Cööuxeereiso-iiev oo n-> 931 ïtwtoüOï ob lis iïeed ttir t i9v 9j~ nr 9^10^ 9b i- doo moiBBb ri9 al isBdd leid led ibbQ ariBmisXoA rnltr isbiI 9.1:3" nejciemeoner s n9mon9^n xw ^nuqbxix op die avond kon er dan ook niet werkelijk zinnig over gediscuseerd worden. eeng Qp een rij zetten, moeten wij concluderen, Als we dan al t_kort pedaan wordt aan de insprekers. Om nu dan dat op deze w^® tg nemen achten wij in strijd met de vastgestelde ook een besli yan de inspraak over deze zaak. Daarom wil de procedure ten voordat zo'n discussie-avond heeft plaats fractie van de F.v.a.n. n a nno- seen uitspraak doen gevonden, n g g itt r het woord aan mevrouw Zuijdwijk. Zij Daarna geeft ae vuux*. zegt het volgende: "Mijnheer de kennis genomen van de redactie van het voor Wij hebben me v agendapUnt 17 "principebeslissing wijkverbindings- ons liggen e dit gtuk spreekt ons niet aan alg 7? n6ntvanwege dé Suggestieve uitlatingen als bijvoo-Peeld op h 'ri 10 tweede alinea, waar gesproken wordt van een uiterst bladzijde ..k niet te verdedigen vertraging van het plan kwalijke en de „eprojecteerde weg niet volgens uw voorstel Hooghuiswa w-hebben u in onze eeste reactie al duidelijk wordt aangenomCj accord met de ontsluiting van het plan Het gemaak dg Liesbosweg. Wij zijn het oneens met uw college Hooghuis bladzijde 3 0ver de door u voorgestelde weg spreekt van waar u op hQofdweg De Noord/Zuid route, die nu plotseling door ^nlleee wordt aangeduid als wijkverbindingsweg centrum/noord, UW naet als een wijkverbindiigsweg. Op bladzijde 5, laatste zien wlJ.teren wij u "Behalve voor de ontsluiting van het plan alinea c bedoeld voor de ontsluiting van de bestaande Hooghuis is deze web noordelijke woonwijken". Einde citaat. rioor u aangegeven langszaam-verkeer-weg van de Oude Bredaseweg h t kruispunt Lage Vaartkant/Lichttorenhoofd verdient deze naar 6 ontsluitingsweg eerder dan de randweg langs het plan Hooghuis. Wanne e r"w i j de door u geplande centrum/noord weg, tesamen met d lannen voor een toekomstige oost/west verbinding in ogenschouw P tornen wij tot een uitgesproken interlocale wegenstructuur, hT^én nooit de opvatting kan zijn van een locaal wegennet. Bijvoor- ld het verkeer Hoeven, Oudenbosch en omstreken richting Breda 1366 keerd zal de gemeente Etten-Leur deze Oost/west verbinding in dank afnemen. Wij zijn het met u eens waar u een deel van het door- de verkeer van de Markt wilt afhalen via het Vossendaal, maar bijeen zo goede oost/west verbinding zal het verkeer van Hoeven, Oudenbosch en omstreken voor de spoorovergang op de Markt af kunnen laan richting Breda en daar zeker gebruik van maken. Het probleem S a&de Markt wordt dan verlegd naar de Korte en Lange rugstraat. Ook -u geheten centrum/noord verbinding biedt bij doortrekking tot de Korte Brugstraat doorgaande mogelijkheden voor oneigenlijk gebruik. Doortrekking tot aan de Concordialaan zien wij aan de hand van uw nota als fase 1, waarbij zeer expliciet de mogelijkheid gegeven wordt traks in fase 2 de weg door te trekken naar de Korte Brugstraat. Bebouwing ten noorden van de Concordialaan biedt u ons niet aan. Wie ja zegt tegen doortrekking tot de Concordialaan zegt dus automatisch ja tegen doortrekking tot de Korte rugstraat. Hierbij opgeteld de toekomstige kruising met de doorgetrokken Wouter Berthoutlaan en niets staat meer het oneigenlijk gebruik van deze zogeheten locale wegen in de weg. Het oneigenlijk gebruik van de Liesbosweg vanaf de Lage Vaartkant/Liesbos zal u bekend zijn. De Attelakenseweg gaat dan eenzelfde lot beschoren krijgen. Dat deze randweg langs het Hooghuis straks een verbinding vormt met nieuw te bouwen woonwijken in Etten-Leur/noordzeker in oostelijke richting, lijkt ons niet logisch. Dergelijke wijken zullen een andere ontsluiting moeten krijgen dan het voor die wijken veraf gelegen kruispunt Korte Brugstraat/Wouter Berthoutlaan. 3/1 19b*I90VblC>0W 9b ^S9S BXI' rlilde [9891CJ9 XÏ9 1195 J 9C - 9SOfl £191X1911 IX f ^91CT8ni o; 59u fI9S [9W 39 )Ifl JID UOOv - 177 -

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1979 | | pagina 341