- 179 - irk zegt verwonderd te zijn over de vele kritische ^^^^ffr^Tvoren zijn gebracht. Er wordt gestelddat er een aspecten a±e t vinden in het woningbouwprogramma, maar Vl°"eï i:„ stL'èrÏÏ van dit plan zal een en ander ernstig ingeval van s g de heer van Kuijck. Hij zegt dan ook voor vertraagd wor erbindingsweB te zijn tot aan de Concordialaan aanleg van Korte Brugstraat - Concordialaan binnen korte 611 W1 r, hestemd zien voor woningbouw. termijn bes vn0raf dat, indien een bestemmingsplan, zoals 5^2-itlej próvinciale staten wordt voorgelegd, ook denverkeersontsluiting in beide richtingen van de betrokken wijken voorzitter,dat het alternatief plan van de Vervolgens g p_77XX_mëri>etrekking tot aanleg van een zogeheten fractie van e verkeersdeskundige is doorgenomen met het oogpunt op ringweg, me verkeer op de bestaande en eventuele wegen, de afwlkkelindlgkenj dat het alternatieve plan voor de korte termijn Hierbij is ge ook de reden van terugname van dit plan te ver reikend is, Ilc iS; strekking tot de opmerkingen van de heer Ackermans zegt de Met nexie ^igjnde: "De inspraakprocedure loop^t nog en daarom voorzitter e burgemeester en wethouders daarover nog geen katsnraak doen. Met het plan het Hooghuis is vóór 1979 reeds uitsp Eerst was er een programma van eisen, waarin de wijk- begonnen. nog de noord-zuid route geheten, uitdrukkelijk h orde is'geweest. Op 3 april 1978 is dat programma van eisen door de commissie voor ruimtelijke ordening en economische zaken l i onrrl en is hierover gunstig geadviseerd naar het college goedgek egter en wethouders. Toen is ook beslist, dat er van burg moest worden met het bestemmingsplan het Hooghuis, VCTde noord-zuidroute en dat in verband met de tijd deze zaak ïS^ekoppeld moest worden van het structuurplan. Dit waren de t afspraken ten aanzien van de te volgen procedure. Daarna z Bert 3 rekingen gevoerd met de Provinciale Planologische Dienst. IÏV uiteindelijke resultaat van deze besprekingen was, dat men in He -Hinen akkoord kon gaan met de opzet van het bestemmingspla w Hooahuis en met de verkeersstructuurgezien vanuit het plan H huis en cüTdaarmee verband houdende verkeersontsluitingen" Tl betrekking tot de opmerking van mevrouw Zuijdwijk over de uit- 7,1ina op bladzijde 10, 2e alinea, waar gesproken wordt van een tprst kwalijke en bestuurlijk niet te vercfedigen vertraging, zegt u itter het volgende: "Hiermee wordt bedoeld.dat vanaf 3 april verschillende instanties over deze zaak overleg is gepleegd met deze instanties vervolgens het plan verder ontwikkeld is. Als er dan op dit moment nog uitspraken gedaan worden, die men nlijk al bij de behandeling van het programma van eisen had elS<ten doen, wordt het bestuurlijk wel erg moeilijk om het door allen ""avestreefde doel te bewerkstelligen, namelijk snelle realisering 11 n het bestemmingsplan. Verder is er nog een discussie-avond geweest V 24 augustus 1978 over dit bestemmingsplan, waarin ook de noord zuid route aan de orde is gesteld. Toen was er dus al sprake van de inspraakprocedure, welke reeds losgekoppeld was van de inspraak procedure van het structuurplan en welke de bevolking de gelegenheid gaf om op de plannen te reageren. Daarna was er de notitie stand van zaken plan Hooghuis van 12 oktober 1978, welke met een aan vullende notitie tijdens de commissievergadering voor ruimtelijke ordening op 13 november zéér uitvoerig behandeld is. De commissie voor ruimtelijke ordening en economische zaken heeft toen wederom gunstig geadviseerd over het plan het Hooghuis en de noord-zuid route, waarbij opgemerkt dient te worden^dat de fractie van de P.v.d.A. zijn an

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1979 | | pagina 343