Maar over het algemeen zijn dit uitzonderingen. Met betrekking tot de agendapunten deed mevrouw de Goffau nog een goed voorstel. Als er veel belangstelling is om dan de mensen die direkt vragen en opmerkingen hebben over de agenda van die avond om die het eerst aan de beurt te laten komen. Zodat mochten er 8 sprekers zijn u/aardoor er 2 niet aan bod komen dat je dan zeker vi/eet dat de sprekers die iets op te merken hebben over de agenda, dat die u/el aan bod komen. Want dat is belangrijk, er kunnen namelijk argumenten naar voren gebracht u/orden, overwegingen naar voren gebracht worden, die van belang zijn voor de kommissieleden. En daarom is dit eigenlijk een goed voorstel. En dan kijk ik nu eens even naar rechts en naar links. Ik merk dat er weinig bezwaar tegen bestaat om dit zo te doen. Laten we dat zo maar afspreken dat vind ik best. Dus in feite 2 toezeggingen die ik nu namens het kollege doe: a. wat betreft de tijd, b.wat betreft de onderwerpen. Verlangt iemand stemming over dit agendapunt? Ja en over een half jaar evalueren, dat is eigenlijk het derde punt. Wij hebben zelf een termijn gesteld, mijnheer van den Kie- boom, van 1 jaar. De heer Mouws vraagt een half jaar. Ik vind dat uitstekend, mits mei maar begint te tellen vanaf augustus met die voorwaarde, dan gaan wij akkoord. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten konform het voorstel van burgemeester en wethouders. 7. BENOEMING KOMMISSIE VAN ONDERZOEK VAN DE BEDRIJfS-EN GEMEENTEREKENINGEN 1977 EN 1978. Het lid van Elzakker: Ik wou het voorstel doen om in plaats van de heer Uytde- willigen, mevrouw de Goffau te benoemen. De anderen blijven zitten zoals de ge woonte is. Dus stel ik voor mevrouw van den Bos, de heer Princen en aangevuld met mevrouw de Goffau. De voorzitter: Hier ligt een duidelijk voorstel van de heer van Elzakker om mevrouw de Goffau. mevrouw van den Bos en de heer Princen te benoemen. Dit is een stemming over personen. Deze stemming moet daarom schriftelijk gebeuren. Ik verzoek U drie namen in te vullen. Het lid Mouws: Op mevrouw de Goffau zijn, evenals op mevrouw van den Bos en de heer Princen 14 stemmen uitgebracht, alsmede één blanko. De voorzitter: Dat betekent dat mevrouw de Goffau, mevrouw van den Bos en de heer Princen benoemd zijn in de kommissie van onderzoek van de bedrijfs- en gemeenterekeningen 1977 en 1978. Ik wens hen met die werkzaamheden bijzonder veel succes. 8.VOORSTEL TOT HET VERLENEN VAN MEDEWERKING EX..ARTIKEL 50 DER KLEUTER-ONDERWIJS WET EN ARTIKEL 72 DER LAGER-0NDERWIJSWET1920 VOOR DE HERHUISVESTING VAN DE R.K. KLEUTERSCHOOL"BERNADETTE",KERKSTRAAT 57 TE LEPELSTRAAT (24E WIJZIGING BEGROTING 1981). Het lid MouwsMet dit voorstel zijn wij het natuurlijk eens. Na jaren van troubles. Waar het allemaal aan gelegen heeft ik weet het niet, maar ook zelfs uit dit stuk wat nu voor ons ligt rijzen toch weer wat vragen. Er staat boven; "behalve genoem de offerte heeft het schoolbestuur nog een tweede offerte gevraagd. Na een overleg met het schoolbestuur gaat onze voorkeur uit naar enzNaar ik vernomen heb is daar het schoolbestuur niets van bekend. Dus hoe en met wie dat overleg geweest is is de eerste vraag. En dan de voorlaatste alinea "een nieuwe bestemming voor de kleuterschool wordt onderzocht". Het zal U niet vreemd zijn dat ik toch nog eens een keertje een pleidooi wil houden voor de Lepelstraatse bibliotheek en de peu terspeelzaal die al jaren geleden dacht ik hierom gevraagd hebben. Ik zou van U willen weten of U nu toch in onze richting mee wil denken. Het lid de Goffau-van Kaam: Uit de ter inzage gelegde stukken is mij gebleken dat de leegstaande lokalen in de lagere school de "Wegwijzer" tot nu toe een behoorlijke bron van inkomsten waren voor de gemeente. De leegstand bracht jaarlijks ruim 31.000,op. Wanneer de kleuterschool deze scholen in gebruik gaat nemen gaat de gemeente 15.000,per jaar minder ontvangen. Bovendien erft de gemeente het gebouw van de kleuterschool, waar de gemeente op korte termijn iets mee moet gaan doen. Overigens, welke plannen heeft de gemeente met dit gebouw en binnen welke termijn denkt U dit plan uit te gaan voeren.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1981 | | pagina 88