60 Partij van de Arbeid. Een specificatie van de post representatiekosten is te geven. De uitvoering van de post representatie leent zich overigens niet om zeer breedvoerig in dit verband over uit te weiden. De inrichting van deze post voor de begroting 1992 is de volgende, te weten: Werkelijke uit- Raming 1992 gaven 1990. a. telefoonkosten 2.921-- 2.000,- b. advies- en vergaderkosten 8.353,-- 7.500,- c. bijdrage gemeenschappelijke regelingen 28.522,-- 31.798,- d. reiskosten 8.281-- 8.500,- e. ongevallenverzekering 784,-- 800,- f. representatiekosten 18.748,-- 19.000,- 67.609,-- 70.598,-- Het verloop van de werkelijke uitgaven 1991 geeft geen ander beeld dan dat van 1990. Het deelnemen aan het aantal conferenties in 1991 ligt lager dan in 1990. Kosten tot op heden hiertoe in 1991 +/- f. 4.500,--. Het deelnemen aan werkconferenties e.d. zal in de toekomst eerder nog toe- dan afnemen Functie 1 - openbare orde en veiligheid Openbare orde en veiligheid. De toelichting van het CDA inzake door hen geuite wens ten aanzien van de openbare verlichting werpt een ander licht op de zaak. Zoals toegezegd in de beantwoording, in le termijn, zullen wij binnen de financiële mogelijkheden streven naar verbetering. Functie 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat Verkeer en vervoer. Het C.D.A. vindt (het fietspad langs) de Appelaarseweg en de Parallelweg belangrijke zaken voor de burgers. Wij voelen niet de minste behoefte dat de bestrijden. Wij hebben in onze beantwoording in le termijn U slechts geattendeerd op de geringe financiële armslag voor projecten als deze. De globale kostenraming voor het fietspad langs de Appelaarseweg sluit op f 500.00,--. Bij 50% subsidie resteert dus voor de gemeente +f 250.000,--. Als U dus kiest voor dit project (even aannemende dat een subsidie-aanvraag wordt gehonoreerd) valt er verder weinig meer te wensen. De relatie van dit project met de 30-km-zoneringzoals die gelegd is in ons voorstel van 20 juni jl. is ons inziens duidelijk weergegeven in dat voorstel. Een subsidie-aanvraag, die gehonoreerd wordt en waar vervolgens niets mee zou worden gedaan, is uiteraard fnuikend voor vervolgaanvragen. Wij hebben destijds gewezen op de mogelijkheid om na uitvoering van de 30-km- zonering het fietspad langs de Parallelweg door te trekken en op een verkeerstechnisch verantwoorde manier aan te sluiten op de Van Heemstralaan. Het positieve effect daarvan, voor de veiligheid van fietsers is overigens geringer geworden doordat de Van Heemstralaan open is gebleven voor doorgaand verkeer en ook, naar thans al blijkt, als zodanig nog steeds wordt gebruikt. In het oorspronkelijke plan was, zoals U zich zult herinneren een coupure aangebracht in deze straat.

Raadsnotulen

Fijnaart en Heijningen: 1934-1995 | 1991 | | pagina 221