38- Het lid Roosenboom zijn verzoek otnvstemm i ng is niet alleen gebaseerd op het feit dat hij tegen is» Zijn alternatief was deze corst i ngenter i ng wat zorgvuldiger samen te stel len en de behoefte van dehaisterse bedrijven er i n te verwerken, Dat wï I de voorzitter kennelijk niet en daarom stemt hij hier tegen. De voor z i tter zegt dat beraadslagingen gesloten zijn en dat wordt overgegaan tot stemming over het voorstel van het 1 id van Eekelen. Voor het voorstel stemmen de leden van Rcyenvan hekelen, van Ti I burg, Mouws, Wal thuis en van Meer, van den Bos en wethouder Ssnke» Tegen het voorste! stemmen de leden Roosenboom, van den Kieboom, CI arijsvan E!zakker, Verbogt en wethouder van de Watering, Het voorstel van het 1 id van Ee«elen is met o stemmen voor en 6 stemmen tegen aangenomen. De voorzitter deelt mede dat men overgaat, tot het tweede voorstel vreemd aan de orde van de dag. Dat is een brief die de Ieden ook thuis hebben- ontvangen. Die is ook op de goede tijd binnengekomen» is deer drie leden ondertekend. Vraag blijft of de zaak zo urgent is dat het nu tot een besluit zou moeten IfWen of dat men zich moet beperken tot een d i scuss i e en daarna met. verwijzing naar een commis sie» Wethouder Slo.ke kan het missen! en vrij kort makers. Deze kwestie is aangekaart door een van de leden van de commissie bedrijven, de heer van 1 i lo. Daar is inderdaad gesteld dat het een. onmogelijke situatie is. Hij is er ook wezen kijken en het is inderdaad ook zo dat de weg direkt langs dat huis loopt. Er passeren nu zo'n vijftig auto's per dag. Boven dien worden er nu ook bieten vervoerd met grote wagens. Als een barrière ligt voor dat huisje een bloembak en die is van de week ook stuk gereden» De vrouw Iaat fiaar kinde ren boven slapen voor het geval dat ze binnen rijden, in de bedrijven is voorlopig de suggestie aan het col lege gedaan om het verboden voor auto's te verklaren. Dat lijkt hern voor de eerste maanden de enige mogelijkheid om die mensen vei 1 igheid en rust te bieden. Hij zou aan de schrijvers van deze brief wi1len voorstellen: laat deze brief nogmaals bespreken in bedrijven en laat het college de suggestie van bedrijven omtrent dat verbod voor auto's voor de eerste tijd, zolang er niets anders gedaan kan worden, daar te plaatsen, overnemen en zo snel mogelijk doen ingaan. Daarna kan deze zaak bekeken worden. Ook de mogelijkheid van de wegverharding die ook lang niet ideaal is moet uitvoerig worden bezien. Het lid Mouws denkt- dat het onmogelijk is deze weg te sluiten omdat die niet in de bebouwde kom ligt. De bor den van Lepelstraat. liggen juist voor die weg in die Kruisweg» Dat zal dus een groot probleem zijn. Daarnaast is het weer bespreken in de commissie bedrijven opnieuw 4 O 2L -39- anger uitstel» Er is door de wethouder gezegd dat langer uitstel gewoon onmogelijk en onhoudbaar is voor deze mensen. Het voorstel is echter ook uitdrukkelijk tweeledig. Op de eerste plaats iets doen. Zij hebben duidelijk een voor stel gedaan. Als iemand anders een gjhSgboom wil dan vindt hij het ook best» Maar iets doen in ieder geval. Daarnaast over wegen, vooruitlopende op wat er nu ligt aan plannen voor BIoemendaaIdie weg alvast aan te leggen» Ais die twintig woningen van de firma Uytdew i 1 1 i gen doorgaan, dan za! men ook iets moeten overwegen. Hij dacht dat het echt we! dringt. Stel je voor dat straks een deel van die fase B1oemendaa i i nderdaad uitgevoerd gaat worden» Dan blijft men nergens» Tot nu toe is er totaal geen enkele voorziening getrof fen. Er is niets bouwrijp? gemaaktDat stamrioo! zit a! jaren in de pen. Er is ahderhaff jaar geleden daar al een bedrag voor goedgekeurd, In Den Bosch was men daar zelfs snel mee«Maar er wordt gewoon niks gedaan» Dat is het juist het tweede deel dat hij duidelijk mee aan de orde wil stellen. Er moet daar onderhand eens een keer wat gedaan worden. Je kunt moei lijk daar van de ene op de andere dag gaan bouwen. D i rekte aanleiding is nogmaals die barre situatie in de Boemendaa1sweg De voorzitter vraagt zich wel af of het qua eigendomsver houdingen mogelijk is om nu al te denken aan verharding» Uit het oogpunt van efficiency zal er wel meteen de goede breedte aan gegeven moeten worden die het bestemmingsplan vraagt. Dan denkt hij dat dat alleen maar mogelijk is in over leg met de huidige eigenaar. Dat is naar hij meent de familie van de meest belanghebbende. Misschien dat dat zou lukken als de wethouder eens een praatje zou maken met die man. Wethouder Ssnke 1 i cht toe dat in die weg een r i oo1 i s gepI and Het is een vrij langdurige zaak alvorens dat gerea I i seerd is» Toch za 1 er op korte termijn iets gedaan moeten worden. Boven dien zal er nog sneller worden gereden als die weg verhard wordt. Dan wordt er nog meer verkeer aangetrokken en het huis staat direkt aan die weg. Het lid Mouws merkt op dat het niet de bedoeling is om dat weggetje te verharden. Wethouder Ssnke zegt dat het wel nauwkeuring overwogen moet worden Heel die situatie. De mensen zijn zelfs nog van plan geweest om eerst te gaan verbouwen. Ze overwegen eventueel nieuw te bouwen en dan naar achter op hetzelfde perceel» Het is dus een complex van zaken. Hij gelooft dat men beter op korte termijn naar een oplossing kan streven, zodat in ieder geval die hinder verdwijnt en op langere termijn plannen u i twerken Het 1 id Mouws vraagt of het niet kan met drempels er in te leggen. Wethouder S i nke acht dat misschien ook wel mogelijk» Wel heeft het college gezegd in het algemeen te zijn met dretnpe Is, De voorz i tter 1 igt toe dat er dan drempels gelegd moeten wor-

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1976 | | pagina 86