-18-
De heer Bienefelt stelt een praktische vraag. Hij vraagt of het de bedoeling
is bij de stemming "voor" of "tegen" te stemmen of dat er een naam ingevuld
moet worden.
De voorzitter denkt dat de naam op het stembriefje geschreven moet worden.
Inlevering van een blanco briefje is ook mogelijk. De briefjes moeten wel
allemaal ingeleverd worden, daar men anders procedureel in de problemen komt.
De heer Van de Merbel is het eens met de opmerking van de heer Bos dat
bepaalde zaken niet in het gedrang moeten komen. Hij denkt dat dat geldt voor
elke ambtenaar die men met de functie van loco-secretaris zou willen
belasten. Hij heeft begrepen dat op korte een interimmanager zijn intrede
doet en dat daarmee eigenlijk het inhoudelijke secretariaatswerk tot wat
geringere proporties wordt teruggebracht.
De voorzitter denkt dat het gewoon een kwestie wordt van onderling overleg.
De interimmanager zal de kar van de reorganisatie moeten gaan trekken.
Normaal zou dat de secretaris doen. Dit is een geweldige brok werk. Daarmee
is men een paar dagen per week bezig. Duidelijk zal zijn
dat de heer Hubregtse dit er niet bij kan hebben.
De heer Van de Merbel is blij met dit antwoord. Openbare werken dient
uiteraard net als financien zijn voortgang te krijgen. Zijn fractiehecht
daaraan. Hij hoopt overigens dat in volgende vergaderingen de wethouders net
zo veel aan het woord komen als vanavond. Dit zou hij op prijs stellen.
De voorzitter wijst de heren Evers en Van der Spek aan om te fungeren als
stembureau.
De raad besluit met 12 stemmen op de heer I. Hubregtse en 1 blanco stem de
heer I. Hubregtse te benoemen tot waarnemend secretaris.
De heer Hubregtse legt vervolgens staande de vergadering, in handen van de
voorzitter, de in artikel 107 van de gemeentewet voorgeschreven zuiveringseed
en ambtseed af.
De voorzitter feliciteert de heer Hubregtse met zijn benoeming tot waarnemend
secretaris tijdens de interimperiode.
4Rondvraag
Van de rondvraag wordt geen gebruik gemaakt.
5. Sluiting
De voorzitter verzoekt eenieder een ogenblik stilte in acht te nemen. Ze
sluit vervolgens de vergadering om 22.20 uur.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 26 september 1991,
de secretaris, de voorzitter,