-4- De ideale oplossing mag men daarvan echter niet verwachten, omdat verkeerslichtinstallaties veelal wel het doorgaand ver keer veiliger en vlotter afwikkelen, maar het verkeer van en naar de zijstraten vaak belemmeren. Zodra immers filevorming van enige betekenis ontstaat voor de verkeerslichten wordt het linksafbuigende verkeer zeer bemoeilijkt en wordt het in voegen vanuit de zijstraten vrijwel onmogelijk gemaakt. Alleen een zeer ingenieus lichtphasenschema zal hier een acceptabele situatie kunnen scheppen. Een lichtpunt in deze hele zaak is dat Gedeputeerde Staten on langs hebben medegedeeld, dat de oostelijke randweg van het be stemmingsplan Rode Schouw dient te worden aangemerkt als een onderdeel van de nieuwe provinciale weg, welke komt te lopen vanaf Klutsdorp naar Meilust. In verband daarmee hebben Gede- puteerde Staten gevraagd deze randweg een iets oostelijker tra- cee te willen geven. Dit lichtpunt is vooral van financiële aard, omdat van deze aanmerking nog geen soulaas mag worden ver wacht voor de problematiek van de eerste jaren. Een ander lichtpunt is dat Provinciale Waterstaat spoed be tracht met de weg van Tholen naar Roosendaal. In eerste instan tie zal een paar honderd meter van deze weg worden aangelegd door Rijkswaterstaat. Vanaf dat punt zal een verbinding tot stand worden gebracht met de Tholenseweg via de te verharden en te verbreden Noorderkreekweg. Provinciale Waterstaat is van oordeel dat deze noodaansluiting spoedig van te beperkte capaciteit zal zijn en streeft er naar i zoveel mogelijk aansluiting te verkrijgen met de uitvoering van^ de werkzaamheden in het kader van de Schelde-Rijnverbinding. Het tracee van de weg Tholen - Roosendaal valt uiteen in de ge deelten Tholenseweg - Noorderkreekweg, Noorderkreekweg - Water straat, Waterstraat - Steenbergseweg, Steenbergseweg - nieuwe provinciale weg (KLutsdorp-Meilustnieuwe provinciale weg - Zoomweg en Zoomweg - rondweg Roosendaal. Door Provinciale Wa terstaat zijn voor elk van deze wegvakken globale begrotingen opgesteld en ingediend bij gedeputeerde staten. Deze bestuderen thans de urgentie van de diverse gedeelten en de mogelijkheden tot financiering. Aanvankelijk was slechts voorzien in een gelijkvloerse kruising met dé Steenbergseweg, waarop dan zowel Halsteren als Lepel straat aansluiting zorden moeten vinden, Alleen op de kruising van de geprojecteerde provinciale weg KLutsdorp-Meilust zou een niveauvrije kruising worden verkregen.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1969 | | pagina 4