De voorzitter antwoordt dat men dan wel erg gaat afwijken van datgene wat landelijk zal gaan gelden en dat er bovendien geen redenen zijn om daarvan af te wijken juist nu in deze wijziging is opgenomen dat iemand die vijftien jaar in dienst is van de gemeente en gedurende zes jaar op zijn maximum staat bij goede dienstvervulling aanspraak op bevordering maakt. De traditie dat iemand van 65 jaar automatisch wordt bevorderd is reeds gebroken door het niet bevorderen van werknemer Aarden. Bovendien is het ergens niet juist om het rijk op te laten draaien voor de gevolgen van deze bevordering n.l, het hoger pensioen. Het lid Moerbeek veronderstelt dat het met Aarden mogelijk alsnog te proberen is. Het lid van der Weegen merkt op dat hij in 1962 de betreffende oommissie al om deze bevordering heeft gevraagd en dat hij er nooit meer iets van heeft gehoord. Het lid de Keijzer zegt dat men deze bevordering jaren van te voren moet doen en men deze bevordering zou kunnen argumenteren mot het feit dat betrokkene practisch onmisbaar is. De voorzitter zegt dat van bovenaf normen worden gesteld waaraan men zich maar heeft te houden. Als iemand tengevolge van zijn werk is ingedeeld in loongroep J> dan bestaat©i«t de mogelijkheid dat hij tengevolge van de aard van zijn werkzaamheden tot loongroep vier bevorderd kan worden. Naar de mening van dagvoorzitter, is 'deze gang van zaken niet altijd helemaal juist, dooh men heeft dit zonder meer te aanvaarden. Het lid de Keijzer zegt dat op deze manier de ambitie wordt afgeremd. Het lid van der Kreeke zag gaarne dat in artikel tien betreffende de zware of vuile arbeid tevens werd opgenomen! "gehoord diegenen die over de man kunnen oordelen, De voorzitter zegt dat het in de praktijk meestal niet mogelijk blijkt dat burgemeester en wethouders beslissingen nemen zonder advies. Het lid van der Kreeke is het tevens opgevallen dat de lagere schalen gelijk zyn aan de rykenorm'en terwijl de hogero ambtenaren bij de gemeente ver uitsteken boven de gelijke rangen van het rijm. Hij zag liever dat het voordelig verschil zat bij de lagere schalen. De voorzitter antwoordt dat dit niets nieuws is.Het salaris voor de hogere ambtenaren wordt afgeleid van het salaris van de burgemeester en de secretaris, terwijl daar nog bij komt dat een technisch ambtenaar bij de gemeente niet alleen zomaar een rang is, doch dit tevens ook DE technische man is. Dit' is zonder meer niet met het rijk te vergelijken. Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming oonform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 10.VOORSTEL TOT HET VERLENEN VAN MEDEWERKING AAN HET BESTUUR VAN DE RK JONGENSSCHOOL LEPELSTRAAT EN VOTERING KREDIET 58E WIJZIGING). Zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel van burgemeester en wethouders besloten. 11.VOORSTEL TOT HET VERLENEN VAN MEDEWERKING AAN HET BESTUUR VAN DE STICHTING KATHOLIEKE SCHOLEN HALSTEREN I.V.M. DE VERBOUWING EN UITBREIDING VAN DE HADRIANUS SCHOOL EN BESCHIKBAARSTELLING KREDIET (52E WIJZIGING) Zonder hoogdelijke stemming wordt conform het voorstel van burge meester en wethouders besloten.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1964 | | pagina 42