12= ook duurt het te lang alvorens het voldoende is bevroren. Verstuiven heeft tevens het voordeel ebt het onmiddellijk bevriest en de tempera tuur al gauw geschikt is. Wethouder van Wezel licht toe dat het in de praktijk meestal zo is dat als het gaat dooien het ijs juist goed is om te schaatsen. Bij het ver stuiven kan men direkt schaatsen als het slechts drie tot vier graden vriest. Het lid Sink 3 vindt \it erg belangrijk. .Als je ziet wat zoiets voor de gemeenschap waard is, dan mag .lat gerust veel kosten. Hij dacht dat het schaatsen ook vrij goed te combineren valt met het personeel en zou bijzonder blij zijn als dit te verwezenlijken was. De voorzitter merkt op dat als heel de raad er zo over denkt de meest praktische gang van Liken is om het college nu te machtigen tot het aanschaffen van ee verstuiver en daarvoor een krediet tot bijvoorbeeld een bepaald bedrag uit te trekken. Men kan ook nu direkt prijs opvragen en 13 december dit onderwerp terug in de raad brengen. De leden gaan met het laatstè akkoord. Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming conform het voorstel van bur gemeester er wethouders besloten. 73e wijziging gemeentebegroting 1972 (diverse posten) Het lid Mouws kan wel met het voorstel instemmen, maar hij vraagt zich af waarom dit nu nog behandeld moet worden vlak voor de subsidiever gadering. De voorzitter moet eerlijkheidshalve bekennen dat het bedrag al is be steed. Eerst was er voldoende hout waarover de K.W.J.kon beschikken maar daar is toen geen gebruik van gemaakt. Later toen men het wilde gebruiken bleek het op te zijn. Daarop is het hout aangeschaft en hij kan wel zeggen dat het voor een goede zaak is. Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester wen wethouders besloten. 75e wijziging gemeentebegroting 1972 (vaststelling krediet i.v.m. grond- vererving in b.p. Rode Schouw) Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 76e wijziging gemeentebegroting 1972 (premies woningverbetering) Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. BEHANDELING OVERIGE PUNTEN VAN DE INGEKOMEN STUKKEN EN MEDEDELINGEN, punt 15 Het lid Verbogt merkt op dat hij nogal aanmerkingen heeft gehad op het toekennen van de subsidie aan Edel Ambacht. Inmiddels heeft hij met en kele mensen van deze stichting gesproken en hij kan nu wel zeggen dat hij blij is dat het is doorgegaan. 13= punt 17 Het lid KI. aas sen deelt ook namens de vereniging veilig verkeer Halste ren mede, blij te zijn met de voorzieningen die nu langs de Steenbergse- weg worden getroffen. Niet zo gelukkig is hij omtrent de situatie nabij de Daansbergen en de Schansbaan waar tot op heden geen enkele voorzie ning is getroffen. Hij is van mening dat de aansluiting van de Daans- bergseweg destijds verkeerd is veranderd. Door het verleggen van de aansluiting naar het noorden moet men langer op de Steenbergseweg blijven bij het oversteken van de Daansbergen naar de Schans. De be woners in de omgeving hadden ook liever de oude toestand. De voorzitter licht toe dat er destijds vrij veel geld tegenaan gegooid is om de aansluiting zo te maken. In het bijzonder is dit gedaan omdat men in de oude situatie het verkeer uit de richting Bergen op Zoom niet kon zien aankomen. Wethouder van Wezel vindt dat het kruispunt gevaarlijk gemaakt wordt door mensen die zich niet aan. de weg houden maar de bocht afsnijden door het oude tracé van de weg aan te houden. net lid Sinke meent dat er wel iets gedaan moet worden aan de zichtbaar heid van de zijwegen. Bijvoorbeeld door het aanbrengen van reflectors weet men al van ver dat er een zijweg vclgt en dit hoeft absoluut niet duur te zijn. Wethouder van Wezel acht het wel mogelijk, dat het plaatsen van een liht- mast op de hoek van de Daansbergseweg en de Schansbaan het punt meer overzichtelijk maakt. De voorzitter verzoekt dit in de commissie te bekijken. Het lid Klaassen adviseert de provincie te verzoeken om ook de Daansber gen in het inhaalverbcd te betrekken» Het is een gevaarlijke bochtige weg en juist op zo'n onoverzichtelijk punt staat het einde inhaalver- bod. De reactie op zo'n bord is dikwijls dat men juist gaat inhalen. De voorzitter zegt toe bij de provincie te zullen vragen om ook voor dat stukje een inhaalverbod in te stellen. Het lid KLaassen vraagt de aandacht voor de situatie nabij de Handwijzer. Daar is een soort uitvoegstrook in zuidelijke richting waar meestal vrachtauto's op geparkeerd staan. Het gevolg is dat men geen enkel zicht heeft op het verkeer uit de richting Bergen op Zoom als men de Lepelstraatseweg uitkomt. De auto's zouden beter in de berm kunnen par- Keren. De voorzitter dacht dat de situatie daar was verbeterd maar mogelijk dat een parkeerverbod zou kunnen helpen. Het lid Verbogt merkt op dat het parkeren in de hermen is verboden om dat men dan de ononderbroken witte streep moet overschrijden. Het lid Cl ar ijs is helemaal niet gelukkig met het inhaalverbod zoals dat nu geldt. Met klem dringt hij aan op de nodige voorzieningen bij de Daansbergen en Schansbaan. Desnoods op kosten van de gemeente. Deze punten zijn erg druk, onder andere door het verkeer van werknemers bij Plametha. punt 20 Het lid Roosenboom vindt het vreemd dat dit punt bij de ingekomen stuk ken en mededelingen is onder gebracht terwijl het vroeger altijd een apart agendapunt vórmde De voorzitter antwoordt dat dit stuk bij punt 2 is ondergebracht vanwe ge het persoonlijke karakter. Het lid Roosenboom vindt een bevordering een prettige zaak waar best over gesproken Kan worden.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1972 | | pagina 112