6
De formele afhandeling van het organisatie-onderzoek moet zo snel mogelijk
plaatsvinden. Onze fraktie is van mening, dat aansluitend de indeling in
het gemeentehuis moet plaatsvinden, aangepast aan de nieuwe organisatie.
Waar nodig moet in nieuwe werkruimten worden voorzien. Het kreeren van
werkruimte voor bijv. de wethouders en spreekruimte's dienen hierbij niet
vergeten te worden. Gezien de (mogelijke) naderende herindeling moge het
duidelijk zijn, dat de CDA-fraktie bovenstaande uitbreiding een tijdelijk
karakter toedicht. Immers ons gemeentehuis is op termijn veel te groot of
veel te klein.
Bij de start van de vernieuwde organisatie kan tevens een begin worden
gemaakt met een personeelsbeleid, waarin funktioneringsgesprekken,
opleidingen en flexibele beloning een vaste plaats hebben.
Au tornatisering
In het jaar 1991 zijn belangrijke uitgaven op het gebied van automatisering
gedaan. Wij hopen, dat de gedane investeringen in apparatuur en opleidingen
op korte termijn tot het gewenste resultaat zullen leiden.
OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID
De op handen zijnde herstruktering van de rijkspolitie-organisatie vervult
ons met zorgen. Door de afnemende, zichtbare aanwezigheid wordt het veilig
heidsgevoel en de preventieve verkeersbeinvloeding minder.
Het veiligheidsgevoel van de burger op de straten en wandelroute's dient op
enkele plaatsen binnen de gemeente verbeterd te worden middels aanpassing
van de openbare straatverlichting.
VERKEER, VERVOER WATERSTAAT
Bij de behandeling van het voorstel tot invoering van de 30 km zone's werd
gesteld, dat dit een positief effect zou hebben op het realiseren van een
oude wens van de raad t.w. het doortrekken van het fietspad van de Paral
lelweg tot de van Heemstralaan. Nu de aanleg van de 30-km zone inmiddels is
voltooid zouden wij de mogelijkheden tot het realiseren van deze wens
gaarne vernemen.
Tevens werd bij de behandeling van dit onderwerp gesteld, dat het indienen
van een subsidieverzoek ten behoeve van de aanleg van een fietspad in de
Appelaarseweg een grotere kans van slagen zou hebben. Graag vernemen wij of
uw voornemen tot het opnieuw indienen van een subsidieverzoek aktueel is.
Voor wat betreft de algehele verkeersveiligheid dienen prioriteiten gesteld
te worden, zodat knelpunten in straten en kruispunten aangepakt kunnen
worden. Te denken valt hierbij aan de kruisingen in de Wilhelminastraat