6 De formele afhandeling van het organisatie-onderzoek moet zo snel mogelijk plaatsvinden. Onze fraktie is van mening, dat aansluitend de indeling in het gemeentehuis moet plaatsvinden, aangepast aan de nieuwe organisatie. Waar nodig moet in nieuwe werkruimten worden voorzien. Het kreeren van werkruimte voor bijv. de wethouders en spreekruimte's dienen hierbij niet vergeten te worden. Gezien de (mogelijke) naderende herindeling moge het duidelijk zijn, dat de CDA-fraktie bovenstaande uitbreiding een tijdelijk karakter toedicht. Immers ons gemeentehuis is op termijn veel te groot of veel te klein. Bij de start van de vernieuwde organisatie kan tevens een begin worden gemaakt met een personeelsbeleid, waarin funktioneringsgesprekken, opleidingen en flexibele beloning een vaste plaats hebben. Au tornatisering In het jaar 1991 zijn belangrijke uitgaven op het gebied van automatisering gedaan. Wij hopen, dat de gedane investeringen in apparatuur en opleidingen op korte termijn tot het gewenste resultaat zullen leiden. OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID De op handen zijnde herstruktering van de rijkspolitie-organisatie vervult ons met zorgen. Door de afnemende, zichtbare aanwezigheid wordt het veilig heidsgevoel en de preventieve verkeersbeinvloeding minder. Het veiligheidsgevoel van de burger op de straten en wandelroute's dient op enkele plaatsen binnen de gemeente verbeterd te worden middels aanpassing van de openbare straatverlichting. VERKEER, VERVOER WATERSTAAT Bij de behandeling van het voorstel tot invoering van de 30 km zone's werd gesteld, dat dit een positief effect zou hebben op het realiseren van een oude wens van de raad t.w. het doortrekken van het fietspad van de Paral lelweg tot de van Heemstralaan. Nu de aanleg van de 30-km zone inmiddels is voltooid zouden wij de mogelijkheden tot het realiseren van deze wens gaarne vernemen. Tevens werd bij de behandeling van dit onderwerp gesteld, dat het indienen van een subsidieverzoek ten behoeve van de aanleg van een fietspad in de Appelaarseweg een grotere kans van slagen zou hebben. Graag vernemen wij of uw voornemen tot het opnieuw indienen van een subsidieverzoek aktueel is. Voor wat betreft de algehele verkeersveiligheid dienen prioriteiten gesteld te worden, zodat knelpunten in straten en kruispunten aangepakt kunnen worden. Te denken valt hierbij aan de kruisingen in de Wilhelminastraat

Raadsnotulen

Fijnaart en Heijningen: 1934-1995 | 1991 | | pagina 167