60
Partij van de Arbeid.
Een specificatie van de post representatiekosten is te geven.
De uitvoering van de post representatie leent zich overigens niet om zeer
breedvoerig in dit verband over uit te weiden.
De inrichting van deze post voor de begroting 1992 is de volgende, te weten:
Werkelijke uit- Raming 1992
gaven 1990.
a. telefoonkosten
2.921--
2.000,-
b. advies- en vergaderkosten
8.353,--
7.500,-
c. bijdrage gemeenschappelijke regelingen
28.522,--
31.798,-
d. reiskosten
8.281--
8.500,-
e. ongevallenverzekering
784,--
800,-
f. representatiekosten
18.748,--
19.000,-
67.609,-- 70.598,--
Het verloop van de werkelijke uitgaven 1991 geeft geen ander beeld dan dat van
1990. Het deelnemen aan het aantal conferenties in 1991 ligt lager dan in 1990.
Kosten tot op heden hiertoe in 1991 +/- f. 4.500,--.
Het deelnemen aan werkconferenties e.d. zal in de toekomst eerder nog toe- dan
afnemen
Functie 1 - openbare orde en veiligheid
Openbare orde en veiligheid.
De toelichting van het CDA inzake door hen geuite wens ten aanzien van de
openbare verlichting werpt een ander licht op de zaak. Zoals toegezegd in de
beantwoording, in le termijn, zullen wij binnen de financiële mogelijkheden
streven naar verbetering.
Functie 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
Verkeer en vervoer.
Het C.D.A. vindt (het fietspad langs) de Appelaarseweg en de Parallelweg
belangrijke zaken voor de burgers. Wij voelen niet de minste behoefte dat de
bestrijden. Wij hebben in onze beantwoording in le termijn U slechts
geattendeerd op de geringe financiële armslag voor projecten als deze. De
globale kostenraming voor het fietspad langs de Appelaarseweg sluit op
f 500.00,--. Bij 50% subsidie resteert dus voor de gemeente +f 250.000,--.
Als U dus kiest voor dit project (even aannemende dat een subsidie-aanvraag
wordt gehonoreerd) valt er verder weinig meer te wensen. De relatie van dit
project met de 30-km-zoneringzoals die gelegd is in ons voorstel van 20 juni
jl. is ons inziens duidelijk weergegeven in dat voorstel. Een subsidie-aanvraag,
die gehonoreerd wordt en waar vervolgens niets mee zou worden gedaan, is
uiteraard fnuikend voor vervolgaanvragen.
Wij hebben destijds gewezen op de mogelijkheid om na uitvoering van de 30-km-
zonering het fietspad langs de Parallelweg door te trekken en op een
verkeerstechnisch verantwoorde manier aan te sluiten op de Van Heemstralaan. Het
positieve effect daarvan, voor de veiligheid van fietsers is overigens
geringer geworden doordat de Van Heemstralaan open is gebleven voor doorgaand
verkeer en ook, naar thans al blijkt, als zodanig nog steeds wordt gebruikt. In
het oorspronkelijke plan was, zoals U zich zult herinneren een coupure
aangebracht in deze straat.