-20- Destijds is een verkeerde begrotingswijziging gemaakt door een en ander als kapitaalslasten aan te merken. Daarna moest dit dus weer gewijzigd worden waardoor Gemeentewerken zelf niet meer wist hoe het nu zat. Daardoor werd het te laat om deze werken nog op tijd aan te melden. Voorts kwam de goedkeuring van Gede puteerde Staten ook op een zodanig tijdstip dat men niet meer tot uitvoering kon overgaan. Hier doelt hij op. Ik ben het met hem eens dat dit anders had moeten Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 13. SLOTWIJZIGINGEN. De voorzitter: Ik stel voor om dit alsvolgt te behandelen. In de eerste instantie een algemene ronde over de begrotingswijzigingen als zodanig en daarna zal ik elke wijziging van de begroting afzonderlijk aan de orde stellen waarbij gelegenheid bestaat om in details te treden. Maar eerst in het algemeen de hoofdlijnen. Het lid van Eekelen: Dan beperk ik me tot het overschot wat U daar straks al noemde. Datzou U willen storten in het prioriteitenfonds. De P.v.d.A. en de Arbeiders partij die hebben nogal fel gezeten op het gemeentehuis,dat dat niet te duur mocht worden. Als dit weer bij het prioriteitenfonds gestopt gaat worden, dan kan er misschien makkelijk gedacht worden, nou er kan nog wel een half miljoentje bij het gemeentehuis bijDaarom zouden wij het alvast willen reserveren voor het tweede wat er op de prioriteitenlijst staat en dat was namelijk het overdekte bad. De voorzitter: Ik denk toch dat de heer van Eekelen hier konklusies trekt die niet getrokken moeten worden, want wij stellen voor om sec een bedrag te voteren voor het prioriteitenfonds van 600.000,zonder daar op dit moment een bestem ming aan te geven. Wij vinden dat dit bij de meerjarenraming voor de investeringen moet gebeuren, waar alle zaken dan kunnen worden afgewogen. Er wordt op dit mo ment niets toegevoegd aan de post administratiegebouw zeker niet. Wij vinden dat dit bij de nieuwe prioriteitenlijst zoals die bij de begroting 1982 aan de orde komt moet worden afgewogen waarbij we dan tevens ook wat meer inzicht hopen te hebben in de kosten van het administratiegebouw. Zeker weten doe ik dat niet of we dan dat inzicht hebben, maar ik hoop wel dat dit het geval zal zijn en tevens hopen we dan ook ter zake overleg met Gedeputeerde Staten gehad te hebben. We hebben hier een eerste overleg over gehad, met name over de financiële situatie in Halsteren in relatie met de investeringen die wij willen gaan plegen. Als dit overleg is afgerond kunnen de resultaten van dit overleg ook in de overwegingen worden meegenomen. Dus wij zouden het nader bestemmen van dit bedrag graag uit- gesteld zien tot de behandeling van de begroting van 1982. De meerjarenraming wordt dan tevens behandeld en dan kan de juiste afweging plaatsvinden. Dus nu nog niet te bestemmen voor het administratiegebouw maar ook nog niet voor het overdekte zwembad, omdat op dit moment die afweging nog moeilijk te maken is. Het lid van Eekelen: Aan het standpunt wat wij innemen valt weinig te veranderen. Aan het standpunt dat U als kollege inneemt daar valt ook weinig aan te veranderen. Wij zullen er in ieder geval bij het prioriteitenschema zeer nauwlettend op toe zien dat de bedragen voor het administratiegebouw niet de pan uit rijzen. De voorzitter: Dat is mij duidelijk geworden meneer van Eekelen. Ik heb dat ook uitdrukkelijk naar voren gebracht bij het behandelen van het prioriteiten schema voor 1981. Wij proberen hier ook zeer ernstig rekening mee te houden. Wethouder Sinke: Ik ben daar erg blij mee en ik hoop dat de heer van Eekelen er inderdaad in slaagt om die zo te bewaken dat we aan het zwembad kunnen beginnen. 78e wijziging van de begroting 1980 Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 79e wijziging van de begroting 1980 staat. L II kapitaalslasten. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1981 | | pagina 95