, en dat is ook gezegd in de aanbiedingsnota van de begroting 1982, dat we dan alle P akkommodaties goed op een rijtje zetten. En hebben we dan akkommodaties over, dan vermoed ik dat de barakken hier het eerst het slachtoffer van worden'. Laat ik het zo formuleren. Dit hebben we ook al min of meer in de aanbiedingsnota voor 1982 laten blijken. Ik heb ook begrepen dat dat Uw mening is. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 11. VOORSTEL TOT VASTSTELLING VAN DE 18E WIJZIGING VAN DE GEMEENTEBEGROTING 1982 (DIVERSE POSTEN). De voorzitter: We zullen dat in twee onderdelen doen. Het eerste onder deel is de reserve die gevormd is voor het onderhoud van de beide scholen in de wijk Rode Schouw. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. Het tweede punt is het herinrichtingplan van de r.k. begraafplaats. Het lid Verboqt: Niet tegen het voorstel als zodanig, maar wel tegen de tekst. Namelijk, U merkt zo even tussen door losjes op, de exploitatielasten zullen omhoog gaan etc..

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1982 | | pagina 61