9 in son ioo ns^gairf #.A.8,B s - •r"®>r' .'_*L :t „„r[ur boot ast» ai aalfSVO J.J& 3»ri .usaiodsxSxloq of <r r<av sattl#?iiw n*v snrll»3r rti si no nspi»iï»fc»8?i*»|8 r .aswp.bn'Xar an» ortIA »b nr.v n.:i-ova. 8^4ii»3n»M" •11 909 98IA 3b nfv qniT-ov3iu at 5o :9lioov -X»« sI{.,v. 3ib nnv Sni«lw3"b ™ov ni csblow 39wn 5( ix - O0 Fno .bXsis .bgtuiïsvo 3exn ravTrsxf jibe- ~-oo. 0»v[lid ?b ro "'.3^^ A-fc-'-" .gios b 1 orfbno*»saot~r 7 s - ~nH»3lxriv30O r»o3 3»d r xc - 156 - zii binnen de groepspraktijken alle aandacht kunnen geven aan de nodige gezondheidszorg. Verder geeft de gemeente alle mogelijke medewerking^ aan de entadrainistraties en aan de S.O.T.U. Dat wij nog geen initiatieven ontwikkeld hebben met betrekking tot het onderzoek op hart- en vaat ziekten en baarmoederhalskanker is een gevolg van het feit, dat door de Provinciale Raad voor de Volksgezondheid laatstelijk nog bij schrijven van h r 1975- met klem is geadviseerd hiermede te wachten op de conclusies vanedeeexperimentele onderzoeken die thans in verschillende grote steden gehouden worden. Zodra de resultaten van deze onderzoeken bekend zijn, zullen wij nagaan wat ons te doen staat. Door Appèl is gevraagd wanneer de eindrapporten over het structuurplan aan de orde komen. De allereerste werkzaamheden die nodig zijn om te komen tot de opstel ling van een structuurplan bestaan uit het inventariseren van hetgeen L diverse terreinen van de gemeentehuishouding aanwezig is. Deze inventarisering is in een aantal rapporten neergelegd Het is duidelijk, dat deze rapporten door de raad bestudeerd moeten worden, omdat men alleen dan -wanneer men weet wat er is- een oordeel kan vormen over hetgeen er nog moet komen of niet moet komen terwijl men dan ook een mening kantonnen of hetgeen in het verleden is gedaan voortgang moet vinden, ofdat bijstu- rine nodig is. Deze inzichten moet men hebben om een juist oordeel te kunnen veven als raad over het toekomstige structuurplan. Voor zoveel nodig zullen deze rapporten bij de behandeling van de discussienota I en II in de raad mede aan de orde gesteld kunnen worden. De fracties van Appèl en V.V.D. merken op, dat de bijdrage aan het V.V.V. van 20 cent per in woner erg hoog is. Is het rendement voor onze gemeente dat ook Verzocht wordt in afwachting van de uitbreiding van het gemeentehuis t.b.v. de voorlichting aan het publiek gebruik te maken van de "informatie-hoek" die de openbare bibliotheek heeft. De gemeente Etten-Leur heeft zich vanaf het begin solidair opgesteld met betrekking tot de subsidiering van de streek V.V.V.wat exact de uitkomsten van de aktiviteiten van een orgaan als dit voor een bepaalde gemeente ziin is niet altijd meetbaar. Het is ook redelijkst geheel van het VVV werk als meerdere gemeenten omspannend te zien. Dit geldt zeer zeker nok'nu een fusie tot stand is gekomen tussen de streek V.V.V. de Baronie ?,an Rreda en de streek V.V.V. Het Markiezaat. In het verleden konden de balansen van Etten-Leur -waar nodig- direct verdedigd worden door de voor- zitte" van ons college, die zitting had in het dagelijks bestuur van de streek V.V.V. De Baronie. Bij de fusie tussen beide ViV.V. sis echter eraan bestuurszetel toegekend aan onze gemeente. De situatie is nu ontstaan dat voor wat de grotere gemeente betreft, wel aan Breda, Oosterhout, R^candaal en Bergen op Zoom, maar alleen aan onze gemeente geen bestuurs zetel is toegekend. Wat de subsidie betreft zij opgemerkt, dat Etten-Leur vanaf het begin de gevraagde subsidiebedragen steeds heeft betaald, hetgeen niet van alle gemeenten gezegd kan worden. Indertijd werd ons een eigen V.ViV. ontraden. Inspraak was immers via bestuurszetel aanwezig. Nu ware'wellicht opnieuw te overwegen en dan uiteraard aan de orde of dit in mindering op thans maximale subsidie streek V.V.V. gebracht kan worden. De suggestie om voor de voorlichting van het publiek tevensgebruik te maken "van een informatie-hoek in de openbare bibliotheek lijkt ons bruikbaar. Indien mogelijk zullen wij initiatieven in die richting ontwikkelen. Overigens willen wij mededelen, dat de methoden van voorlich tine die bij de diverse overheidsinstanties in gebruik zijn, op de voet worden gevclgd. Afhankelijk van de plaatselijke situatie zullen wij die tUJBP ïfTBfiO «1*1 'rv-*frOr ■jool iif.aii' B ,1 [q- n'rjpn II r'fii ;W n9ufl [oobiBEb "I B v- »i *i OO v "o .1 _sb j 3-jf x 9i«exx<io3aiiw»3aad na» nev goHIsaani

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1975 | | pagina 309