-2- 4Voorstel tot het vaststellen van het jaarverslag 1990 in het kader van Bijdragebesluit Uitvoering Gemeentelijk Milieubeleid. Volgnr. 91-V-38. De heer De Vos merkt op dat in de brief aan de Provinciale Inspecteur van Milieubeheer staat dat er wat achterstand was met name omdat Roosendaal niet in staat was om de mensen te leveren. Intussen is men bijna een half jaar verder. Hij vraagt het college naar de stand van zaken in deze op dit moment. Tussen de regels door heeft de raad kunnen vernemen dat het college op korte termijn de achterstand wenst in te lopen. De voorzitter antwoordt dat haar bekend is dat er nieuwe mensen zijn aangetrokken. Deze mensen worden ingewerkt. Daarnaast is er een budget binnen de gemeente Rosoendaal en Nispen waarmee calamiteiten opgevangen kunnen worden. Men heeft toegezegd dat getracht zal worden om de zaken in te lopen. Of dat daarwerkelijk gebeurt is voor haar moeilijk te zeggen, daar het sturingsmechanisme op het apparaat in Roosendaal voor het college van Fijnaart en Heijningen nul komma nul is. Blijkt over een paar maanden dat er nog grote achterstanden zijn, dan denkt ze dat er op bestuurlijk niveau gepraat moet gaan worden De raad besluit zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders. 5Voorstel tot het nemen van een voorbereidingsbesluit voor het gebied, gelegen op de hoek Oude Heijningseweg 1 - Krukweg. Volgnr. 91-V-36. De heer Breure wenst een kanttekening te maken bij dit voorstel. Er dient gerealiseerd te worden dat er zwaar verkeer komt te rijden over de dijken richting het betreffende perceel waarvoor thans voorgesteld wordt om een voorbereidingsbesluit te nemen. Naar zijn mening is de weg naar dit perceel niet geschikt voor dergelijk zwaar verkeer. De voorzitter antwoordt dat het college in het voortraject met het bedrijf Ginkimpex B.V. heeft gesproken. Het college heeft duidelijk gezegd langs welke weg het verkeer naar de te realiseren vestiging aan de Oude Heijningseweg 1 moet gaan rijden. De B-weg moet ontzien worden. Er heeft een verslag in de portefeuille ter inzage gelegen. Hierin staat dat de A-59 afslag Oudemolen en de T-44 Oude Heijningsedijk/Oude Heijningseweg vise versa de meest geschikte aan- en afvoerroute is. Al deze wegen zijn planwegen of quartaire wegen. Het college zal Ginkimpex B.V. hierover nog een brief schrijven. Gesteld zal worden in de brief dat van genoemde wegen door het verkeer gebruik gemaakt zal moeten worden. Ginkimpex B.V. werkt met vaste vervoerders. Door de heer Van Gink is de toezegging gedaan aan het college dat ze de route aan de bedrijven die toeleveren en dus ook de vrachtvervoerder zullen opleggen. De heer Breure acht vrachtverkeer waarbij het hier om gaat, ontoelaatbaar voor de Oude Heijningsedijk. De voorzitter antwoordt dat het gaat om twee vrachtwagens voor de aanvoer en twee vrachtwagens voor de afvoer en dan nog niet elke dag. Momenteel rijden er wel meer vrachtwagens over de Oude Heijningsedijk. Daarnaast maken ook landbouwvoertuigen gebruik van de dijk. Ze geeft toe dat het geen kleine vrachtwagens zijn, maar ze ziet de bezwaren niet zo, zoals de heer Breure ze ziet. De bezorgdheid van de heer Breure begrijpt ze volledig en ze vindt het goed dat daarvan melding wordt gemaakt in de raad. Het college verwacht dat een en ander mee zal vallen. De raad besluit zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders. 6Voorstel tot het vaststellen van een monumentenverordening. Volgnr. 91-V-34. De raad besluit zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders.

Raadsnotulen

Fijnaart en Heijningen: 1934-1995 | 1991 | | pagina 35