naar een in vorige raadsvergadering genomen besluit. Dit genomen besluit was een besluit tot uittreding per 1 januari 1985. Dit besluit heeft naar de mening van zijn fractie niets te maken met de 8e, 9e en 10e wijziging van de begroting 1983. Slechts de 7e wijziging moet in ogenschouw werden genomen. Ten aanzien van deze begrotingswijziging kan terecht bezwaar worden gemaakt. Wanneer een gemeente toestaat dat men illegaal op een stand plaats aanwezig is, dan zal in eerste instantie die gemeente daar voor moeten betalen. Dit kan men niet verhalen op andere gemeenten, zc vindt zijn fractie. Ligt de verantwoor delijkheid echter bij het Woonwagenschap en heeft de gemeente niets te ver tellen over het feit of er iemand nu wel cf niet illegaal staat, dan vindt zijn fractie dat de 7e wijziging deer de gemeente Fijnaart en Heijningefi geween meebetaald moet werden Het maken van bezwaar tegen de 8e tot en met 10e wijziging begroting 1983 acht zijn fractie in elk geval niet reëel. De gemeente heeft immers verplich tingen Wethouder Fakkers antwoordt dat de gemeente natuurlijk verplichtingen heeft. Binnen de regels die een gemeenschappelijke regeling stelt, is het mogelijk cm als gemeenteraad bezwaren te maken tegen begrotingswijzigingen die werden voorgesteld in die gemeenschappelijke regeling. Wat de gemeente nu doet is cm naar aanleiding van één van de wijzigingen die het Wconwagenschap voorstelt een bezwaar in te dienen. Het college vindt dat het Woonwagenschap daar onjuist gehandeld heeft. De gemeente laat met dit bezwaar zijn mening duidelijk blijken. De heer Koevcets zegt hiermee accccrd te kunnen gaan, maar veegt hieraan toe dat dit alleen geldt voer de 7e wijziging. De 8e, 9e en 10e wijziging hebben hier in feite echter weinig mee te maken. Wethouder Fakkers antwoordt dat dit klept, maar merkt op dat de gemeente cck alleen maar bezwaar maakt tegen de 7e begrotingswijziging. De heer Koevcets merkt cp dat zijn fractie begrepen had dat tegen de 7e tot en met de 10e begrotingswijziging bezwaar zou worden gemaakt. Wethouder van Dis zegt dat dit in elk geval niet zc is en verwijst naar pagina 2 van de lijst van ingekomen stukken: "Aangaande punt m wordt voorgesteld cm tegen de 7e wijziging van de begroting 1983 bezwaar te maken conform het in de raadspcrtefeuille ter inzage gelegd ontwerp" De heer Koevoets antwoordt dat zijn fractie dit niet heeft gezien. Het is een emissie van de zijde van zijn fractie en hij merkt cp dat zijn fractie dan uiteraard accccrd gaat met hetgeen voorgesteld wordt. Wethouder Fakkers merkt neg op dat een andere begrotingswijziging onder andere het individueel bemeteren van water en licht betreft. Hij merkt cp dat dit iets is dat alleen maar efficiënt is. Thans betaalt in feite het Wconwagenschap deze kosten. Wanneer men individueel bemeterd is dan gaan woonwagenbewoners de kosten zelf betalen. Dit is dan altijd goed, daar de kosten dan niet meer drukken cp het Wocnwagenschapi.e. cp de gemeenten. De heer van Halderen vraagt hoe grocg de kans is dat de bezwaren van de gemeente raad van Fijnaart en Heijningen cck ter kennis werden gebracht van Gedeputeerde Staten Wethouder Fakkers antwoordt dat het zc is dat bezwaren dienen te werden meegezonden naar het college van Gedeputeerde Staten De heer van der Werf gaat in cp punt c, een schrijven van de Natuur- en Milieu- werkgroep Roosendaal e.o. waarin wordt verzocht een APV vast te stellen, dan wel zodanig te wijzigen, dat bespuiting van landbouwgewassen vanuit vliegtuigen on mogelijk wordt gemaakt. Voorgesteld wordt cm deze brief in handen te stellen van het college ter nadere afwerking. Hij vraagt wanneer de raad de brief tegemoet kan zien. Wanneer de APV gewijzigd moet worden, dan neemt hij aan dat een en ander toch weer terug moet naar de raad. De voorzitter antweerdt dat de brief dan uiteraard terugkomt bij de raad. Een APV wijzigen is immers de taak van de raad. Met name deerdat er misverstand was in

Raadsnotulen

Fijnaart en Heijningen: 1934-1995 | 1983 | | pagina 241