L h.t de: £zi
-160-
wii hebben qeluiden opgevangen van mensen, die
de^optosstngVzoeken i n'een meer gedicipiineerd gedrag van de verkeers-
maakt er nooit mpnt;pn die de weg moeten oversteken. De jeugd ziet
del d zeer jeugdige definitie speels, daar kan niemand omheen,
de gevaren soms e rekeninq mee dient te houden, zonder natuurlijk
Ik vind, dat de raading over het hoofd te zien. Meneer
het belang van een g noodzaak om tot een snelle beveiliging te komen
de voorzitter ge stekende qemeentenarenen de niet met de gevaarlijke
van de, de Rijlksweg ove[®J^en^e?!gemeentenarenkom ik tot de conclusie
toestand op de hoog wp:n;a zekerheden omtrent de plannen"d'r om of d'r
dat alle a'"gument®" "J an geplande nieuwbouw, omgeven zijn. Daarom zal het
onder" of de gevol9en ,jn met realisering van een tunnel ter hoogte
belang vanmeer ^^"^èmïaan} £redv. Eedenstraat.
van de kruising A. beveiliging van dat kruispunt, met alle daaruit-
Mijn voorkeur gaa ui d verkeersveiligheid van de aan- en afvoer
voortvloeiende consequenties voor
wegen
Hp heer Lucassen en recapituleert de gemaakte opmerkinger
voorzi tter dan zowei ,je lange als de korte tunnelbak
Allereerst van mevrou idooi heeft gehouden voor een omleiding van de
heeft afgewezen en een p D .-f ract i e kiest verder voor de dubbele
Fred' V'
j non eens in de geschiedenis gedoken, verklaart zich
De heer van Kuijc ZQwei de lange als de korte tunnel en opteert voor een c
ook tegenstander van ftter\-leur en voor een fiets- en voetgangerstunnel
leiding van de rijksweg o Eedenstraat<
ter hoogte van de riea.
r n fl -fractie heeft mevrouw Jacobs ook gekozen voor de Fred. v.
Namens de L.U.M. ft de fiets- en voetgangerstunnel. Op langere termijn
Eedenstraat, wat e ken voor een keuze tussen de lange tunnelbak of een v
heeft zij zich ui g P verstande, dat dit binnen de inspraakprocedure
van^het"structuurplan moet worden bekeken, alvorens de raad daarover een uit-
spraak gaat doen.
mevrouw Jacobs, dat haar fractie in elk geval tegen het
Desgevraagd ver^a£t ^—j—^or Etten-Leur is.
realiseren van een korte
t z i i n resumé dan met de mededeling, dat de heer Acker-
De voorz'tter- Ve^ van de P.V.D.A., een pleidooi gehouden heeft voor
mans, namens de milieu. Mede ook, omdat de minister de oplossing
bescherming van nnel heeft iosgekoppeld van de lange termijnop-
r° wi dë de heer Ackermans daarop thans niet ingaan,
lossing, wi I de inderdaad zo is en blijkt uit een ministeriële
De voorzitter zeg toch weer signalen, vanuit rijkswaterstaat in Den
brief. Deson an j 1Jng bij de Fred. v. Eedenstraat niet enkel vanuil
financieel oogpunt zal bekijken, maar ook op grond van de haalbaarheid op eer
wat langere termijn.
PVDA fractie accoord met een dubbele tunnel bij de Fred. v.
°c0k> 9a!LJ Met betrekking tot de suggestie om de minister na zijn bezoek
Eedenst Etten-Leur uit te nodigen, zegt spreker, dat deze ge-
aan Breda]ezen Van dit krantenbericht ook bij hem was opgekomen. Hij
zal daaróm gaarne op deze suggestie ingaan.
De heer Lucassen heeft, aldus spreker nog eens gewezen op het gevaarl.jke
ue neer nnprpn fietsers en voetgangers, maar dit gebeurt ook en vooral
gedrag van raan nóg zou willen toevoegen, door automobilisten. Uit de poli-
zoals nij d!t :aar zoin 4000 processen-verbaal zijn opge-
Makt^gens het rijden door het rode licht op de Rijksweg.