36 Wij tekenen hierbij het volgende aan: Om te beginnen willen wij wederom afstand nemen van dit soort geluiden. Ons college heeft er van het eerste ogenblik af geen geheim van gemaakt dat de heer Van Roosmalen bekend was bij ons college. De kwaliteiten van de heer Van Roosmalen worden door de V.V.D. echter niet in twijfel getrokken en dat is ook precies de reden waarom wij de heer Van Roosmalen hebben aangetrokken. Reeds in mei en juni 1991 hebben wij met het seniorenconvent over deze zaak gesproken en daar ons college als dagelijks bestuur geroepen is tot het uitvoeren van beleid hebben wij niets anders dan onze plicht gedaan. In de besloten bijeenkomst met de interim-manager is hier nog eens over gesproken en dan gaat het ons inziens niet aan om onder het mom van openbaarheid toch weer op deze punten terug te komen Het noemen van "verschrijven" binnen deze kontekst is dan ook niet juist. Voorts merken wij nog het volgende op In de maand juli 1991 is vanuit het batig saldo van de rekening 1990 een bedrag beschikbaar gesteld van f 47.000,-- in het kader van de aan de gang zijnde reorganisatie voor het maken van extra kosten. Daarnaast is er toen een bedrag beschikbaargesteld van f 22.984,-- om extra salariskosten te kunnen betalen, die benodigd zouden kunnen zijn bij het vertrek van de secretaris. De interim-manager werd aangewezen als projeet-leider voor bedoelde reorganisatietaken. De interim-manager heeft toen kort daarop met U kennis gemaakt, zodat U Uw vragen en kanttekeningen kon plaatsen. Wij vertrouwen er op dat met het bovenstaande openheid gegeven is en er een einde wordt gemaakt aan deze discussie. Automatisering Alle partijen vermelden het feit, dat een extra bedrag is toegevoegd aan de meerjarenbegroting 1992. In onze meerjarenbegroting is toegelicht dat deze toevoeging verband houdt met het opnieuw aanschaffen van software ten behoeve van onze basis-applicaties, te weten: Gemeentelijke Basisadministratie, Gemeentelijke Heffingenadministratie, Gemeentelijke Sociale Dienst Administratie. Belangrijk vinden wij overigens wel dat wij komen tot weloverwogen keuzes. Wij zullen U daarover in de commissie Bestuurlijke Aangelegenheden nog nader informeren Opgemerkt moet hier nog worden, dat willen wij in de trant blijven van het in het begin van het jaar 1991 ingeslagen pad van integrale automatisering, wij in ieder geval de terzake bedoelde extra gelden moeten opnemen in het investeringsplan. Ten aanzien van de door de Partij van de Arbeid gevraagde garantie voor het behoud van privacy bij de invoering van het GBA als basisadministratie merken wij op, dat de wetgeving hiervoor de nodige waarborgen inhoudt, zodat deze programma's automatisch moeten voldoen aan de daaraan in dat opzicht te stellen eisen. OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID - Hoofdfunctie: 1. Het CDA pleit voor verbetering van het veiligheidsgevoel van de burger op straten en wandelroutes middels aanpassing van de openbare verlichting. Feit is, dat bij het aanbrengen van openbare verlichting soberheid is betracht, mede in het kader van energie-besparing. Het systematisch aanbrengen van openbare verlichting langs wandelroutes e.d. wijzen wij af in verband met de daaraan verbonden hoge kosten. Deze kosten zijn zo hoog, omdat geen gebruik kan worden gemaakt van een aanwezige laagspanningskabel van de PNEM, zoals in woonstraten.

Raadsnotulen

Fijnaart en Heijningen: 1934-1995 | 1991 | | pagina 197