COMISSlirvairöinËR^^ tenaar worden gedaan» Een bepaalde ambtenaar doet sportaangelegenheden. Dat is geen ambtenaar die specifiek voor sportzaken is benoemd, want dat zou impliceren dat hij maar twee uur werk zou hebben aan sportzaken en de overige zes uur van de dag niets te doen zou hebben» Dat is een bepaalde moeilijkheid. He college heeft tot op dit moment niet overwogen om een specifieke ambtenaar sportzaken te benoemen. Het zou best kunnen dat dit in de nabije toekomst zou moeten gaan gebeuren» Hij stelt zich echter wel voor dat dat inhoudt dat die man dan ook niets anders als zodanig zal doen» Hij is dan ambtenaar sport zaken en niet voor een ander karwei» Terugkomende hetgeen door het lid Roosen boom werd gezegd wil hij opmerken dat dat een moeilijke materie is. Hij denkt dat er bijzonder weinig gemeenten in het land zffli waarbij men zich interesseert of bemoeit met het personeelsbeleid. Persoonlik is hij van mening dat er een goed functionerende personeelsdienst zou moeten zijn die de bevoegdheden bezit om personeel aan te nemen en te ontslagen. Het, is altijd een pijnlijke zaak, want stel je voor dat alle raadsleden de ge dacht engang van het lid Roosenboom zouden volgen. Dat zou tot consequentie kunnen hebben dat. deze man niet wordt benoemd» Daarmee blijft hij dan "in losse dienst, wat weer hepaal.de nadelen heeft» Het zou ook kunnen betekenen dat' hij moet verdwijnenden dat zou wel zeer pijnlijk zijn voor iemand die gedurende een bepaalde tijd zijn beste krachten aan de gemeente heeft gegeven® Het dld Roosenboom wijst er op dat bij de benoeming van een technische ambte naar er voor de raad sollicitatiebrieven bij de stukken lagen en dat er daar bij ook een deugdelijke voordracht van het college kwam. Alvorens die man dan m dienst te nemen wordt daarover gestemd. Soms komen bij die stemming ook men sen uit de bus die niet op de voordracht waren vermeld, ofwel die op de derde Plaats stonden» Het raadslid was daar helemaal vrij in. Dat mist hij nu hier. De voorzitter kan daar wel inkomen, maar hij vindt persoonlijk het stelsel dat hier wordt gehanteerd fout. Wethouder Sirike .lijict hei bijzonder moeilijk. Wat betreft die technisch ambte naar moet hij opmerken dat die man een geregistreerde opleiding heeft en een bepaaidu staat van dienst en vaak komt hij uit een andere gemeente of uit de dienst van de eigen gemeente. Het is niet persoonlijk vergelijkbaar» De Gemeente werklieden^ hebben over het algemeen minder mutatie in de dienst, maar wel vrij veel relaties in de raad en ook dat is een motief dat toch helemaal niet mee zou mogen spelen dacht hij» Dat maakt het juist zo bijzonder nÜeilijk. In dit opzicht dacht hij dat men hij het benoemen van een man moest kiezen voor een zo klein mogelijke groep die de keuze mogelijk maakt» 1:\d Rposenhoom wijst er op dat die man ook goede relatie kan hebben binnen het college» Het lid van Wezel vindt dat het lid Roosenboom nu wel wat te ver gaat. Het personeel en vooral deze personeelsleden moeten naar zijn mening niet door de raad worden benoemd. Hij zou dat veel liever delegeren aan het college. JJet 1^d Roosenpoom vindt dat de raad dat dan maar moet doen waar door "deze formaliteit afgeschaft kan worden. Een agendastuk waar hij alleen maar vóór kan stemmen is voor hem geen agendastuk» De^Voorzitter antwoordt dat men dat wel verplicht is gezien de gegroeide situatie» Hij stelt voor tot stemming over te gaan. Uitgebracht worden vijftien stemming, waarvan dertien op de heer de koek, één blanco en eén ongeldig, zodat de heer de Koek is benoemd. .1 iAMKCabLNu x^tililufPbRE^EKIHGEtf EN MüSHTWg ALGEMENE