-9-
'üit blijkt uit de notitie.
Ten aanzien van het storttarief merkt hij op dat er een onderhande-
'lingspositie wordt verkregen die in feite het hele onderzoek van de
Grontmij heeft gefrustreerd. Roosendaal en Bergen op Zoom hebben
elkaar gevonden. Dit heeft Uiteindelijk geresulteerd in de Kragge
Een kleine gemeente als -Wouw zou er bijna onderdoor gegaan zijn.
De voorzitter merkt op dat het onderzoek ten aanzien van de
vuilverbranding bijna gereed is. Hij dacht hierbij direct
aan het onderzoek van de vuilstort Hij hoopt dat dit onderzoek
welgevallig is. Het kan anders nog lang duren voor men er mee verder
kan
Wethouder Fakkers merkt op dat er een oplossing gevonden zal worden
voor de V.V.R. die erop neerkomt dat het ziekenhuisafval daar verbrand
zal gaan worden. Als dit zo zal zijn, dan zal er een andere,exploitatie-
opzet moeten komen voor de V.V.R. Dit houdt tegelijkertijd in dat
de V.V.R.- kosten die thans 77,tot ƒ.80,per ton zijn, weg
vallen bij de 6 betrokken gemeenten. Hierbij heeft Roosendaal ont
zettend veel belang. Hij denkt dat Roosendaal er best achter zal
staan, om de andere oplossing voor de V.V.R. en voor de oven te
krijgen. Als men een andere bestemming kan vinden en de financiële
lasten van de oven kunnen worden verschoven dan zou de Streekgeweste-
lijke oplossing een stuk gemakkelijker zijn, omdat men dan niet meer
meer aanhikt tegen de grote kosten die thans de zes gemeenten betalen
voor het storten van hun huisvuil.
De raad besluit vervolgens zonder hoofdelijke stemming overeen
komstig het voorstel van burgemeester en wethouders.
5. Voorstel tot wijziging van hét reglement betreffende het gebruik
van het gemeentelijk mortuarium. Volgnr. 84-11-12.
De raad besluit zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het
voorstel van burgemeester en wethouders.
6Voorstel tot wijziging van de Bouwverordening gemeente Fijnaart
en Heijningen. Volgnr. 84-11-14
De heer de Vos merkt op dat hij maar niet ingaat op het hele
boekwerk. Wat zijn fradtie is opgevallen, dat zijn de data van
de wijzigingen. De 16e wijziging die de raad vanavond vast moet
stellen is van 24 september 1980. De 18e wijziging is van 1 juli
1981. Deze twee wijzigingen, zijn dus al 4 en 3 jaar oud.
Eén van de argumenten om met een model—bouwverordening te komen
en deze door de gemeenten goed te laten keuren, is dat men in
Nederland een zoveel mogelijk eensluidende bouwverordening heeft.
Wanneer er gemeenten zijn net als hier, gemeenten die dus 4 jaar
achterlopen, dan is men ook een beetje van dit argument af. Men
kan dan op laatst weer beter terug naar het oude systeem, te
weten elke gemeente een eigen bouwverordening. Op deze manier
helpt een model-bouwverordening ook totaal niet.
Hij vraagt het college waarom de raad nu pas de 16e en 18e wijziging
krijgt voorgelegd. In het algemeen de inhoud van de wijzigingen
zodanig, dat de wijzigingen hamerstukken zijn. Hij hoopt dat dit
hedenavond ook mag blijken. Hij merkt op cfattijde 16e wijziging
de formulieren-procedure wordt geregeld. Er wordt hiermee al weer
jaren gewerkt. Hij vraagt zich dan ook af waar men hier mee bezig
is('Regelmatig bijhouden van de wijzigingen lijkt zijn fractie
gewoon het beste. Men hoeft dan niet elke keer meer- wat hem betreft-
het hele boekwerk te hebben. Op één velletje papier kan de raad
de wijzigingen ook best goedkeuren. Het lijkt hem ook beter. Iedere