r /isv tssrf 9-,
I J r
ifir. -on ansar fxH .ussaud slsrfsg otis
sshaoov ash rro bnK 'aav 3 j h ni a8f iw
s 38Ï 4"MOW8<| cd' rs asr' fid
I: -("fOO 983/ r.I< 1.93 5>h n BV
:ioov a
io«3 9q 3 9ri
r nsisij 9b
inaolxm/ abififiqsc n-
siisagoo nsbuos nelq
no ibnudasb sxffxIsaaBBl q 3 99no*v /is;
3o3 ^ni; fsaded asm nor nnlcT b rmv gnxalaswlf sb i in G9ob Ibs alusidlx
sea-sir oO novr, 983 rr.v oalor tag t i cob i r.v
-9bB8Tsv9XR8imnroD sbnsmojf 39b nsa ni Iss 3ib D9 arfi.owss bais/i abaov
B8BH /1BV 399/1 sb 8V /ISJjnXsh/!
sri 39/f nsv r:nia939di9v abqasi
n /'3 as 3r J x f it/.T a >buo r'3 ;>w 3
sf "i bno IssfïOQ o,n 3fielcr<-, oH nsra'- ooti-
J f r "taJ
10 I 93 aaoov 3 i 3 p/iqJn993 svo abaoi ox 2pud e/;
taibsao abgBcavsq 3sri nsv gnill9aeaBsdaiirk
-soa 93tq; no9 nfiuafi sb aobu
35993 a 93 3 rsaoov 9b xt,v xls<
>ov 3 oiboiD rog nsv nail o3ea;
nes aaBSlqlBBagsd slsaango
xsf? xuJ .W a99ri ob nsv gfiisav 9bn9559a39d89b n9f> nsv ^nxbx-InBB as f K
ex 'oobbiooif asH .nsans'v 1 nsbdoaasd qatbs- .W. 39/ fid saobrw
echter om onze eigen W.S.W.-mensen zoveel mogelijk in onze eigen
gemeente tewerk te stellen.
De voorzitter deelt in dit verband nog mede, dat de gemeenschap
pelijke regeling van het werkvoorzieningsschap inmiddels is goed
gekeurd.
Op een vraag van mevrouw Jacobs deelt wethouder de Bruijn mede,
dat de bestaande gemeentelijke kwekerij in het Beatrixpark gehand
haafd blijft. Dat is zuiver een gemeentelijke aangelegenheid, waar
mede niet gezegd wil zijn, dat W.S.W.-ers niet incidenteel of met
enige regelmaat op dergelijke gemeentelijke plantsoenobjecten zouden
mogen werken.
Naar aanleiding van de mededeling, dat het onderhoud van de cen
trale begraafplaats ook onder dit object zal komen te vallen, deelt
wethouder de Bruijn naar aanleiding van een opmerking van de heer
van Vleuten nog mede, dat voor het grafdelven een speciale deskundige
kracht wordt aangetrokken.
Conform het voorstel van burgemeester en wethouders en het advies
van de commissie openbare werken, gemeentebedrijven en verkeer wordt
vervolgens zonder hoofdelijke stemming besloten tot beschikbaarstel
ling van het gevraagde crediet.
Naar aanleiding van het voorstel tot het beschikbaar stellen van een
crediet voor de beplanting van een strook grond langs de Hoevenseweg
in het industriecomplex Vossendaal, geeft de voorzitter het woord
aan de heer van Kuijck voor het uitspreken van het volgende plei
dooi
"Het is nu ongeveer 8 jaar geleden, dat er zich problemen gingen voor
doen betreffende rijwielpaden langs de Hoevenseweg met de provincie.
Op het ogenblik, anno 1973 is eigenlijk alles nog even ver. Er zijn
met de provincie allerhande besprekingen geweest, er zijn allerlei
brieven uitgegaan, dit alles kan omgevormd worden tot één dik boek,
maar nog géén resultaten.
Op het ogenblik is het dan weer zo ver, dat er enstige plannen
zijn voor rijwielpaden of verbetering daarvan. Naar mijn mening
zijn het plannen, die op de steeds drukker wordende weg, in de toe
komst grote gevaren opleveren. Toch wordt er gesuggereerd, blijf
niet stil zitten, trek er op uit, ga trimmen of pak de fiets. Nu
wil het toeval, dat ik persoonlijk heel veel fiets, op allerlei
wegen kom, maar dat ik de Hoevenseweg zoveel mogelijk links laat
liggen, omdat het rijwielpad zo gevaarlijk is.
Als ik goed ben ingelicht bestaan er op het ogenblik plannen
het bestaande rijwielpad te verbreden ten koste van een rij prach
tige bomen. Voor dit laatste zou ik willen vragen protesten van
iedereen, er zijn er de laatste maanden al genoeg omgewaaid, laten
zij de bomen nu zeker sparen. Zie weer pas een Hoevens meisje, dat
door een ongeluk invalide blijft. Met het bestaande rijwielpad ver
breden blijft hetzelfde gevaar bestaan dat er nu al zo lang is,
n.l. het verkeer tegen elkaar in, op één rijbaan en dan te weten
hoe snel de brommers tegenwoordig rijden. Als het op deze manier
moet gebeuren dan kan er in de toekomst op dit weggedeelte wel een
ziekenwagen gestationeerd worden.
Voor mij is er maar één goede oplossing mijnheer de voorzitter
en dat is: ten eerste de bomen laten staan, ten tweede het bestaande
rijwielpad verbeteren waar dit nodig is, en ten derde aan de noord
zijde een rijwielpad erbij leggen. Dit laatste zal, vergeleken bij
het eerste plan een beetje meer geld kosten. Maar bomen rooien en
afvoeren kost ook veel geld en het rijwielpad verbreden eveneens.
Aan de Noordzijde ligt nu een sloot. Als deze nu gerioleerd wordt
met waterafvoer, vanaf Hoeven en vanaf Etten naar de Vaart, misschien
met enkele kleine grondaankopen en dan daar het rijwielpad erbij, dan
r 5j3 ?-fOOV
fTBI. 1TOOV
;ipo j 9 1 - --•
Ififl r-ft f "t .r* r ft 'kH iPt' i I r -ft rro f - r
f O P, r i '.'jli'V;T 7 9 0!' 9(
IO"ï^
»S9W983a9' ITU