eerste- en opvolgende loco-burgemeester. toe!i cht i ng Het is gebruikelijk, dat van de totale taak van het college van burgemeester en wethouders, aan elk lid van het college een afgerond gedeelte wordt toegewezen, waarvoor hij, met inacht neming van de collegiale verantwoordelijkheid, wordt belast met de voorbereiding en de uitvoering. In onderling overleg zijn de portefeuilles als volgt verdeeld, de burgemeester: coördinatie - politie - burgerzaken - voorlichting - ruimtelijke ordening - economische zaken en personeel. Quaijtaal - tevens le locoburgemeester: onderwijs - cultuur en welzijnszaken - subsidiezaken - algemeen maatschappelijk werk - sport en recreatiezaken. Vermeulen, tevens 2e loco-burgemeester: woningbouwbeleid - woningbedrijf - woningtoewijzing milieuzaken - volksgezondheid en woonwagenbe1eid Klep - tevens 3e loco-burgemeester: sociale zaken - financiën en belastingen - automatisering en middenstandszaken. openbare werken - gemeente-bedrijven - eigendommen verkeer en vervoer. De verdere detaillering van de diverse taken is opgenomen in de bij de stukken ter inzage liggende bijlage. 4b. Voorstellen van burgemeester en wethouders tot het vormen van commissies van advies en bijstand aan burgemeester en wethouders overeen komstig de op 26 juni 1978 vastgestelde "Verordening regelende de bevoegdheden en samenstelling van door de raad op voorstel van burge meester en wethouders ingestelde vaste commissies van advies en bij stand aan burgemeester en wethouders" en het benoemen van de raadsleden -leden en plaatsvervangende leden. toeli cht ing: In deze verordening is de bepaling opgenomen dat op voorstel van burgemeester en wethouders door de gemeenteraad wordt bepaald, welke vaste commissies van advies en bijstand aan burgemeester en wethouders zullen worden ingesteld en uit hoeveel raadsleden en eventueel niet-raadsleden elke commissie bestaat. Aansluitend kunnen de raadsleden - leden en raadsleden - plaatsvervangende leden van de diverse commissies benoemd worden. Door het college is besloten aan de raad voor te stellen de volgende vaste commissies van advies- en bijstand aan burgemeester en wethouders in te stellen: 1Al gemene Zaken 2. Ruimtelijke Ordening en Economische Zaken; 3. Georganiseerd overleg in ambtenarenzaken; 4. Onderwijs- en welzijnszaken; 5. Sport- en recreatiezaken; 6. Algemeen financieel beheer, belastingen en mi ddens tandszaken 7. Woninbouw- en milieuzaken; 8. Openbare werken en eigendommen. Het aantal leden van deze commissies varieert. Daarnaast wordt voorgesteld de bestuurscommissie Sociale Zaken (naast de wethouder - voorzitter heeft één lid uit de gemeen teraad hierin zitting en de sub-commissie huisvesting - waarin naast de wethouder - voorzitter ook één lid van de gemeenteraad zitting heeft. wethouder J. wethouder T. wethouder A. wethouder P. Luijkx - tevens 4e loco-burgemeester:

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1978 | | pagina 119