hiJ-Hlervoor ver-ijst hij
gebruik^an^de^nd1"e?n opafPercentage in rekening gebracht voor het
gebruik van de administratie en gebouwen. Of het bedrag f 107
De heer van Dis meent te moeten constateren, dat de realiteit zoals die
destijds voor ogen heeft gestaan, „iet in vervulling g.gaan' omda
werken"!"661" perSOneel "oet aantrekken om het vuil aanbod te kunnen ver-
Wethouder Fakkers verwijst naar de discussies die hierover viif iaar
geleden in deze raad hebben plaats gehad. J J
dathdit thanekenVS mfning' dat herover al zoveel is gesproken,
Weth' J m0er relevant is om dlt nu weer te doen.
ledenUaer Fakk°rR brengt «ogmaala in herinnering dat vijf jaar ge
leden de raad zich zeer kritisch ten opzichte van de vu Iverbranding
heeft opgesteld. Bovendien is hij zich zelf ook de vragen bewust die
heer van Dis heeft gesteld. Gesteld kan thans worden dat de kalo-
genlandW3a aangeboden huisvuil lager is dan oorspronkelijk
gepland was waardoor een minder juiste verbranding heeft plaats se
vonden. Hierdoor heeft men meer uren nodig, hetgeen tot gevolg hf^t
dat er meer personeel moet worden aangetrokken. Er wordt thans 32.000
ton huisvuil aangeboden en dat is de kapaciteit van de oven.
giblekenngdatVde ?Jichtin« Vuilverwerking Afvalstoffen is
gebleken, dat de oven aan alle daaraan te stellen eisen voldoet, hetgeen
aan ln£°" dat dlt vol8ens de gedane offerte is. Van het begin af
oven~met V nogmaals gesteld - is het standpunt ingenomen, dat de
oven met zo weinig mogelijk personeel gerund zou moeten worden.
de nv hWera *T paneel ingesteld maar om het vuur te bepalen en
kregen" iTtorh d" Waardoor een ëoede verbranding wordt ver
egen, is toch direct een menselijke waarneming noodzakelijk.
Dit ismeteen TV paneel niet mogelijk en dat komt er nu duidelijk uit.
is altïldeg rrfde gen,eenteliJ'ke vertegenwoordiger in dit Lichaam
is altijd zeer kritisch geweest, vooral wat de kosten aspecten betreft.
scLn Hlie^LIan '"""I' (ontwerP-be8^oting 1979 van het Werkvoorzienings-
zaï merkt de heer van Dis op dat dit wel zijn invloed
al hebben op de ontwerp gemeentebegroting 1979. Dit geldt ook voor
het vorige punt. Bij de behandeling van de gemeentebegroting komen deze
begrotingen niet meer uitgebreid aan de orde, dus zal er een procedure
kan !nrH° 1 g6V°nden op welk tijdstip erin zijn algemeenheid kritiek
kan worden geleverd of vragen worden gesteld over dit soort punten.
e voorzitter antwoordt hem, dat hij dit zelf kan bepalen omdat hij
de vragen schriftelijk kan stellen, waarop de heer van Dis reageert,
dat dit niet altijd opportuun is omdat er dan geen goede gedachten-
wisseling mogelijk is.
fefi?°nLreiS" en verbliJfkostan in A*n jaar tijd gestegen van
naar'f drTnnn3^ f 85*000'"": vergadering en representatie van f 18.000,;
naar 69*OOo'~ pr<2Sentlegelden in drie Jaar tijd van f 28.000,—
Wordt er door de gemeente voldoende kritisch bij stilgestaan wat dit
!ethmaa bebekent? In het bestuur van dit schap zitten veel personen, die
wethouder of burgemeester zijn. Wordt aan deze personen ook een presen-
ïegeld uitbetaald boven hun normale bezoldiging^
Wethouder Fakkers deelt hem mede, dat het college alsmede de gemeente
lijke vertegenwoordiger in dit schap de kostenstijgingen terdege
kritisch in de gaten houden.
Hij wil hier ook nog wel in herinnering brengen, dat: hij zelf in het
ver e en steeds heeft gepleit om de kostenstijgingen van alle gemeen
schappelijke regelingen goed in de gaten te houden, daar deze anders de
pan uitvliegen.