- 2 I 'ii \'-.f vü: i Bovendien-me>en'd'e Hij dat ook de'js-Ljdè wat ongelukkig 'was gekozen omdat as aan de zuidzijde, waar nu gaparke.'erd gaat worden, een trottoir is gelegen, echter op gelijke hoogte met het wegdek, zodat het gevolg waarschijnlijk zal zijn dat de auto's op het trottoir geparkeerd zullen worden en de voetgangers over straat moeten gaan. Ook verkeerstechnisch gezien dacht hij dat het beter was om de andere zijde te nemen. De voorzitter zegt dat juist verkeerstechnische redenen er toe geleid hebben om deze zijde te kiezen; omdat bij aan- en afvoer van verkeer van en naai de .Dorpsstraat de verkeersstroom geen gebruik maakt van de zuidzijde van de Schoolstraat omdat anders de bocht te onoverzichtelijk is. Het lid Moerbeek merkt op dat het lid Roosenboom wel ten dele gelijk heeft, doch dat, als men het trottoir vrijlaat voor de voetgangers, dit wel de beste oplossing zal zijn. Het lid van Isselt vraagt zich af of het niet beter is om aan beide zijden een wachtverbod in te stellen. De voorzitter antwoordt dat dit een zeer diepe ingreep zou zijn, die feitelijk alleen maar noodzakelijk zou zijn bij uitvoeringen in het verenigingsgebouw. Hij meent dat het offertje wel. opweegt tegen de last die zo nu en dan eens wordt veroorzaakt, Het lid Moerbeek acht een verbod aan beide zijden ook te ver gaan; vooral omdat men bij de kerk nu ook niet kan parkeren. Het lid Roosenboom merkt verder op dat het bij de kerk dive.rse malen en vooral 's zondags voorkomt dat aan beide zijden van de Dorpsstraat over een lengte van meer dan. 200 meter auto's staan geparkeerd. Bij trouwpartijen, uitvaarten e.d. is dit een enorme chaos. Om deze reden zag hij liever dat het parkeerverbod werd doorgetrokken tot., aan het Burg.Mastboomplein; desnoods met een wisselend wachtverbod voor beide zijden. De voorzitter acht ook dit te ver gaan omdat de drukte van parkerende auto's hier alleen voorkomt bij bepaalde gelegenheden en niet constant is Het lid van Elzakker vindt het echt overbodig om verder te gaan dan het voorstel. Het lid van V/ezel merkt op dat bij doortrekken van het wachtverbod tot aan het Mastboomplein de auto's dan tot Vogelenzang toe zullen komen te staan, hetgeen nu juist ook geen ideale oplossing.lijkt. Het lid Roosenboom dacht verder nog aan de mogelijkheid om van de Burgemeester Eikhuizen]aan een voorrangsweg te maken. Het lid van Wezel zegt dat deze weg erg ruim en overzichtelijk is en acht het daarom wel overbodig. De voorzitter zegt dat men in een woonwijk slechts in uiterste noodzaak voorrangsregels ipoet toepassen. Bovendien zal door het ïïlet aanwezig zijn van voorrangsregelsde"automobilist verplicht Worden in deze kinderrijke buurt kalm aan te rijden. Het lid yan de Kreeke staat aan .de kant van het lid Roosenboom. Hij komt veel in deze buurt -en -hij moet opmerken dat 'd'O"Eikhuizenlaan de toegang is tot alle straten; terwijl in deze straat dikwijls aan beide zijden auto's sthan geparkeerd. Hij gelooft wel dat het nuttig is aan deze zaak de nodige aandacht te besteden. De voorzitter zegt dat de Elkhuizenlaan een" weg wohdt' welke twee woon wijken van elkaar scheidt. In de ene wijk komen cte winkels en in de andere wijk de kerk en scholen. Men zal dus voortdurend van de Elkhuizenlaan gebruik moeten maken om van de ene in de andere wijk te komen en daarom acht hij het niet gewenst hiervan een voorrangs weg te maken.

Raadsnotulen

Halsteren: 1960-1996 | 1964 | | pagina 39