De ruilverkavelingscommissie heeft dit hij de herverkaveling inderdaad zo foed mol^e]iik gedaan, waarbij de behandeling van_de nog resterende bezwaar- goed megel j- g ■•„en ten dele van financiële aard, thans m de schriften over deze toe-wijzingen, ueu laatste fase is beland. lMTeren het hiernatolgende TCKler uitgewerkte plan tan wegen, waterlopen enz. in het ruilverkavelingsplanwaarin opnieuw de opheffing van deze onbewaante in net un QQk bezwaar gemaakt tegen de opheffing overwegen opgen - Kasteellaan en op automatische beveiliging van de spoorwegovergang bij de aangedrongen. r^P-nuteerde Staten onder meer niet verwacht kon Daar ecilt®r Vü 'Ci^-ove- in de toekomst belangrijk zou toenemen, worden, dat het verkeer hxerovo. Quitting en steMen bij handhaafden Gedepu eer 'bet definitieve plan vast, waardoor er geen besluit van 22 om o heffing van deze onbewaakte spoorwegovergang formele bezwaren meer tegen de opheix_ng van bestonden. flnrnflprdaanamidcLag de technische dienst van de Nu is gebleken, - - openbare werken telefonisch in kennis Nederlandse Spoorwegen onze ^t^ope^ ,;ot sluiting VEn stelde van him voon - ^m-na Tar, de Kasteellaan. Dezerzijds is toen aan de overweg Pleins.rcS - ^nmeeld dat eerst zou worden nagegaan of dit zo NederlandseSpoorwegen ^,rc,ecretarie moest echter worden medegedeeld, maar kon. Bij m. orma.ie puteerde staten van 196U en 1969 hiertegen dat gezien de beslissingen 1 an 0 ,rorden. Het blijkt nl.en dit werd geen formele bezwaren J1"®® gevolgde procedure van het ruilverkavelings ons ook bevestigd, a c ^schriften enz., niet nog eens de normale plan met terinzageleggi^ó onttrekken van wegen of wegdëan aan hun procedure van de Wegenwet dij_x - r0-den openbare bestemming fee J", "onrusten onbehagen voorkomen had kinnen Iets anders is o n Nederlandse Spoorwegen of op verzoek van de worden, indien o- gemeentebestuur via de pers de inwoners Nederlandse opoorweg - x korte termijn had kunnen worden tijdig over de voorgenomen i^^haaste heeft dhze ingelicht. Door e^e x burgemeester en wethouders zich hierover gelegenheid ontbroken en neoot-n - o niet tijdig kunnen voor +e mosten hebben, dat de recente Anderzijds menen w. OVerwegen, zij het dan niet bij de Kasteellaan, ongelukken aj on j abrupte sluiting van deze overwegen de Nederlandse Spoorwegen tou aeze heeft doen beslui an ](3„ n3t meer begrip en zonder deze extra Het zou echter bij goed o/erj-~& u- onrust hebben kunnen ^eb~er tsr aanvulling en als voorzitter van de ^Wethouder^LuiJjv -x indertijd kort na het indienen van een ruilverkavelingscommebbenden via de boerenbond de overweg bezwaarschru. 001 var"ruilverkavelingscommissie en gemeente Kasteellaan ^^^^^^veiSd^erd. Spreker is van oordeel, dat de tot ieders ^rwona hebben afgeleid, dat het niet nodig zou zijn om omwonenden u dienen bij de vaststel. Lng van het definitieve plan opnieuw bezwaar Dit ZQU overigens ook niet veel hebben uitgehaald. De°gemeenteeheeft echter wel bezwaar ingebracht en getracht om deze overweg te behouden. Dit bezwaar is door Gedeputeerde Staten afgewezen Toch is het verwonderlijk, dat deze sluiting thans geschiedt tijdens de behandeling van de bezwaarschriften bij de rechter-commissarisOverigens is de toedeling in deze omgeving wel zodanig, dat niemand meergronden aan weerszijden van de snoorli in heeft liggen. Wel wil spreker nog wijzen op het grote gevaar vL deze overwegen, waar onlangs op de Pleinstraat,, nog een dodelijk ongeluk heeft plaatsgevonden. Persoonlijk is hij van oordeel, dat ook de beveiligde overweg in de Kasteellaan op de duur met te handhaven zou zijn geweest.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1970 | | pagina 281