36
Wij tekenen hierbij het volgende aan:
Om te beginnen willen wij wederom afstand nemen van dit soort geluiden. Ons
college heeft er van het eerste ogenblik af geen geheim van gemaakt dat de heer
Van Roosmalen bekend was bij ons college. De kwaliteiten van de heer Van
Roosmalen worden door de V.V.D. echter niet in twijfel getrokken en dat is ook
precies de reden waarom wij de heer Van Roosmalen hebben aangetrokken. Reeds in
mei en juni 1991 hebben wij met het seniorenconvent over deze zaak gesproken en
daar ons college als dagelijks bestuur geroepen is tot het uitvoeren van beleid
hebben wij niets anders dan onze plicht gedaan. In de besloten bijeenkomst met
de interim-manager is hier nog eens over gesproken en dan gaat het ons inziens
niet aan om onder het mom van openbaarheid toch weer op deze punten terug te
komen
Het noemen van "verschrijven" binnen deze kontekst is dan ook niet juist. Voorts
merken wij nog het volgende op
In de maand juli 1991 is vanuit het batig saldo van de rekening 1990 een
bedrag beschikbaar gesteld van f 47.000,-- in het kader van de aan de gang
zijnde reorganisatie voor het maken van extra kosten. Daarnaast is er toen een
bedrag beschikbaargesteld van f 22.984,-- om extra salariskosten te kunnen
betalen, die benodigd zouden kunnen zijn bij het vertrek van de secretaris.
De interim-manager werd aangewezen als projeet-leider voor bedoelde
reorganisatietaken. De interim-manager heeft toen kort daarop met U kennis
gemaakt, zodat U Uw vragen en kanttekeningen kon plaatsen.
Wij vertrouwen er op dat met het bovenstaande openheid gegeven is en er een
einde wordt gemaakt aan deze discussie.
Automatisering
Alle partijen vermelden het feit, dat een extra bedrag is toegevoegd aan de
meerjarenbegroting 1992. In onze meerjarenbegroting is toegelicht dat deze
toevoeging verband houdt met het opnieuw aanschaffen van software ten behoeve
van onze basis-applicaties, te weten:
Gemeentelijke Basisadministratie, Gemeentelijke Heffingenadministratie,
Gemeentelijke Sociale Dienst Administratie.
Belangrijk vinden wij overigens wel dat wij komen tot weloverwogen keuzes.
Wij zullen U daarover in de commissie Bestuurlijke Aangelegenheden nog nader
informeren
Opgemerkt moet hier nog worden, dat willen wij in de trant blijven van het in
het begin van het jaar 1991 ingeslagen pad van integrale automatisering, wij in
ieder geval de terzake bedoelde extra gelden moeten opnemen in het
investeringsplan. Ten aanzien van de door de Partij van de Arbeid gevraagde
garantie voor het behoud van privacy bij de invoering van het GBA als
basisadministratie merken wij op, dat de wetgeving hiervoor de nodige waarborgen
inhoudt, zodat deze programma's automatisch moeten voldoen aan de daaraan in dat
opzicht te stellen eisen.
OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID - Hoofdfunctie: 1.
Het CDA pleit voor verbetering van het veiligheidsgevoel van de burger op
straten en wandelroutes middels aanpassing van de openbare verlichting. Feit is,
dat bij het aanbrengen van openbare verlichting soberheid is betracht, mede in
het kader van energie-besparing. Het systematisch aanbrengen van openbare
verlichting langs wandelroutes e.d. wijzen wij af in verband met de daaraan
verbonden hoge kosten. Deze kosten zijn zo hoog, omdat geen gebruik kan worden
gemaakt van een aanwezige laagspanningskabel van de PNEM, zoals in woonstraten.