- 80 -
de plaatselijke raad hierover haar zegje kan doen.
Mevrouw Jacobs zegt, dat in de nieuwsbrief nummer 71 staat
vermeld, dat het mogelijk is om een beperkt aantal -en dan op
de benedenverdieping- toe te wijzen aan bejaarden. Naar^
aanleiding van hetgeen door wethouder Vermeulen gezegd is,
dient deze zin haar inziens duidelijk toegelicht te worden.
Wethouder Vermeulen zegt hierop, dat gelezen dient te worden:
"jong bejaarden" waarbij geen verschil gemaakt moet worden
tussen boven- of benedenverdieping. De voorzitter zegt toe,
dat dit nader toegelicht zal worden in een volgende nieuwsbrief.
Naar aanleiding van de vraag van mevrouw Jacobs met betrekking
tot het aantal ingeschrevenen deelt wethouder Vermeulen mede,
dat er ongeveer 200 aanvragen binnen gekomen zijn, waarvan
ten minste 60 aanvragen zijn voor een vrijgezel 1enwoning
Dit klopt echter niet met de cijfers van het CEBEON
Mevrouw Jacobs zegt, dat zoals het nu uitziet er van de 39
plus 24 wooneenheden maar 3 een-kamerwoningen worden. Wethouder
Vermeulen zegt, dat dit thans achterhaald is. In totaal zullen
er nu 63 twee-kamerwoningen gebouwd worden. Dé heer van Kuijck
vraagt of hij antwoord zal krijgen met betrekking tot zijn
vragen inzake de enquetering.
De voorzitter zegt, dat hierop een schriftelijk antwoord gegeven
zal worden.
Mevrouw Zuiidwijk vraagt waarom haar vraag met betrekking tot
deze kwestie niet bij agenda punt 12 beantwoord kon worden
temeer, omdat bij deze agendapunt sprake was van kleine woningen,
terwijl' dit in agendapunt 19 niet aangehaald is. Wethouder
Vermeulen zegt, dat het de bedoeling was in agenda punt 12 een
voorberei dingsbesluit te nemen om zodoende de eventuele procedures
die hierop kunnen volgen in werking te laten treden, zodat in de
raadsvergaderingen van 7 of 28 mei het totale plan aan de orde
gesteld kan worden.
20. Overeenkomstig de voorstellen van burgemeester en wethouders met
advies van de commissie voor algemene zaken wordt zonder hoofdelijke
stemming besloten tot:
a. het instemmen met de 4e wijziging van de begroting 1979 van de
gezondheidsdienst Stadsgewest Breda.
b. het aanschaffen van nieuwe sti1-alarmontvangers voor de vrijwillige
brandweer van Etten-Leur, door vaststelling van de 18e wijziging
van de gemeentebegroting 1979;
c. het vaststellen van een reactie op de Nota Bestuursstructuur
van het Stadsgewest Breda.
Naar aanleiding hiervan zegt de heer Breugelmans het volgende:
Mnanens de C.D.A. fractie kan ik u mededelen dat wij unaniem van
mening zijn dat voor de huidige zittingsperiode (1978-1982)
bestuursmodel 1 moet worden gehandhaafd. Voor de daarop volgende
zittingsperiode (1982-1986) hebben wij een duidelijke voorkeur
voor model 2. Mocht evenwel blijken,dat model 2 praktisch
niet uitvoerbaar is, dan zijn wij het met de meerderheid van uw
college eens, dat voor de periode 1982-1986 eveneens voor model l
moet worden gekozen.
De overige 3 tot en met 6 in de nota van het Stadsgewest Breda
genoemde bestuursvoorstellen zijn voor onze fractie vooralsnog
onaanvaardbaar om de volgende redenen:
Het Stadsgewest dient een vorm van verlengd lokaal bestuur te
blijven, waarbij de band van de door de gemeenteraad in de
gewestraad gekozen leden met de gemeente centraal dient te staan.
Dus geen vertegenwoordiging in het Stadsgewest uitsluitend op basis
van een politieke keuze.