- 2 I
'ii \'-.f vü: i
Bovendien-me>en'd'e Hij dat ook de'js-Ljdè wat ongelukkig 'was gekozen omdat as
aan de zuidzijde, waar nu gaparke.'erd gaat worden, een trottoir is
gelegen, echter op gelijke hoogte met het wegdek, zodat het gevolg
waarschijnlijk zal zijn dat de auto's op het trottoir geparkeerd
zullen worden en de voetgangers over straat moeten gaan.
Ook verkeerstechnisch gezien dacht hij dat het beter was om de andere
zijde te nemen.
De voorzitter zegt dat juist verkeerstechnische redenen er toe
geleid hebben om deze zijde te kiezen; omdat bij aan- en afvoer van
verkeer van en naai de .Dorpsstraat de verkeersstroom geen gebruik
maakt van de zuidzijde van de Schoolstraat omdat anders de bocht
te onoverzichtelijk is.
Het lid Moerbeek merkt op dat het lid Roosenboom wel ten dele gelijk
heeft, doch dat, als men het trottoir vrijlaat voor de voetgangers,
dit wel de beste oplossing zal zijn.
Het lid van Isselt vraagt zich af of het niet beter is om aan beide
zijden een wachtverbod in te stellen.
De voorzitter antwoordt dat dit een zeer diepe ingreep zou zijn, die
feitelijk alleen maar noodzakelijk zou zijn bij uitvoeringen in het
verenigingsgebouw. Hij meent dat het offertje wel. opweegt tegen de
last die zo nu en dan eens wordt veroorzaakt,
Het lid Moerbeek acht een verbod aan beide zijden ook te ver gaan;
vooral omdat men bij de kerk nu ook niet kan parkeren.
Het lid Roosenboom merkt verder op dat het bij de kerk dive.rse malen
en vooral 's zondags voorkomt dat aan beide zijden van de Dorpsstraat
over een lengte van meer dan. 200 meter auto's staan geparkeerd. Bij
trouwpartijen, uitvaarten e.d. is dit een enorme chaos. Om deze reden
zag hij liever dat het parkeerverbod werd doorgetrokken tot., aan het
Burg.Mastboomplein; desnoods met een wisselend wachtverbod voor beide
zijden.
De voorzitter acht ook dit te ver gaan omdat de drukte van parkerende
auto's hier alleen voorkomt bij bepaalde gelegenheden en niet constant
is
Het lid van Elzakker vindt het echt overbodig om verder te gaan dan
het voorstel.
Het lid van V/ezel merkt op dat bij doortrekken van het wachtverbod
tot aan het Mastboomplein de auto's dan tot Vogelenzang toe zullen
komen te staan, hetgeen nu juist ook geen ideale oplossing.lijkt.
Het lid Roosenboom dacht verder nog aan de mogelijkheid om van de
Burgemeester Eikhuizen]aan een voorrangsweg te maken.
Het lid van Wezel zegt dat deze weg erg ruim en overzichtelijk is en
acht het daarom wel overbodig.
De voorzitter zegt dat men in een woonwijk slechts in uiterste noodzaak
voorrangsregels ipoet toepassen. Bovendien zal door het ïïlet aanwezig
zijn van voorrangsregelsde"automobilist verplicht Worden in deze
kinderrijke buurt kalm aan te rijden.
Het lid yan de Kreeke staat aan .de kant van het lid Roosenboom. Hij
komt veel in deze buurt -en -hij moet opmerken dat 'd'O"Eikhuizenlaan de
toegang is tot alle straten; terwijl in deze straat dikwijls aan
beide zijden auto's sthan geparkeerd. Hij gelooft wel dat het nuttig
is aan deze zaak de nodige aandacht te besteden.
De voorzitter zegt dat de Elkhuizenlaan een" weg wohdt' welke twee woon
wijken van elkaar scheidt. In de ene wijk komen cte winkels en in de
andere wijk de kerk en scholen. Men zal dus voortdurend van de
Elkhuizenlaan gebruik moeten maken om van de ene in de andere wijk
te komen en daarom acht hij het niet gewenst hiervan een voorrangs
weg te maken.