DIENST 197? EW BRNOEMTNG Het xld ISSfl lllfrurfi deelt mede dat zijn fraktie kandidaat stelt het lid van Eekelen. -33- Het lid van den Kieboom stelt kandidaat het lid Mouws. Het lid Walthuis het lid van Wezel;het lid Storm-Bosch het lid van Meer en het lid Verbogt het lid darijs. Ha enige discussie stelt de voorzitter voor om, drie namen op het stembriefje te vermelden, maar wel met het nummer een, twee of drie. De leden gaan daarmee akkoord» Uitgebracht worden vijftien maal drie stemmen. Voor kandidaat één luidt de uitslag als volgt» Zeven stemmen voor het lid van Eekelen, één voor het lid Mouws, viif voor van Wezel en twee voor van Meer. Voor kandidaat twee luidt de uitslag® Drie stemmen voor van Eekelen, vijf voor Mouws, êên voor van Wezel en zes voor Clarijs® Voor kandidaat drie is de uitslag® Drie stemmen voor van Eekelen, vijf voor Mouws, vier voor van Wezel, twee voor van Meer en êên voor Clarijs. Per commissie heeft geen der kandidaten de vereiste meerderheid behaald. De voorzit ';er vraagt of de leden er akkoord mee gaan dat die kandidaat die in totaal de vereiste meerderheid heeft gehaald als benoemd kan worden beschouwd. De leden kunnen zich daarmee verenigen® In totaal. zijn uitgebracht vijfenveertig .stemmen, waarvan dertien op het lid van Eekelen, tien op het lid van Wezelf elf op het lid Mouws, vier op het lid van Meer en zeven op het lid darijs» De leden van Eekelen, van Wezel en Mouws hebben de vereiste meerderheid behaald zo dat deze zijn benoemd» Desgevraagd, delen zij mede de benoeming te aanvaarden» 12. VOORSTEL TOT HET AANGAAN VAN EEN .NIEUWE GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING INZAKE DE KEURINGSDIENST VAN SLACHTDIERE.# EU VAN VLEES VDOR IE GEMEENTEN STERNBER- GEN, DINTELOORD EN PRINSENLAND*» HALSTEREN EN NIEUW-VOSSEMEERo Het lid Roos enboom vraagt of het niet beter was geweest, nu deze regeling toch opnieuw moet worden opgezet,de betreffende gemeenschappelijke regeling aan te gaan met Bergen op Zoom» Wij hebben met Bergen op Zoom 'immers al vele gemeen schappelijke regelingen» Het is wel eens geweest dat men bij het betrekken van vlees uit Bergen op Zoom men. keuringsloon moest betalen omdat men dan vlees invoerde in een andere keuringskring» Men betaalde dan dubbel. De voorzit ver dacht dat het voor Halsteren niet mogelijk, was om anders aan te sluiten dan bij Steenbergen» Bovendien heeft hij onlangs vernomen dat men zeer sterk overweegt om ook Bergen op Zoom op te heffen om zo tot een nog grotere keuringsdienst te kunnen komen» Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester en wet houders besloten. 13. VOORSTEL TOT HET VASTSTELLEN VAN DE DERDE WIJZIGING- VAN DE VERORDENING REGELENDE IE HEFFING EN INVORDERING-VAN DE KEURLONEN IN DE GEMEENTE HALSTEREN7 Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel, van burgemeester en wethouders besloten. 14» VOORSTEL TOT HET AANGAAN VANEEN VASTE GELDLENING GROOT f 140.000, Zonder hoofdelijke stemming wordt conform, het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 15VOORSTEL TOT OPRICHTING VAN EEN NAAMLOZE VENNOOTSCHAP TOT EXPLOITATIE VAN' "HET ZWEMBAD Tn""HET'REGEEATIE(1E.BIFÏF^'IE MELANEN'U Het lid van Meer wil betreffende enkele citaten toch wel een opmerking maken. Op bladzijde twee van het voorstel staat"De meerderheid van het aantal leden van de raad van beheer wondt door het college van burgemeester en wethouders aangewezen". Hij vindt dat dat doo.r de raad zou moeten gebeuren. Indien moge lijk dan wil hij voorstellen om in die raad ook twee burgers op te nemen.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1975 | | pagina 17