12=
ook duurt het te lang alvorens het voldoende is bevroren. Verstuiven
heeft tevens het voordeel ebt het onmiddellijk bevriest en de tempera
tuur al gauw geschikt is.
Wethouder van Wezel licht toe dat het in de praktijk meestal zo is dat
als het gaat dooien het ijs juist goed is om te schaatsen. Bij het ver
stuiven kan men direkt schaatsen als het slechts drie tot vier graden
vriest.
Het lid Sink 3 vindt \it erg belangrijk. .Als je ziet wat zoiets voor de
gemeenschap waard is, dan mag .lat gerust veel kosten. Hij dacht dat het
schaatsen ook vrij goed te combineren valt met het personeel en zou
bijzonder blij zijn als dit te verwezenlijken was.
De voorzitter merkt op dat als heel de raad er zo over denkt de meest
praktische gang van Liken is om het college nu te machtigen tot het
aanschaffen van ee verstuiver en daarvoor een krediet tot bijvoorbeeld
een bepaald bedrag uit te trekken. Men kan ook nu direkt prijs opvragen
en 13 december dit onderwerp terug in de raad brengen.
De leden gaan met het laatstè akkoord.
Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming conform het voorstel van bur
gemeester er wethouders besloten.
73e wijziging gemeentebegroting 1972 (diverse posten)
Het lid Mouws kan wel met het voorstel instemmen, maar hij vraagt zich
af waarom dit nu nog behandeld moet worden vlak voor de subsidiever
gadering.
De voorzitter moet eerlijkheidshalve bekennen dat het bedrag al is be
steed. Eerst was er voldoende hout waarover de K.W.J.kon beschikken
maar daar is toen geen gebruik van gemaakt. Later toen men het wilde
gebruiken bleek het op te zijn. Daarop is het hout aangeschaft en hij kan
wel zeggen dat het voor een goede zaak is.
Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester
wen wethouders besloten.
75e wijziging gemeentebegroting 1972 (vaststelling krediet i.v.m. grond-
vererving in b.p. Rode Schouw)
Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester
en wethouders besloten.
76e wijziging gemeentebegroting 1972 (premies woningverbetering)
Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester
en wethouders besloten.
BEHANDELING OVERIGE PUNTEN VAN DE INGEKOMEN STUKKEN EN MEDEDELINGEN,
punt 15
Het lid Verbogt merkt op dat hij nogal aanmerkingen heeft gehad op het
toekennen van de subsidie aan Edel Ambacht. Inmiddels heeft hij met en
kele mensen van deze stichting gesproken en hij kan nu wel zeggen dat hij
blij is dat het is doorgegaan.
13=
punt 17
Het lid KI. aas sen deelt ook namens de vereniging veilig verkeer Halste
ren mede, blij te zijn met de voorzieningen die nu langs de Steenbergse-
weg worden getroffen. Niet zo gelukkig is hij omtrent de situatie nabij
de Daansbergen en de Schansbaan waar tot op heden geen enkele voorzie
ning is getroffen. Hij is van mening dat de aansluiting van de Daans-
bergseweg destijds verkeerd is veranderd. Door het verleggen van de
aansluiting naar het noorden moet men langer op de Steenbergseweg
blijven bij het oversteken van de Daansbergen naar de Schans. De be
woners in de omgeving hadden ook liever de oude toestand.
De voorzitter licht toe dat er destijds vrij veel geld tegenaan gegooid
is om de aansluiting zo te maken. In het bijzonder is dit gedaan omdat
men in de oude situatie het verkeer uit de richting Bergen op Zoom
niet kon zien aankomen.
Wethouder van Wezel vindt dat het kruispunt gevaarlijk gemaakt wordt
door mensen die zich niet aan. de weg houden maar de bocht afsnijden
door het oude tracé van de weg aan te houden.
net lid Sinke meent dat er wel iets gedaan moet worden aan de zichtbaar
heid van de zijwegen. Bijvoorbeeld door het aanbrengen van reflectors weet
men al van ver dat er een zijweg vclgt en dit hoeft absoluut niet duur te
zijn.
Wethouder van Wezel acht het wel mogelijk, dat het plaatsen van een liht-
mast op de hoek van de Daansbergseweg en de Schansbaan het punt meer
overzichtelijk maakt.
De voorzitter verzoekt dit in de commissie te bekijken.
Het lid Klaassen adviseert de provincie te verzoeken om ook de Daansber
gen in het inhaalverbcd te betrekken» Het is een gevaarlijke bochtige
weg en juist op zo'n onoverzichtelijk punt staat het einde inhaalver-
bod. De reactie op zo'n bord is dikwijls dat men juist gaat inhalen.
De voorzitter zegt toe bij de provincie te zullen vragen om ook voor dat
stukje een inhaalverbod in te stellen.
Het lid KLaassen vraagt de aandacht voor de situatie nabij de Handwijzer.
Daar is een soort uitvoegstrook in zuidelijke richting waar meestal
vrachtauto's op geparkeerd staan. Het gevolg is dat men geen enkel
zicht heeft op het verkeer uit de richting Bergen op Zoom als men de
Lepelstraatseweg uitkomt. De auto's zouden beter in de berm kunnen par-
Keren.
De voorzitter dacht dat de situatie daar was verbeterd maar mogelijk
dat een parkeerverbod zou kunnen helpen.
Het lid Verbogt merkt op dat het parkeren in de hermen is verboden om
dat men dan de ononderbroken witte streep moet overschrijden.
Het lid Cl ar ijs is helemaal niet gelukkig met het inhaalverbod zoals
dat nu geldt. Met klem dringt hij aan op de nodige voorzieningen bij de
Daansbergen en Schansbaan. Desnoods op kosten van de gemeente. Deze
punten zijn erg druk, onder andere door het verkeer van werknemers bij
Plametha.
punt 20
Het lid Roosenboom vindt het vreemd dat dit punt bij de ingekomen stuk
ken en mededelingen is onder gebracht terwijl het vroeger altijd een
apart agendapunt vórmde
De voorzitter antwoordt dat dit stuk bij punt 2 is ondergebracht vanwe
ge het persoonlijke karakter.
Het lid Roosenboom vindt een bevordering een prettige zaak waar best
over gesproken Kan worden.