Die u/orden uitgebreid behandeld en bij Theodorushaven gebeurt dat niet. Het is niet een kwestie van aardig zijn meneer Mouws, maar het is wel zo dat als bezwaarschrif ten te laat bij de gemeente worden ingestuurd ze toch wel inhoudelijk worden bezien of er argumenten in staan waaraan eventueel tegemoet gekomen kan worden. En dat was bij Jankenberg het geval. Die bezwaarschriften waren verkeerd geadresseerd. Ze be horen aan de raad geadresseerd te zijn. Maar als er nu argumenten in staan waar van je zegt ja, daar kunnen die mensen mee geholpen worden dan denk ik dat ieder behoorlijk bestuur probeert daaraan tegemoet te komen. Als het plan hierdoor ge wijzigd moet worden dan dient daarover een besluit genomen te worden in deze raad. Daarom moest een en ander in het besluit worden vermeld. En moest dat zo worden geformuleerd. Dat is ook gebeurd. Dus niet ontvankelijk, maar we kunnen er wel aan tegemoet komen. Met Theodorushaven lag dat anders. Die waren niet verkeert geadresseerd, maar te laat binnengekomen. Punt twee, hadden er argumenten ingestaan waarvan je zegt ja, dat is het in feite, daar hebben wij geen rekening mee gehouden, dat had wel gemoeten, dan hadden wij deze bezwaarschriften op exact dezelfde wijze behandeld. Dit was echter niet zo. Wij waren het niet eens met hetgeen in die bezwaarschriften stond. Daarom had het ook weinig zin om dezelfde procedure te volgen als bij plan Jankenberg, want als je daarmee begint dan is het eind zoek. Wat we nog wel hebben gedaan ten aanzien van de heer Verpalen is, dat namelijk wel beargumenteerd is waarom aan die zogenaam de kleine wens, zoals de heer Mouws dat formuleert, waarom daar niet aan tegemoet is gekomen. Inhoudelijk gezien is er in feite geen enkel verschil van behandeling tussen het bezwaarschrift van de heer Verpalen en de bezwaarschriften zoals die in het plan Jankenberg zijn behandeld. Want de overwegingen zijn ten aanzien van het bezwaarschrift van de heer Verpalen duidelijk in de stukken vermeld en al deze aan de raad gepresenteerde stukken zijn van het kollege van B&W en komen voor onze verantwoording. Om misverstanden te voorkomen, we begonnen net even te lachen toen over het westen werd gepraat door de wethouder, U moet daar niets achter zoeken. Het is natuurlijk duidelijk dat die steilrand een rol speelt, een be langrijke rol speelt. Dat wisten wij ook van meet af aan toen het plan werd opgesteld. Aan de andere kant is het zo als het in de P.P.C. komt worden alle belangen afgewogen. Waar nu en ook tijdens het bezoek, over gesproken werd is sec de belangen van natuur en landschap. Door de P.P.C.worden alle belangen afgewogen dat wil ik toch nog even uitdrukkelijk hier naar voren brengen. Waarbij ik overi gens niet wil suggereren dat het plan wel zal worden goedgekeurd of niet zal worden goedgekeurd. Dat hoort. U mij niet zeggen, ik wijs alleen op dit onderscheid. Het afwegen van alle belangen dat dat in de P.P.C. zal plaatsvinden althans behoort plaats te vinden. Anders zou U denken dat ik daar een andere mening over heb als wethouder Roosenboom, dat is zeker niet zo. We zijn het hier volstrekt met elkaar over eens. Dit was even een kleine toevoeging aan het antwoord van de heer Roosen boom. Wethouder Roosenboom: Ik heb eigenlijk vergeten zie ik nu, een antwoord te geven aan de heer Mouws. Die vraagt naar het antwoord van het kollege van burgemeester en wethouders over de brief die ter elfder ure door de heer Verpalen is toegezonden. Ik kan U zeggen dat het kollege geen wijziging in het ontwerp-bestemmingsplan wil aanbrengen en het zo wil laten. Zo is het antwoord van het kollege van burgemeester en wethouders in het rapport aan Uw raad. De voorzitter: Waarom die wijziging niet voor het woonhuis van de heer Verpalen. De argumenten die daar voor gelden zijn de volgende. Op de eerste plaats werken we met een zonering waar binnen geen woonbebouwing mag plaatsvinden. Het zou vreemd zijr ten aanzien van een bestaande woning nu extra faciliteiten te geven, extra uit breidingen mogelijk te maken. Eigenlijk zou die woning er niet meer moeten staan. Maar hij staat er nu, een overgangssituatie. Extra mogelijkheden geven zou in lijnrechte tegenspraak zijn met de uitspraak zoals we die vanavond in de raad doen werken met een zonering enzovoort en dan juist voor een woning die binnen de zo nering staat nog extra mogelijkheden geven. Meer mogelijkheden zelfs dan voor de woningen in de bestemmingsplannen Jankenberg, Sintekrijnsputje, Vogelenzang en bijvoorbeeld Landelijk Gebied.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1981 | | pagina 81