Het lid Moerbeek zag graag dat. alleen een tegemoetkoming werd verleend bij het kopen van een huis in de gemeente en niet bij het kopen van een huis nabij de gemeente omdat dit begrip zo vaag en rekbaar is» De voorzitter kan zich een situatie indenken dat een onderwijzer van Lepelstraat een huis koopt in de gemeente Steenbergen juist over de gemeentegrens, terwijl hij dan toch in de parochie Lepelstraat woont# Hij gelooft niet dat het noodzakelijk is dat zo iemand een paar honderd meters dichterbij woont. Het lid Moerbeek is van mening dat het beter is dat iemand zo dicht mogelijk bij de gemeenschap woont waar hij werkt en hij gelooft dat het schrappen van het woord nabij dit dan ook zal bevorderen# Het lid van Gorp veronderstelt dat er wel meer artikelen aanvechtbaar zijn. Hij gelooft echter dat burgemeester en wethouders altijd op een verzoek om vergoeding afwijzend kunnen beschikken indien de woning niet nabij gekocht wordt. De voorzitter zegt dat dit inderdaad mogelijk is omdat in het bepaalde artikel wordt gesteld dat burgemeester en wethouders dit kunnen en niet verplicht is gesteld. Bovendien is dit alleen van toepassing indien voor betrokkene geen passende huurwoning beschikbaar i's. Hij gelooft wel dat dit artikel voorzichtig genoeg gesteld is. Bovendien is he+ noodzakelijk dat betrokken? verhuist in hettbelang van de diej dus niet als hij zo maar eens verhuist. Het lid Moerbeek stelt dat een ambtenaar van de gemeente Halsteren gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden heeft. Hij is van mening dat het niet onbillijk is als daar tegenover wordt gevraagd om.in de gemeente te komen wonen. Hij ziet er geen bezwaar in om het "nabij in het betreffende artikel te laten vervallen. De voorzitter zegt dat het in de tegenwoordige tijd heel normaal is, dat men in een andere plaats woont dan waar men werkt. Men kan zich ook moeilijk voorstellen dat al degenen die in Eindhoven werken daar ook zouden wonen. Het lid Moerbeek denkt dat men met "nabij de gemeente" wel wat te ver gdcffc De voorzitter antwoordt dat burgemeester.en wethouders met.het woord je "kan" toch nog alle kanten uit kunnen. Het lid van der Weegen informeert of een ambtenaar van de gemeente Halsteren die in Bergen op Zoom woont en van het Port verhuist naar de Steenbergsestraat in aanmerking komt voor de bedoelde vergoeding. De vooriztter zegt dat men dit moét zien als een onderdeel van de ver— plaatsingskostenverordening. Het is dus nodig dat betrokkene zijn functie og beroep in een andere gemeente,gaat uitoefenen. In dat geval kan hem een vergoeding worden verleend in de kosten van aankoop van een woning, tenzij hem een passende huurwoning kan worden'.verstrekt. Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming conform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 8. VOORSTEL TOT WIJZIGING VAN DE VERORDENING HONDENBELASTING Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 9, VOORSTEL TOT HET VERLENEN VAN ZEKERHEID Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1964 | | pagina 73