13
Even refererend aan de opmerkingen die daaromtrent zijn gemaakt m de
commissie over dit punt Rienefelt gelijk. De tekening is niet meer
np voorzitter geeft de heer B g verhoogde rotonde-
lang.past, maar het college in plaats van veiliger,
banden bekijken, want anders wor tel van het college tot het
Vervolgens wordt zonder stemming e verbetering verkeersveiligheid
beschikbaar stellen van een aangenomen,
oprit Maltaweg en de begroting dientengevuig
,,„„„.,1 tot her-b"kreten ine krediet ter vertntorinr van de verkeers-
ve.i lighei d Parallelweg.
12e wijziging begroting 1995.
na wr r,. de VOS zegt dat als je de Parallelweg noemt en In dat verband
êok de verkeersveiligheid, dat toch eer.punt in
raad toch wel danig heeft beziggehonden. Zeker ad hoc
dit gezelschap mocht verkere talloze varianten
°Ver \eStDTenzi?neaAWemmaaIrom0deneen of andere reden weggevallen de een
KHiï dat nadeel. Voet - oplossing
zaamheden"die Han^n in he Eerste KruiswegU functie
die de Eerste Kruisweg krijgt in de toekens.voor platOost III denkt
h aantrekkelijk die oplossing toch nog steeds lij
ieder geval die richting op niet meer zal werken. Want danmoet met name
het filtsverkeer toch weer op een of andere manier terugkomen naar het
kruispunt BandenmarktAutopalaceVandaar dat zijn fractie.gezegd heeft
dat dat een oplossing is, die niet meer helemaal up to date is. Hij is
toch blij met de oplossing, die er nu ligt. Hij kan er mee instemmen e
is blij dat er nu eindelijk eens wat gaat gebeuren aan die, nog s^ee
vermaledijde, fietsersoversteekplaats. Zijn fractie kan daarom van harte
n^hppr^vers z'egt dat zijn fractie van mening is, dat bij het aanbrengen
van deze stremmende maatregel, goed aangegeven moet worden,de voorrang^
welke het verkeer vanuit de kom zou moeten hebben. Dus niet vanaf het
viaduct maar vanaf de kom, ter voorkoming van een onveilige situatie.
Verder kan zijn fractie zich volledig vinden in het voorstel.
Mourn,™ Moerman meldt dat het bekend is dat haar fractie niet gr g
uitgebreid terugkomt op zaken die in commissieverband besproken zijn.
Maaf hun lid van de commissie Ruimtelijke Ordening en Milieu heeft
tijdens hun fractieberaad te kennen gegeven, dit nu wel te doen, gewoo
omdat zij nog steeds het gevoel had, dat het op één plaats aanbrengen van
een versmalling niet voldoende zou zijn als snelheidsbeperkende maatre
gel Immers na de geplande versmalling resteert nog 550 meter waarop men
!en'be7oorlijke snelheid kan ontwikkelen. Hun voorstel is dan ook: het
aanbrengen van de geplande versmalling en m samenhang hiermee
voorrangssituatie bij de kruising Parallelweg/Van Heemstralaan
veranderenDe Parallelweg is dan binnen de bebouwde kom geen voorrangs-
weg meer En vanuit de Van Heemstralaan een voorrangs trace instel
Eigenlijk gewoon hetzelfde, wat er gaat gebeuren op de kruising Eerste
Kruisweg/Langeweg/Parallelweg.